Workshop Chrome OS!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo,

Voor degene die nu al een preview willen van Google Chrome OS en hier al mee willen werken heb ik een workshop hoe deze te installeren op je PC. Let op !! Je draait Crome OS virtueel dus je CPU zal virtualisatie moeten ondersteunen.

1. Ga naar www.gdgt.com en maak een account aan. Gebruik hiervoor een Google account maar niet met je huidige. Maak even bij Google een nieuw Gmail account aan !! Als je geregistreerd bent ga dan naar www.gdgt.com/google/chrome-os/download. Download deze en pak hem uit met bijvoorbeeld Winrar,

2. Ga naar www.virtualbox.org/wiki/Downloads en download de Windows versie van Virtualbox. Na downloaden installeer je dit programma op je PC. Start hierna Virtualbox en klik op NEW. Klik daarna in de wizard op NEXT en kies een logische naam. Selecteer vervolgens bij Operating System "Linux"en bij Version "Ubuntu"..... In het volgende scherm zet je de schuif op 1024 MB. Selecteer de optie "Use existing disk" en zoek het uitgepakte Image bestand op door op ADD te klikken. Sluit de wizard af met Finish.

3. Je kan nu gaan starten met het virtueel gaan draaien van Chrome OS. Klik op de knop start en log in met je accountgegevens en het besturingssysteem gaat draaien.


Ik wens jullie veel plezier maar hou er rekening mee dat Chrome OS nog in een begin fase is en derhalve nog niet stabiel is. Hij kan vastlopen en dan zal je Virtualbox opnieuw moeten opstarten.

Succes :thumb:

T
 
Laatst bewerkt:
Hoi !!

Je CPU hoeft voor Chrome OS virtueel geen VT nodig. Het is mij ook prima gelukt op een Core 2 Duo zonder VT. Dus dat moet je even aanpassen lijkt me.

Greetz,

Jobbes
 
Ik heb virtualisatieondersteuning uitgeschakeld in mijn computer en het installeren ging nog prima. Dus gewoon aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan