Crossfire of 1 goeie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfgervdp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hallo iedereen
ik ben van plan een gamecomputer te kopen. Nu zit ik met de vraag wat het beste is:
met crossfire 2 grafische kaarten nemen of gwn 1 grafische kaart nemen.
De verkoper zegt dat het beter is 2 grafische kaarten te kopen, maar aangezien ik nogal kritisch ben tegenover verkopers en een vriend me gezegd heeft beter 1 grafische kaart te kopen, zit ik met twijfels.
Het gaat hier trouwens om 2X EAH5770 of 1X EAH 5870

Goedemiddag,

Zie hier en je antwoord wordt gegeven maar als je eerst de 5870 alleen koopt kan je later altijd weer er 1 bij zetten dat doe je niet als je voor de 2x 5770 gaat

Ik snap niet echt veel van die link. wordt er nu gezegd dat de EAH 5770 beter is dan de 5770?

Hoi,

Nee hier kan je zien dat 5750 in crossfire sneller is als de 5870 enkel

Ondanks dat het sneller is kan je beter voor een HD5870 alone gaan. En dan later wanneer ATI de 7XXX serie uitbrengt een HD5870 erbij plaatsen. Dan zit je wel goed ;)

ja mssn wel... maar de 5770 is wel een heel stuk goedkoper, en de kwaliteit is beter. Hoe is dat dan te verklaren?

ok het is duidelijk voor mij, aangezien er toch meer mensen kiezen voor de 5870. Maar waar komt het prijsverschil tussen die 2 graka's vandaan? als de ene benchmark zegt dat de 5770 beter is?

Hoi,

Waar haal je vandaan dat de 5770 beter is dan 5870 behalve dan als je de 5770 in crossfire zet.

Hoi,

Maakt niet uit succes met je keuze en aankoop:thumb::thumb:

Nu 2 HD 5770 in CrossFire hebben is harstikke leuk, op de lange termijn heb je er 10x minder aan dan nu een HD5870 (Die overigens uitstekend is, zijn nog geen games die hij niet de baas kan) en later nóg een HD5870 voor het geld van de huidige HD4870, dan zit je goed ;)

5870 is vergelijkbaar met de 4870x2. alleen dan een stuk zuiniger, minder warm.
De 5770 is weer vergelijkbaar met een GTX260/4870

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan