netwerkverbinding valt weg na 1 uur en 20 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Sinds 2 dagen valt de netwerkverbinding uit, precies na 1 uur en 20 minuten.

Het maakt niet uit of ik wireless of met kabel werk, thuis of op het werk maakt geen verschil.

Ik krijg nadat de verbinding is weggevallen en wil een programma starten vaak de melding "The application failed to initialize (0xc0000142) click ok to terminate the application" met hulp van google kwam ik erachter dat die foutmelding veroorzaakt kan worden door een DLL bestand, ik heb hiervoor SFC /scannow uitgevoerd zonder resultaat.

Virusscanner vind ook niets raars

Laptop is een HP Elitebook met XP professional SP2 32-BIT

Laatste "test" uitgevoerd, laptop opgestart geen enkel programma opgestart alleen een DOS schermpje met IPCONFIG gaat goed tot na 80 minuten met IPCONFIG commando de foutmelding verschijnt.

Probeerde Snaggit op te starten om een screenshot te maken, krijg de foutmelding "insufficient system resources excist to complete the requested service", screenshotje wel gemaakt (met paint uiteindelijk).

Ook vreemd is dat als ik in netwerkverbindingen kijk de verbinding als "connect" staat weergegeven.

Veel normale taken kan ik niet meer opstarten (zoals Task Manager), als ik het voor de 80 minuten opstart wel maar daarna nietmeer.

Enigste remedie om dit op te lossen is de laptop uit / aan te zetten.

Wie heeft enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt ?

Alvast bedankt voor je reactie !

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    68,2 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Begin met scannen naar malware: hier een begin daarmee.

Tijs.

Hoi Tijs,

Zowel MBAM en SAS gedraaid maar heeft geen enkel effect gehad.

Ik zie in events zo ongeveer op het tijdstip dat de verbinding wegvalt, wat eigenlijk maar een deel van de problemen is, een hele rits met "PerfDisk" warnings:

"Unable to read the disk performance information from the system. Disk performance counters must be enabled for at least one physical disk or logical volume in order for these counters to appear. Disk performance counters can be enabled by using the Hardware Device Manager property pages. Status code returned is data DWORD 0.'

C:\>diskperf -y uitgevoerd met het volgende resultaat:
Both Logical and Physical Disk Performance counters on this system
are automatically enabled on demand.
Raw counters are also enabled for IOCTL_DISK_PERFORMANCE.

Volgend Microsoft kun je ook in het register een aanpassing doen, dit heb ik gedaan maar heeft ook geen enkel effect.

Ik vraag me ook af of de PerfDisk warnings een oorzaak aangeven of een gevolg zijn van het onderliggende probleem.

Niet echt. Pas als er foutmeldingen in de Logboeken staan van de 'service' Disk, dan wordt het wat betreft harde schijven interessant.
Meldingen van "tcpip" en "Dhcp" zijn wél interessant. Zou bijv. kunnen zijn dat het ip-adres niet 'vernieuwd'/herbevestigd kan worden bij de DHCP server (=de router).

Je zou dus kunnen gaan experimenteren met het instellen van een vast ip-adres ipv. een dynamische. Kijk dus even wat nú de instellingen zijn via Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Neem het subnetmasker over in die vaste instellingen en ook de standaardgateway en ook de DNS-server(s) die genoemd worden.
Voor het ip-adres een ander ip-adres kiezen in dezelfde reeks als je nu hebt, maar dan eindigend op .199
(Dus stel (zoals bij mij) dat ik nu heb 192.168.1.100, dan een vast ip-adres instellen van 192.168.1.199, subnetmasker hetzelfde maken als het nu is, standaardgateway hetzelfde maken als het nu is en de DNS-servers maken zoals het nu is).

Als dit wat oplevert, dan lijkt het me dat er problemen zijn met de 'lease-tijd' van het ip-adres door de router (dus bijv. een lease-tijd van 80 minuten of 160 minuten die ingesteld staat in de router) én dat je met het vernieuwen/herbevestigen van het toegewezen ip-adres problemen hebt (dat zou in de Logboeken moeten staan)).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan