5ms vs. 2ms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo leden,

Ik heb dit moment een beeldscherm met een reactietijd van 5ms.
Heb gehoord wanneer je (zware) games speelt het beste een beeldscherm kan hebben met een reactietijd van 2ms.

Maakt het een groot verschil uit en kan een game gaan ''laggen'' als je een beeldscherm hebt met 5ms i.p.v. 2ms.??

Bij voorbaat dank.

Ligt aan de games, kijk achter op het hoesje van hoe en wat.

Succes! :thumb:

Wijs mij dat eens aan? Ik heb dat nog nooit gezien.

@ TS, volgens mij zit daar erg weinig verschil tussen. Ik heb hier 5ms, gamed prima. Wat het verhaal achter de reactietijd van het scherm is, is dat het strepen gaat trekken zodra de reactietijd te langzaam is. Echter, zal je dat niet hebben met 5 of 2 ms.

Nationaal Computer Forum zei:
Ik speel zelf CoD4 op competitieniveau, gesponsort en 2ms geeft geen zichtbaar verschil. Het is enkel wel zo dat je dus met een 2ms scherm weer 3ms reactievertraging in mindering kunt brengen. Bij een shooter, vooral op niveau waar sponsors belang hebben bij resultaten, kan dit net het verschil maken tegenover een 5 of 6ms scherm.

Maar de doorsnee gamer gaat niet veel verschil merken. Er komt nog altijd zo veel meer bij kijken, bij het spelen van een shooter (multiplayer).

Bedankt voor de info. :thumb:

Een nieuw beeldscherm aanschaffen (voor een betere kwaliteit) is dus niet noodzakelijk concludeer ik hieruit. Je betaalt al gauw zo'n 150 a 200 euro voor een beeldscherm (met 2ms). :)

Mijn scherm zat ook tussen die 2 prijzen. 5 ms en 24" :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan