Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: hoe kan ik het wachtwoord verwijderen?

• Vraag is niet opgelost
    Senior Member

hoe kan ik het wachtwoord verwijderen?

--------------------------------------------------------------------------------

ik wil graag mijn wachtwoord verwijderen,maar het lukt niet.weet iemand hoe ik dit kan oplossen?.zie bijlage

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Ik neem aan dat je pc níet in een Windows domein zit van je werkgever, dus dat het een 'stand alone' pc is.

Ook is het van belang welke versie Vista je gebruikt. Is dat niet een Home versie maar (bijv.) Professionals of Ultimate, dan kun je de policy m.b.t. de wachtwoorden verwijderen via [windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid -> Minimale wachtwoordlengte
    Die moet je dan op 0 tekens zetten. Zet ook de "Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen" instelling op Uitgeschakeld (als dat nu nog niet het geval is). Zet ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 (dus uitgeschakeld).

Succes,

Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 13 maart 2010 om 13:17
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Senior Member
    Quote Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
    Ik neem aan dat je pc níet in een Windows domein zit van je werkgever, dus dat het een 'stand alone' pc is.

Ook is het van belang welke versie Vista je gebruikt. Is dat niet een Home versie maar (bijv.) Professionals of Ultimate, dan kun je de policy m.b.t. de wachtwoorden verwijderen via [windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid -> Minimale wachtwoordlengte
    Die moet je dan op 0 tekens zetten. Zet ook de "Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen" instelling op Uitgeschakeld (als dat nu nog niet het geval is). Zet ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 (dus uitgeschakeld).

Succes,

Tijs.
    ik heb windows vista business.wat je advies is,heb ik allemaal zo al staan.maar het werkt nog steeds niet

Afstand tot server
    ±116 km
    Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
    Is de pc ingericht voor een bedrijfsnetwerk of niet? Indien bedrijfsnetwerk: Dat is namelijk de enige reden die ík nog kan bedenken (oftewel dat de instellingen m.b.t. passwordlengte etc. toegediend zijn via groepsbeleid van de werkgever/netwerkbeheerder).

Overigens zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je in Veilige modus inlogt (onder het Administrator account) en dan probeert het wachtwoord te verwijderen van de gebruiker "user".

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Senior Member
    Is de pc ingericht voor een bedrijfsnetwerk of niet? Indien bedrijfsnetwerk: Dat is namelijk de enige reden die ík nog kan bedenken (oftewel dat de instellingen m.b.t. passwordlengte etc. toegediend zijn via groepsbeleid van de werkgever/netwerkbeheerder).

Overigens zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je in Veilige modus inlogt (onder het Administrator account) en dan probeert het wachtwoord te verwijderen van de gebruiker "user".

Tijs.
    ook via de veilige modus,kan ik niet het wachtwoord verwijderen.ook is het geen bedrijfs computer,maar voor prive gebruik.

Afstand tot server
    ±116 km
    Dan begrijp ik het ook niet. Wat je nog kunt proberen (maar moet eigenlijk een vergelijkbare melding opleveren) is het maken van een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"

In het CMD-venster dan het volgende commando proberen (de gebruikersnaam is "user" begrijp ik uit je schermafdruk):
    net user "user" ""

Hiermee zou (als het kan/mag) een 'leeg wachtwoord' worden ingesteld voor de gebruikersnaam "user", hetgeen hetzelfde is als het verwijderen van het wachtwoord.

Werkt dit niet (wat ik inderdaad vermoed), dan heb ik geen tips meer, en hoop ik dat anderen nog wat tips kunnen melden aan je.

Tijs.

Senior Member
    Dan begrijp ik het ook niet. Wat je nog kunt proberen (maar moet eigenlijk een vergelijkbare melding opleveren) is het maken van een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"

In het CMD-venster dan het volgende commando proberen (de gebruikersnaam is "user" begrijp ik uit je schermafdruk):
    net user "user" ""

Hiermee zou (als het kan/mag) een 'leeg wachtwoord' worden ingesteld voor de gebruikersnaam "user", hetgeen hetzelfde is als het verwijderen van het wachtwoord.

Werkt dit niet (wat ik inderdaad vermoed), dan heb ik geen tips meer, en hoop ik dat anderen nog wat tips kunnen melden aan je.

Tijs.

tijs,

ik heb ik ook al geprobeerd,maar helaas lukte dat ook niet.
    meschien dat er toch andere mensen zijn,die het probleem wel weten.
    maar toch bedankt voor de tips,die je mij gaf

Afstand tot server
    ±116 km
    Wat je nog kunt proberen is het volgende:
    [Windows-toets]r toetscombinatie -> RSOP.MSC

Klap open: Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid

Kijk daarmee in het rechtervenster na welke instellingen nu effectief in werking zijn, want daar is rsop.msc voor bedoeld (op Vista Prof en Vista Ultimate versies).
    Staat daar wat anders dan je had ingesteld staan bij gpedit.msc, dan kun je in de kolom Bron GPO nakijken waar die effectieve instellingen vandaan gekomen zijn.

Desnoods maak je een schermafdruk en post je die hier, zodat we hier precies kunnen zien wat er is ingesteld en via welk mechanisme/GPO.

Succes,

Tijs.

Senior Member
    Wat je nog kunt proberen is het volgende:
    [Windows-toets]r toetscombinatie -> RSOP.MSC

Klap open: Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid

Kijk daarmee in het rechtervenster na welke instellingen nu effectief in werking zijn, want daar is rsop.msc voor bedoeld (op Vista Prof en Vista Ultimate versies).
    Staat daar wat anders dan je had ingesteld staan bij gpedit.msc, dan kun je in de kolom Bron GPO nakijken waar die effectieve instellingen vandaan gekomen zijn.

Desnoods maak je een schermafdruk en post je die hier, zodat we hier precies kunnen zien wat er is ingesteld en via welk mechanisme/GPO.

Succes,

Tijs.

deze bedoel je?.klopt het zo?.

Afstand tot server
    ±116 km
    Wat je toont is precies wat ik op mijn Vista machine ook zie, zélfs als ik in lokaal groepsbeleid instel dat wachtwoorden niet verlopen etc. Het geeft dus helaas geen informatie.

Verder viel mij op dat als ik [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k gpresult /scope computer deed dat lokaal groepsbeleid niet wordt toegepast, hetgeen inderdaad terug te zien is in RSOP.MSC
    Waar dit gedrag vandaan komt snap ik niet, waar heb je anders het Lokaal Groepsbeleid voor???

Enige waar ik nu nog aan kan denken is dat in het gebruikersaccount zelf specifieke zaken zijn ingesteld, zoals dat het niet toegestaan is om wachtwoorden te wijzigen. Toon ons wat je krijgt met:
    [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net user "user"
    Hierbij zijn vooral relevant de volgende getoonde regels:
    Wachtwoord verloopt
    Wachtwoord mag worden gewijzigd
    Wachtwoord vereist
    Gebruiker mag wachtwoord wijzigen

Hopelijk gaan we het toch meemaken dat we je probleem (uiteindelijk) kunnen oplossen.

Tijs.

Hirens boot disc 9.5 of hoger erin
    Selecteer "active password changer"
    Laat hem automatisch naar een sam database zoeken - selecteer die
    selecteer je account, druk op Y
    en herstart je computer

Weg wachtwoord

Of gaat het hier om een ander wachtwoord?

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners