waarden uitlezen en percentage omrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjedekikker

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
24
Ik zit al een tijd te tobben met een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb deze vraag ook al in de Excel forum gesteld, en hier komen ze er ook niet uit. Hopenlijk kan het met VBA wel....

Ik heb een lange lijst met producten. Bij deze producten hoort een RAL kleuren overzicht per RAL kleur geldt een extra percentage die komt bovenop de totaalprijs.

Nu wil ik graag per product een cel waarin alle ral-kleuren uit het tabblad van dat product wordt getoond gescheiden door een , (voorbeeld: RAL1010[10%],RAL1020[20%), enz)

Daarnaast wil ik graag een cel met dezelfde opmaak waarin de percentages omgerekend worden naar een bedrag (voorbeeld: bij een totaalbedrag van 100 euro wordt dat RAL1010[110],RAL1020[120], enz
De kleurnamen hebben niet altijd 7 karakters (bv RAL1010) enkele heten bv Mat Chroom of inox.

(De layout moet zo ivm inlezen in webshop...)

Bijgaand een voorbeeldbestand met daarin nog wat opmerkingen bij de cellen. Hopenlijk kan iemand mij uit de brand helpen!!
 

Bijlagen

  • VoorbeeldProbleem.xlsx
    45 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Piet,

Ik heb een poging gewaagd.
Met VBA kun je heel erg veel maar de vraagstelling is wel bepalend voor het resultaat.
Ik begrijp je vraag namelijk niet goed wat je bedoelt met de 2de kolom.
Percentage berekenen aan de hand van het totaal bedrag????????????

Bijgevoegd een copy van jouw progje maar dan met VBA.

Kijk er eens naar.

P.s. in de 2de kolom (K), staat tussen [] nu 10 plus oude waarde, dit zal zeker niet goed zijn, maar dan kun je zien wat er zoal kan.
 

Bijlagen

  • Kopie van VoorbeeldProbleem.rar
    54 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hoi,

Super het gaat al de goed kant op! Ben er al erg blij mee!

Over de waarde tussen [] uit kolom K bedoel ik het volgende:
Je hebt in cel G6 de waarde 1051,01 staan, in cel J6 staat bv bij RAL9010 tussen de [] de percentage in procenten voor de meerprijs, in kolom K wil ik dan de meerprijs in getallen (de percentage in % van het totaalbedrag) tussen de [] hebben staan.


In K6 komt dan: RAL9010[0],RAL1000[315.30],RAL1002[315.30],RAL1003[315.30],....

Qua formule iets van: =G6/100*[percentage van RALkleur]
De volgende regel is dan =G7/100*[percentage van RALkleur]
etc....
 
Piet,

zie het nieuwe bijgevoegde progje
 

Bijlagen

  • Kopie van VoorbeeldProbleem.rar
    46,4 KB · Weergaven: 36
Piet,

Als het opgelost is, zet deze topic dan op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan