wijziging extensie bij nieuw Word of Excel document

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
148
Na het aanmaken van een nieuw Word of Excel document,wanneer ik het document een naam wil geven,verschijnt er een venster,waarin staat dat bij het wijzigen van de extensie het document onbruikbaar kan worden.

Wanneer ik doorga,verdwijnt het bijbehorende Word of Excel logo (wordt gewijzigd in een voor mij totaal onbekend iets),maar het document kan wel als Word of Excel document worden geopend!

Wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe dit te verhelpen?

Gaarne reactie,

bij voorbaat dank.

Klaas
 
Hallo,

Waarschijnlijk sla je hem op met Opslaan als, en staat er dan alle bestanden, en kies je geen extensie. Ik heb er een screenshot bijgedaan, ik gebruik wel OpenOffice, dus ziet het er wel iets anders uit.

Als type moet je een Word [en dan je gewenste versie]- formaat kiezen.

Groetsels,
Donkade
 
Laatst bewerkt:
Sorry Donkade,

misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg.Ik sla niets op,zover ben ik dan nog niet.

Ik maak een nieuw Word,Excel of Scandocument en als ik dit document een naam wil geven,krijg ik het betreffende venster te zien:als u de extensie wijzigt wordt het document mogelijk onbruikbaar!
Maar ik wijzig helemaal niets,ook geen extensie,ik wil het nieuwe document alleen een naam geven,dus rechts klikken en dan op naam wijzigen,was`dus eerst:Nieuw Microsoft Word document!
Dit geldt ook bij het aanmaken van een nieuw Excel of Scandocument!


Groetjes,

Klaas
 
Hi,

ik denk dat in de mapopties (Configuratie) ingesteld is:
extensie van bekende bestandstypen verbergen.
Hernoem daarom het document met de volledige naam: inclusief de .doc of .docx extensie
 
City Guy,

ik ben dwalende,dus hopelijk kan je mij een beetje de doede richting op sturen!

Je schrijft:ik denk dat in de mapopties (Configuratie) ingesteld is:
extensie van bekende bestandstypen verbergen.
Hernoem daarom het document met de volledige naam: inclusief de .doc of .docx extensie
__________________

Ik ben een complete leek,dus gaarne iets verduidelijken,ik neem aan dat je bedoelt mapopties(configuratie) via Windows verkenner onder Extra,maar wat bedoel je met hernoem document met volledige inclusief de do of docx?????????

Groetjes,

Klaas
 
City Guy,

ik ben dwalende,dus hopelijk kan je mij een beetje de doede richting op sturen!

Je schrijft:ik denk dat in de mapopties (Configuratie) ingesteld is:
extensie van bekende bestandstypen verbergen.
Hernoem daarom het document met de volledige naam: inclusief de .doc of .docx extensie
__________________

Ik ben een complete leek,dus gaarne iets verduidelijken,ik neem aan dat je bedoelt mapopties(configuratie) via Windows verkenner onder Extra,maar wat bedoel je met hernoem document met volledige inclusief de do of docx?????????

Groetjes,

Klaas


OK,
stel:
jij ziet in de verkenner het document staan als bijv: aanmaning

een word document zou eigenlijk aanmaning.doc moeten heten (standaard)

Nou ga jij hernoemen en zegt het heet:herinnering, dan ben je de benodigde .doc ineens kwijt. Dus moet je even proberen om te hernoemen als compleet: herinnering.doc Dat zou dan moeten werken.

Voor Excel is het dan: xls, Access: mdb of accdb

De aanname over verkenner is juist.
 
City Guy,

het is gelukt,al weet ik echt niet precies,hoe ik het heb gedaan.

Hartelijk dank.

Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan