• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Labels afhankelijk van geselecteerd item in listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Beste ,
Ik heb een formulier met daarin 31 listboxen en labels. Is het mogelijk dat indien ik een gegeven van een listbox selecteer dat in de bijhorende label de waarde van het geselecteers item weergeeft? bv: als ik het 5de item in een listbox selecteer moet in de label de waarde 5 komen te staan. Indien niks geselecteerd moet de label leeg blijven. Alvast dank

Hoi Danny,

Dit gaat goed voor 1 combobox. Ben ik verplicht om voor alle comboboxen een apparte code te schrijven (zouden er 31 zijn) of kan het via 1 code voor alle comboboxen?

Beste

Ik vermoed van wel.

Anders gewoon 30 x kopieëren en de code telkens aanpassen.

Code:
Private Sub ComboBox[COLOR="Red"][B]1[/B][/COLOR]_Change()
    If ComboBox[COLOR="red"][B]1[/B][/COLOR].Value <> "" Then
        With Worksheets(1).Range("A1:A26")
            Set WA = .Find(ComboBox[COLOR="red"][B]1[/B][/COLOR].Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
            TextBox[COLOR="red"][B]1[/B][/COLOR].Value = Worksheets(1).Cells(WA.Row, "B")
        End With
    End If
[COLOR="Navy"][B]    If ComboBox[COLOR="red"]1[/COLOR].Value = "" Then
            TextBox[COLOR="Red"]1[/COLOR].Value = ""
    End If[/B][/COLOR]
End Sub

De gekleurde cijfers aanpassen in 2 tot 31.
Voeg ook het blauwe gedeelte aan je code toe dit zorgt ervoor als de cel leeg is dat ook de textbox leeg is.

Misschien is er een kortere weg, dan hoor ik dit ook graag.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan