foto's op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
584
Misschien heel dom maar ik ben nu 3 dagen bezig om mijn foto's op cd te krijgen en wel dat die ook op TV afgespeeld wordt via de dvd speler.
Nero stopt bij 99 foto's
Nero vision neemt geen jpeg maar wil mpeg
Picasso ook niks
Poiwerpoint presentatie die zet het op cd maar is volkomen onduidelijk of die dan ook op TV afspeelt.
Ik wil het eigenlijk simpel maar hoe????
 
En zoals ik al in dat topic zei is Windows DVD Maker ( in W7 heet dat Windows DVD branden) veruit het makkelijkst en erg leuk. Moet je wel Vista of W7 hebben. Kind kan de was doen en je krijgt hele mooie voorstellingen.
 
Kan jouw dvdspeler jpg bestanden lezen?
Dan kan je met elke willekeurig brandprogramma deze bestanden als data op een cd zetten.
Je dvdspeler laat dan alle fotos zien in een slideshow.
 
Terrarabo...met deze link zou ik niet weten waar ik dat kan downloaden dat staat nergens.

Ik heb het nu met Ashampo geprobeerd werkt ook niet zet alle foto's die ik invoeg er dubbel in.
Ja jackall dat kan mijn dvd dus heb ik met nero als data alle foto's toegevoegd, schijfje er in, branden noppes geen goed schijfje, weer opnieuw ander schijfje ik heb ze in soorten en maten hahhahahah noppes ook niet.
Ik weet het niet meer.
Morgen maar weer verder zoeken wat er toch aan de hand is.
alvast bedankt en misschien tot sprekens
mvg
 
Je moet hem in principe al hebben en anders krijg je hem via Windows Update en staat hij bij optionele updates !!

Movie Maker 2.1 is available for download with Windows XP Service Pack 2 (SP2). You can download SP2, Movie Maker 2.1, and all future critical updates automatically by turning on the Automatic Updates feature in Windows XP.
 
Ja....tot mijn verbazing heb ik die ook onder program files. Ga ik daar gff mee stoeien.
Je hoort of het gelukt is
mvg
 
Nou ik heb Movie Maker geopend foto's toegevoegd daar maakt hij dan een soort slideshow van, overgangen bijgevoegd en ja op cd gezet maar.......kan alleen opde PC afspelen het is uiteindelijk een "video" extensie wmv.
Hij speelt dus niet op de TV via de DVD.
En dat is de bedoeling..........


Wat nu ?????
 
Met Ulead DVD Moviefactory is het eenvoudig om een 'slideshow DVD' te maken. Download hier de 30 dagen proefversie.
 
Nou...6 uur bezig geweest zonder resultaat.
Ulead DVD Moviefactory pakt niet alle foto's.
Bij Easy cd creator ( als data) geprobeerd en gooit hij de hele vogorde door elkaar, terwijl ik de foto's gewoon genummerd heb beginnend bij 1.
Nero neemt geen JPEG alleen MPEG.
Ik heb de foto's wel op CD ( gemaakt met windows moviemaker) maar die speelt hij niet af in de dvd.....:mad:
 
Ja jackall dat kan mijn dvd dus heb ik met nero als data alle foto's toegevoegd, schijfje er in, branden noppes geen goed schijfje, weer opnieuw ander schijfje ik heb ze in soorten en maten hahhahahah noppes ook niet.
alvast bedankt en misschien tot sprekens
mvg

Wat zegt je dvdspeler dan over het schijfje?
Kan je deze in de pc na het branden wel bekijken?

Zit te denken aan een niet afgesloten brandproces.
 
allebei mijn dvd zeggen schijfje niet herkent
ja via de pc doen de schijfjes het wel
Ik heb gebrand op Platinum dvd+R en Platinum cd-R( gekke is dat ik met deze laatste altijd muziek brand en die speelt prima af via dvd en m'n geluidapp.) die doen het dus op PC maar niet op TV
Daarna heb ik een schijfje van m,n dvd geprobeerd( waarmee ik TV programma's opneem te weten: Sony dvd+RW en TDK dvd+R die worden door de PC niet geaccepteerd.

Hoop dat dit duidelijk is.....
 
Ik ben nu met Picasa 3 bezig geloof dat ik zo ver ben om te branden.
Heb een DVD +RW schijfje nu is mijn vraag wat is een multisessie??
Kan ik dan later nog foto's toevoegen????
Wacht ff op antwoord voor ik ga branden
en dan maar afwachten of na het branden de zaak afspeelt op TV maar goed dan kan ik de schif altijd nog leegmaken en opnieuw gebruiken.
 
Ja, met multisessie kan je later nog bestanden toevoegen maar de DVD wordt dan niet gesloten en speelt dan vrijwel zeker niet af op een stand alone DVD speler.
 
Nou alles staat er op. Via de Pc uitstekend maar via m'n dvd komt er alleen maar een beeld met allerlei frames maar geen foto's:rolleyes:
 
Multisessie gedaan? Of DVD gesloten?
Krijg nu ook langzamerhand het idee dat het meer een je DVD speler ligt dan ook wat anders.
Al bij een ander geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan