problemen met datum veld wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnWils

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
21
ik zit met het volgende probleem, ik moet een pagina voor mijn eindwerk maken waar ik leden in een database moet wijzigen. daar moet ik datums bijvoorbeeld aanpassen en wegschrijven in de database. nu het volgende probleem, als een van die datum veldjes leeg is moet die ook weggeschreven worden en daar knelt de schoen. dit doet hij namelijk niet en vliegt het programma eruit en geeft de volgende foutmelding:
Code:
Serverfout in toepassing /gip.
The parameterized query '(@Aanspreking nvarchar(3),@Aanmaningsdatum1 datetime,@Aanmanings' expects the parameter '@Aanmaningsdatum2', which was not supplied.
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.Data.SqlClient.SqlException: The parameterized query '(@Aanspreking nvarchar(3),@Aanmaningsdatum1 datetime,@Aanmanings' expects the parameter '@Aanmaningsdatum2', which was not supplied.

Fout in bron:

Regel 162:            cnnVlew.Open()
Regel 163:
Regel 164:            cmdWijzigen.ExecuteNonQuery()
Regel 165:
Regel 166:            cnnVlew.Close()


hier is de code die te maken heeft met de datum veldjes, het wordt ingegeven via een calender ;)

Code:
If txtAanmaningsdatum1.Text = String.Empty Then
                IsDBNull(cmdWijzigen.Parameters.Add(parAanmaningsdatum).Value)
            Else
                dteAanm1 = CDate(txtAanmaningsdatum1.Text)
                cmdWijzigen.Parameters.Add(parAanmaningsdatum).Value = CDate(dteAanm1)
            End If

            If txtAanmaningsdatum2.Text = String.Empty Then
                IsDBNull(cmdWijzigen.Parameters.Add(parAanmaningsdatum2).Value)
            Else
                dteAanm2 = CDate(txtAanmaningsdatum2.Text)
                cmdWijzigen.Parameters.Add(parAanmaningsdatum2).Value = CDate(dteAanm2)
            End If

            If txtDatumBetaald.Text = String.Empty Then
                IsDBNull(cmdWijzigen.Parameters.Add(parDatumbetaald).Value)
            Else
                dteBetaaldDatum = CDate(txtDatumBetaald.Text)
                cmdWijzigen.Parameters.Add(parDatumbetaald).Value = CDate(dteBetaaldDatum)
            End If

en hier is een deel van de update query ;)

Code:
 cmdWijzigen.CommandText = "UPDATE tblLid SET Betaaldatum = @Betaaldatum, Aanmaningsdatum = @Aanmaningsdatum1, Aanmaningsdatum2 = @Aanmaningsdatum2, Voornaam = @Voornaam, Gemeente=@Gemeente  WHERE Idlid= @ID"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan