2 maal de regel opstarten Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flymo

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
27
Ik heb mijn Win XP opnieuw geinstalleerd, echter krijg ik nu bij het opstarten de keuze (met 2 x dezelfde regel) om Windows XP Proffessional te starten (in een zwart/wit scherm) en als ik niets doe na 30 sec start het automatisch op ???
Hoe kan ik deze melding verwijderen zodat Windows gelijk normaal start?
 
twee maal

je hebt dus een tweede windows op je harde schijf geinstalleerd... Je had beter de harde schijf helemaal leeg kunnen halen maar ja.. even terug naar je probleem.. op de HD staat een boot.ini. deze moet je openen met notepad of wordpad en daar zie je dus de keuze voor de twee windows versies plus een timer erbij. Je kan de timer op 0 zetten zodat hij niet meer de keuze geeft.
 
2e Windows

Ok, Bedankt voor de tip!
Ik zag bij de installatie, dat Windows een melding gaf dat het een eerdere versie gaat verwijderen.
Kennelijk heeft Windows dat niet volledig gedaan....want ik ging daar wel vanuit.

Hopelijk dat het niet teveel ruimte in beslag neemt...
 
Windows XP 2 x geinstalleerd

Helaas gaf de gebode oplossing geen soelaas.
Ook bij de installatie gaf Windows XP aan om vooraf automatisch te formateren.
Dat deed hij wel maar kennelijk niet helemaal, (vandaar windows 2 ).

Ik heb nu Windows 7 geinstalleerd, wat een verademing is dat ! Top.

Toch allen bedankt.
 
nee je had gewoon twee master boot records...

kijk bij windows 7 maar een bij

Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem

en dan links kiezen voor geavanceerde systeemeigenschappen klik dan bij opstart en herstelinstellingen op instellingen en daar had je dan kunnen instellen dat je bijvoorbeeld standaard van welke je meteen wil opstarten of een MBR verwijderen
 
2 x windows

Ok, bedankt

Ik zal deze tip zeker toepassen op de schijf waar ik dit probleem heb.

Windows 7 heb ik op een andere schijf geinstalleerd, dus daar heb ik dat probleem niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan