thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
192
Heb sinds vanmiddag een laptop naast m'n desktop, beide met win7. Nu probeer ik een thuisgroep te maken, om bestanden en printer te delen, maar dat wil niet zo erg. De desktop zegt dat er een thuis groep is, met wachtwoord, de laptop zegt dat er momenteel geen thuisgroep in het netwerk is! De "probleemoplosser" weet er geen rad mee, en stuurt me telkens rond. Volgens mij is dit géén verbetering ten opzichte van XP, maar weet iemand een oplossing?:shocked:
 
Niet met thuisgroep werken, maar net als met Xp, zelf je netwerk opzetten met een werkgroep. Werkt prima hier tussen diverse systemen (W7, Vista en Xp)
 
In het netwerkcentrum, kun je gewoon je netwerkkaarten configureren. Je kan ook via Deze computer > eigenschappen, net onder je pc gegevens staan je netwerk gegevens zoals computernaam en werkgroep. Hier kun je ook dingen aanpassen. Als je de werkgroep gelijk maakt, zouden de systemen elkaar moeten kunnen vinden.

Of de uitleg van Mik Zjegger pakken voor de thuisgroep configuratie.
 
@Mick:
Deze had ik ook al, ben bij dat forum aangemeld, maar wat daar staat klopt niet. De termen die die juffrouw gebruikt komen in win7 niet voor.
@ crash:
daar heb ik dus gegevens nodig die ik niet weet te achterhalen, zoals ip adres van de pc's, geen oplossing dus voor min als middelmatig gebruiker......:eek:
 
IP-adres kun je net als bij XP opvragen in command-prompt. IPadres zou je niet nodig hebben, als je maar op 1 pc het internet laat delen.
 
Laatst bewerkt:
@Mick:
Deze had ik ook al, ben bij dat forum aangemeld, maar wat daar staat klopt niet. De termen die die juffrouw gebruikt komen in win7 niet voor.
@ crash:
daar heb ik dus gegevens nodig die ik niet weet te achterhalen, zoals ip adres van de pc's, geen oplossing dus voor min als middelmatig gebruiker......:eek:
Sorry,ik had 't verder niet gelezen.
 
:eek: Had 10 minuten eenrichting contact, kon wel via netwerk printen, en vanuit de desktop de laptop uitlezen, niet andersom, na herstart doet het het niet meer, wat ik ook probeer, ze willen alletwee constant alleen een nieuwe thuisgroep creëren, niet een toevoegen......
wie o wie vertelt mij wat er fout is?
 
bedankt voor de moeite, maar hier heb ik ook niks aan, want meneer Schoone gaat er vanuit dat de verbinding er automatisch komt als je de wizzard gebruikt, en dat lukt bij mij dus niet. Beide apparaten willen nummer één zijn, m.a.w. ze geven beiden alleen de mogelijkheid een thuisgroep aan te maken, niet om je aan te melden.
Het is twee keer gelukt om wel aan te melden als lid van een groep, maar na de eerste herstart van het systeem is alles weer weg.
Eerste grote misser in 7 die ik ben tegengekomen.:evil:
 
Hoi !

Niet toevallig een goede (Norton, McAffee o.i.d.) netwerk-security draaien ?

Ik heb de thuisgroep inmiddels bij zo'n 30 klanten in deze flat geinstalleerd zonder enig probleem, behalve als er ergens Norton op stond...

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Niet toevallig een goede (Norton, McAffee o.i.d.) netwerk-security draaien ?

Ik heb de thuisgroep inmiddels bij zo'n 30 klanten in deze flat geinstalleerd zonder enig probleem, behalve als er ergens Norton op stond...

Greetz,

Harry.

Dag Harry,
Nee, Norton is bij mij al jaren verbannen, en ook MacAffee en TrendMicro. Ik heb op de laptop alleen nog de windows firewall, op de desktop een firewall van PCtools, maar die is er niet de oorzaak van, want geprobeerd met in en uitgeschakelde firewall. Beide pc's blijven om de voorrang vechten, willen alleen en groep aanmaken, niet zich bij de ander aanmelden...........
Voor de zekerheid: laptop win7 64 home, de desktop win7 32 home, kpn modem (thomson).
 
heb de desktop opnieuw geïnstalleerd, en daarbij geen schijfletter H: gebruikt, wat ik eerst wel had, en waarover in een ander forum werd gezegd, dat dat wel eens problemen zou kunnen opleveren. Na die herinstallatie opnieuw geprobeerd.
Krijg GEEN thuisgroep, die wizzard werkt gewoon niet bij deze 2 machines, heb echter wel een thuis netwerk kunnen instellen, en dat werkt wel zoals het hoort.
Wie weet waarom mag het zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan