localhost werkt niet help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevebravo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Localhost werkt niet
ik heb de volgende stappen ondernomen:

iis admin service in services gestart
Microsoft Web Installer gebruikt
iis beheer gestart
iis toepassingen geinstalleerd
firewall uitgeschakeld

maar als ik naar 127.0.0.1 of localhost ga.. krijg ik het bericht dat de pagina niet gevonden kan worden..

Laatst bewerkt:
Localhost werkt niet.....
maar als ik naar 172.0.0.1 of localhost ga.. krijg ik het bericht dat de pagina niet gevonden kan worden..

Hoi,

Ik hoop dat je weet, dat de localhost niet 172.0.0.1 is, maar 127.0.0.1

Als je naar 127.0.0.1 gaat, zou je dit te zien moeten krijgen (als de server nog niet is aangepast)

Afbeelding

Dit zou het probleem kunnen zijn.

Hoop je hiermee te hebben geholpen

Groeten,

Ericje627

Laatst bewerkt:
ja weet ik typfoutje

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
oke,

wat je zou kunnen proberen:

start-->uitvoeren-->cmd

en dan typen: ping 127.0.0.1 of ping localhost

je zou dan zo iets moeten krijgen:

cmdping.png

dit is dus om te kijken of de localhost werkt.

anders zou het in de config van IIS kunnen zitten

Eerste wat je altijd moet doen is checken of IIS of juist een ander programma (spelletje, andere webserver-software etc.) poort 80 gebruikt nu.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netstat -ano -p TCP | find /i ":80"
[Let op: Tussen TCP en find staat een pipeline-teken (normaal Shift-\ op een normaal toetsenbord)]
In de laatste 'kolom' staat het PID die erbij hoort, die je in Taakbeheer kunt opzoeken als je daar doet: Beeld -> Kolommen selecteren -> [aanvinken: PID]

Als niets gevonden wordt bij het netstat commando dan is óf IIS niet gestart of luistert niet op poort 80 zoals het hoort. Vind je een ánder proces dat luistert op poort 80, dan dat programma sluiten vóórdat je IIS aanzet en dan weer opnieuw checken zoals hierboven aangegeven.

Klein voorbeeld van hoe bij mij Apache webserver luistert op poort 80:

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• netstat_apache_PID.JPG
    netstat_apache_PID.JPG
    68,9 KB · Weergaven: 1.029
Laatst bewerkt:
oke,

wat je zou kunnen proberen:

start-->uitvoeren-->cmd

en dan typen: ping 127.0.0.1 of ping localhost

je zou dan zo iets moeten krijgen:

cmdping.png

dit is dus om te kijken of de localhost werkt.

anders zou het in de config van IIS kunnen zitten

pingen gaat goed

Eerste wat je altijd moet doen is checken of IIS of juist een ander programma (spelletje, andere webserver-software etc.) poort 80 gebruikt nu.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netstat -ano -p TCP | find /i ":80"
[Let op: Tussen TCP en find staat een pipeline-teken (normaal Shift-\ op een normaal toetsenbord)]
In de laatste 'kolom' staat het PID die erbij hoort, die je in Taakbeheer kunt opzoeken als je daar doet: Beeld -> Kolommen selecteren -> [aanvinken: PID]

Als niets gevonden wordt bij het netstat commando dan is óf IIS niet gestart of luistert niet op poort 80 zoals het hoort. Vind je een ánder proces dat luistert op poort 80, dan dat programma sluiten vóórdat je IIS aanzet en dan weer opnieuw checken zoals hierboven aangegeven.

Klein voorbeeld van hoe bij mij Apache webserver luistert op poort 80:

Succes,

Tijs.

bedankt voor reactie.. die pid kan ik niet vinden.. ik gebruik vista

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je heldere bijlage. Zoals je ziet staat daar géén proces die luistert op poort 80 TCP (er staan alleen web-verbindingen vanaf je webbrowser in je uitvoer).
Je IIS is dus niet gestart en/of verkeerd ingericht (luisterend op een andere poort dan 80).

Misschien dat Ericje627 je tips kan geven over de IIS instellingen en hoe te checken of IIS wel echt gestart is/draait.

Tijs.

Ben zojuist weer even verder wezen spitten, maar nu kom ik erachter dat localhost gerunt wordt door teamviewer..
mijn browser geeft namelijk aan:

this site is running Teamviewer...

hoe kan ik dit aanpassen?

Het gaat er niet om op welke host het draait, maar op welke poort: Ik kan gerust TeamViewer service en Apachte samen draaien op mijn computer, zolang de luisterpoorten elkaar maar nergens overlappen.

Je uitvoer geeft ook aan dat de Teamviewer service niet op poort 80 luistert (maar dus op andere poorten óf Teamviewer service was niet actief).

Als ik het zo zie gebruikt TeamViewer service poort 5900 TCP, dus is daar geen conflict met poort 80 die IIS standaard gebruikt.

Samenvattend: Zoek het probleem ergens anders, zoals IIS service niet gestart, afwijkende luisterpoort ingesteld in IIS etc.

Tijs.

Voor de configuratie:

evt. ook om te testen, zie het plaatje

klik

iisoverzicht.png

Dit zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie, erg behulpzaam..
maar 127.0.0.1 doet het nu wel, alleen pakt deze de naam 'localhost' nog niet... hoe nu verdeR?

Doe het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ping localhost

Die zou dan moeten pingen naar 127.0.0.1
Wordt er echter een melding gegeven in de trant van "Kan doelhost niet omzetten", dan is er blijkbaar een probleem in je hosts bestand of een algemeen probleem met tcp/ip.

Vermeld hier ook even welk besturingssysteem je nu gebruikt op je computer.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dank je.. ik heb de oplossing gevonden in de host file in system32/etc ofzo..

Steve, als hiermee al je vragen zijn opgelost, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

pid's niet te vinden

Goedemorgen,

N.a.v. wat problemen met gebruik van diverse server types (wamp / xampp / webmatrix) kwam ik uiteindelijk bij deze post terecht.

Probleem: wat draait er op port 80.
De geschetste procedure met netstat -ano -p TCP | find /i ":80" leidt tot de conclusie dat er iets luistert op PID 4 en iets establishe is op pid 1312:

C:\Windows\system32>netstat -ano -p TCP | find /i ":80"
TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING 4
TCP 192.168.7.7:49832 173.194.78.113:80 ESTABLISHED 1312

Als ik vervolgens in de taskmanager kijk bij services, dan zie ik beide "PIDS" niet verschijnen...

pm ik gebruik geen iis.

Hoe kom ik er nu achter wat er op port 80 luistert met pid 4 (google draait kennelijk op 173.194.78.113:80)?... en hoe zet ik dat uit?

Graag jullie reactie.

@d216136:
Het is niet de bedoeling dat je vragen van jezelf gaat mixen met vragen van anderen...
Verder: Als je goed kijkt zal PID 4 normaal gesproken verwijzen naar System, in welk geval er een Windows service moet zijn die luistert op die poort. Welke dat is kan je daarmee niet bepalen.
Verder: Google luistert niet op poort 80, maar jij hebt een verbinding met Google op hun poort 80!
Oftewel: Jouw poort 49832 is verbonden met poort 80 van Google.

Tijs.

port 80 localhost

@d216136:
Het is niet de bedoeling dat je vragen van jezelf gaat mixen met vragen van anderen...
Verder: Als je goed kijkt zal PID 4 normaal gesproken verwijzen naar System, in welk geval er een Windows service moet zijn die luistert op die poort. Welke dat is kan je daarmee niet bepalen.
Verder: Google luistert niet op poort 80, maar jij hebt een verbinding met Google op hun poort 80!
Oftewel: Jouw poort 49832 is verbonden met poort 80 van Google.

Tijs.

Ha Tijs,

Dank voor het antwoord. Ik wil best een nieuw topic maken maar ik vond dat mijn vraag in het verlengde lag van deze.. Vandaar.

Vervolgvraag is: hoe kom ik er achter welke windows service luistert op localhost port 80. Daar maak ik een nieuw topic voor.

Mvgt

Als ik daarvoor het antwoord had, dan had ik dat gemeld...
Begin dus (wat mij betreft) gewoon een nieuwe vraag, met de inzichten die je uit mijn antwoord van zojuist hebt meegenomen, incl. je vraag welke (Windows) service nu poort 80 blijkbaar bezet houdt, nu je het op basis van PID niet kunt bepalen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan