• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overwerk registratie ook na midden nacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

p stoof

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Berichten
15
Hallo wie kan mij helpen met het volgende.

Overwerk registratie verdeeld over drie cellen cel 100% / cel 150% / cel 200%
Het is niet de bedoeling dat de uitkomst vermenigvuldigt wordt met de procenten.

maandag t/m vrijdag: gewone dienst zonder overwerk >cel 100% overwerk voor midden nacht >cel 150% na midden nacht cel 200% of een verdeling 150% / 200%
Als er overwerk is >cel100% leeg.

zaterdag en zondag altijd overwerk >cel 200%

Er is al een opzetje zie bijlage.

opdracht 1
Het zal mooi zijn dat de berekeningen in cel 150% en 200% kan zien wat voor een dag het is en ook naar handelen.

opdracht 2
De cel 100% uitrekend de uren gewerkt van die dag tenzij cel 150% en/of cel 200% overwerk hebben.

Bijvoorbaat dank

Piet
 

Bijlagen

  • uurrek(na24)(1) met drie vakken 100% 150% 200%.xls
    33,5 KB · Weergaven: 79
Beste p stoof ;)

Waarom zijn de doordeweekse uren na 24:00 ook aan 200% berekend ?
Cel I4:I15

Groetjes Danny. :thumb:
 
Goedemorgen Piet,

Waarom de kolom 100%?
In de bijlage moet je F9 en F10 altijd invullen.
Ik hoor het wel als je toch iets anders bedoelt.

Groet, Ed
 

Bijlagen

  • uurrek(na24).xls
    37,5 KB · Weergaven: 46
Ook een goede morgen

Waarom een 100% kolom!?
Een 100% kolom gebruiken we als we een extra dienst werken maar geen overwerk is.
Ik doe de overwerk lijst bij die we nu gebruiken alleen heb ik (we) hem digitaal gemaakt.
In deze lijst moeten we zelf kiezen in welk procenten vak de uren thuis hoort.
Normaal kan niet iedereen bij alle cellen maar ik heb nu de beveiliging er afgehaald.
Er zit ook een blad bij met feestdagen dat zijn ook dagen die 200% overwerk scoren.
kan je ook die dagen mee nemen als 200%?

He jammer het bestand is te groot 428kb
Dit is mijn e-mail adres stuur ne een berichtje dan kan ik het naar je toesturen.
ww0999@zonnet.nl

Piet
 
Is het noodzakelijk dat overwerk in minuten uitgedrukt wordt?
 
Ja het overwerk in minuten *24*60:)
 

Bijlagen

  • overwerk maand januari helpmij.nl.xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Beste Piet , het is nog niet helemaal in orde ( kolom voor 150 % :evil: ) bekijk waar ik naartoe wilde , op het tabblad " overzicht per jaar " heb ik gebruik gemaakt van een somproduct formule die de data per maand in de juiste kolom zet . Bekijk het eens en probeer de formule voor de 150 % bij te werken . ( ' ben er een uurtje met bezig geweest ;) ) Als ik de opmaak bekijk hoe je de datum tabel tot stand brengt , moet ik aannemen dat je overweg kan met excel .
 

Bijlagen

  • overwerkmaandjanuarihelpmij.nl(1).xls
    67,5 KB · Weergaven: 40
Hoi Daniël,

Ik ben een gisteren met Piet bezig geweest via de mail omdat zijn uiteindelijke bestand te groot was.
Bijgaand een verkorte versie waarin oa. alle formules bijgewerkt zijn en ipv. een dubbele punt, een komma of punt getypt mag worden.
Ook al verandert het jaartal, de formules blijven kloppen. De maand januari kan gewoon 11x gecopieerd worden. Nu nog iets verzinnen op feestdagen.
Heb jij al bekeken hoe de Piet aan die weeknummers komt?

Groeten, Ed
 

Bijlagen

  • Overwerk Piet (Ed).zip
    35,9 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Hallo Ed , super dat je de oplossing ook op het forum post :thumb: . Ik heb dit deze nacht even bekeken hoe de weeknummers en de Voorwaardelijke opmaak om de lijn te verkrijgen is opgemaakt . Ik had er deze nacht ook aan gedacht om de formules te definieren ( benoemen ) maar ............. Er valt deze week toch een gratis abo in je bus van amwb :p .
 
zit ik toch even achter de pc

Hoe kan je als je een berekening heb in b.v. c1 en een verwijzing in b.c. c5 (=c1) het mogelijk maken dat men het kan veranderen zonder dat in c5 de opdracht (=c1) weg gaat?

Piet
 
Piet , dit kan je bereiken door de automatische berekening uit te schakelen , eventueel voorzie je dan een opdracht knop gekoppeld aan een macro of druk je F9 om de werkelijke berekening te doen . Mijn inziens gevoelig voor het maken van fouten .
 
Piet en Daniël,

Ik heb het met een formule-resetknop opgelost.
Staat er een getal dan gebeurt er niets.
Staat er niets, dan wordt de formule weer geplaatst.
Betere oplossing is er denk ik niet.

Groet, Ed
 

Bijlagen

  • Overwerk Piet II (Ed).zip
    95,7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan