Geen DNS-servers geconfigureerd voor lokaal systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik maak gebruik van Windows server 2008

Ik heb windows XP met een VPN verbonden met de server, alleen als ik het werkstation wil toevoegen in het domein krijg ik de volgende foutmelding:

HTML:
Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

Er is een onverwachte fout opgetreden bij het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt voor het vinden van een domeincontroller voor het domein Campagne.nl.

De fout is: Geen DNS-servers geconfigureerd voor lokaal systeem.
(foutcode 0x0000267C DNS_ERROR_NO_DNS_SERVERS)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.Campagne.nl

Klik op Help voor meer informatie.

Wat kan ik hier aan doen? Is mijn DNS niet goed meer. Ik heb ook een Windows 7 station die via een VPN verbindig maakt, en daar krijg ik geen foutmelding.

Wie kan me helpen?:P

Voor het toevoegen aan het domein en aanmelden etc. heb je een verbinding nodig met de DNS-server van het domein.

Lijkt er nu op dat (via de VPN) de DNS-server van het domein niet wordt doorgegeven/bekendgemaakt aan de XP client (normaal wordt dat via DHCP van de vpn-server gedaan). In dezelfde lijn kan het zijn dat voor de resolving van het Campagne.nl DNS-domein gebruik wordt gemaakt van Internet-DNS ipv. de DNS-server van het domein.

Kijk hiernaar. Je kunt het testen d.m.v. (als de VPN open staat):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=soa campagne.nl
Je weet dan meteen welke DNS-server als 'verantwoordelijk' voor het campagne.nl DNS-domein wordt beschouwd. Staat daar een DNS server op het Internet (=ns1.sitefabriek.nl=217.198.24.70), dan is het dus niet goed, want de naam en ip-adres van van je domein DNS-server moet het zijn als je gebruik wilt maken van Active Directory in het Campagne.nl domein.

[Je begrijpt nu hopelijk wel waarom je tegen problemen kunt aanlopen als je een Internet-domein gebruikt als Windows domeinnaam: Campagne.nl is ook op Internet in DNS bekend, maar 'Internet-DNS' kent (natuurlijk) geen SRV-records, want die staan op de DNS-server van het domein. Loop je dan tegen DNS-server (-volgorde)problemen aan op werkstations, dan kun je de ellende krijgen waar je het over hebt.]

Doe (als je er niet uitkomt) even op de XP machine op het moment dat de VPN actief is:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
en post de gegevens hier. Verder kun je even kijken wat er gebeurt als je (over de geopende VPN) dezelfde DNS query uitvoert als waar je foutmelding over gaat:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=srv _ldap._tcp.dc._msdcs.Campagne.nl ip-adres_van_de_domein-DNS server
Dus stel dat de domein-DNS server ip-adres 192.168.9.5 heeft:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=srv _ldap._tcp.dc._msdcs.Campagne.nl 192.168.9.5

Tijs.

Laatst bewerkt:
ty, maar nu weer iets anders

Bedankt voor de snelle reactie. De opdracht komt te vervallen...
Ik heb op de externe IP geen DHCP-server draaien, daar gebruik ik statische IPv4-adressen voor.

Iig bedankt ik ben thuis ook hiermee bezig dar ga ik ckr jouw uitleg bij gebruiken;) weet zeker dat ik daar weer hetzelfde probleem heb.

Maar ik heb nu het volgende:

Ik heb een applicatie geprogrameerd, die heb ik via WAMP-server online gezet in mijn netwerk.
Mijn server draagt als interne IP adres 192.168.33.1, en als extern 10.0.0.1. de externe voor de vpn, ben niet met internet verbonden. Alles is namelijk virtueel via Vmware

Mijn client is verbonden met de LAN, dan gebruik je het interne ip adres, wanneer ik deze in de browser intyp, krijg ik geen applicatie te zien maar het volgende: (zie bijlage)

Ik heb op de server de service ISS admin uitgeschakeld.Na het opnieuw opstarten van de server en van WAMP-server, krijg ik alsnog dezelfde melding, hoe kan dat?

De fout komt van de server, waar ISS uitstaat, en tog geeftie die melding. op de client heb ik geen ISS service draaien.

alvast bedankt:P

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Ik snap je verhaal niet helemaal (je zegt bijv. VMWare, maar je vermeldt er niet bij welke VMWare (Workstation, Player, ESX etc.))
Dat verhaal over VPN i.c.m. het 10.0.0.1 adres snap ik ook niet.

Even wat algemene zaken waar je misschien wat aan hebt:
Als ik het goed interpreteer heb je óf een Host-only netwerk óf een NAT netwerk ingesteld in VMWare. Indien ja, dan is dat voor een server (Web/Wamp/bestand) niet zo slim: Je kunt beter bridged networking instellen (en natuurlijk op je 'server' in VMWare een vast ip-adres kiezen dat op het lokale netwerk dan niet wordt gebruikt/uitgegeven d.m.v. dhcp etc.; natuurlijk ook niet het ip-adres van je Internet-router instellen)
Op die manier zit je server via VMWare op hetzelfde netwerk als de host-computer waar VMWare zelf onder draait.

Nog even over je VPN-verhaal: Op een netwerkkaart/VPN-verbinding die zich verbindt met een domeincontroller moet (als eerste DNS server) altijd het ip-adres van de domeincontroller waar de DNS van het domein op draait zijn opgegeven (of automatisch als zodanig uitgedeeld via DHCP).
Als 2de (3e etc.) DNS server kunnen dan evt. andere ip-adressen worden aangegeven, zoals de router die hoort bij het (vpn-)netwerk van de netwerkkaart, de DNS servers van de Internet-provider waar het (vpn-)netwerk aan hangt etc.
Overigens kan een domeincontroller met DNS ook zelfstandig Internet domeinen resolven voor de clients (zolang de standaardgateway maar goed is ingesteld), dus er is geen verplichting om de 2de (3e etc.) DNS server in te stellen op de clients in dergelijke gevallen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is er nog nieuws over je probleem?

Tijs.

Tijs.

Zie hierboven. Al vele maanden geen reactie ontvangen.
Een terugmelding geven is wel zo correct naar de helpers hier op het forum!

Tijs.

Tijs.

@Tiennes: Ik zie dat je regelmatig vragen stelt, maar een terugmelding ontbreekt nog in deze discussiedraad.

Hoe staat het erbij, nu?

EDIT: De vraag is als opgelost aangegeven, dus ga ik ervan uit dat het allemaal nog gelukt is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan