Eigen manager game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rico050

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Hallo.

ik wil graag eigen manager game maken zoiets als onlinesoccermanager.
ik heb helaas geen verstand van html enzo.
k zat te denken aan online cruiseline manager.
zou iemand me kunnen uitleggen hoe je zo'n spel kan maken ?

mvg.rico

Re:

Ik heb het even doorgelezen maar ik wordt er helaas niks wijzer van.
ik heb nog nooit met scripts gewerkt:o..
is er ook een manier waarmee je via een makkelijk progje een manager game kan maken waarvan in dan de html kan kopieren en dan plakken op de site:$??

Ik heb het even doorgelezen maar ik wordt er helaas niks wijzer van.
ik heb nog nooit met scripts gewerkt:o..
is er ook een manier waarmee je via een makkelijk progje een manager game kan maken waarvan in dan de html kan kopieren en dan plakken op de site:$??

nee want je wilt het toch altijd naar je eigen smaak aanpassen en als je er geen kennis van hebt en je mist al 1 tag dan kan het al meteen kapot zijn.
kzou je aanraden om te beginnen met html.
http://www.w3schools.com

Byee VRC

Re:

is goed.
ik zal me eerst gaan verdiepen in html.
tnxs voor snelle reactie;)

Het maken van een game is trouwens niet iets kleins wat je even in een weekend doet. Om dit te laten werken zul je ook veel met scripts moeten gaan werken. Hierdoor vraagt het ook om heel veel commitment, weet je zeker dat je dat er voor over hebt?

visha het leren van html zal niet veel gaan helpen

je moet ook java en meschien ook een beetje flash leren

zet die droom maar uit je hoofd als je een spel wilt maken zoals online manager raad ik je aan om eerst een studie te doen in game design

dit gaat een paar jaar duren want je moet een totaal nieuwe computer taal leren

visha het leren van html zal niet veel gaan helpen

zet die droom maar uit je hoofd als je een spel wilt maken zoals online manager raad ik je aan om eerst een studie te doen in game design

dit gaat een paar jaar duren want je moet een totaal nieuwe computer taal leren

ja klopt aan html heeft ie niet veel aan maar het is wel de basis om te beginnen.
dat bedoelde ik ermee.
en een paar jaar duren voor een totaal nieuwe computer taal. dat vind ik wel onzin.
als ik kijk naar mezelf dan heb ik bijvoorbeeld in paar weken javascript onder de knie met CSS + ASP.NET.
dit verschilt per persoon. de een pakt het sneller op en de ander wat langzamer.
tevens zijn veel standaard functionaliteiten hetzelfde net als if en loops enz..

Byee VRC

P.S. @ TS, firestorm heeft wel gelijk dat je meerdere talen/technieken moet leren.

[...] in paar weken javascript onder de knie [...]
meh, dan heb je het niet onder de knie, dan begrijp je het net. Je bent dan nogsteeds gelimiteerd tot basis JS en knippen/plakken van andere scripts.
voor een tb-browsergame zijn java en flash totaal overbodig....
Voor het geval van een browsergame is dit een beetje overbodig - uiteraard helpt het, maar voor zoiets simpels als een php-gebaseerde text-based browsergame is het een overkill.

De gemiddelde browsergame bestaat uit:
html (basis voor alle web-gebaseerde shizzle)
php (of asp, of andere server-side scripttaal)
css (layout)
javascript (eventueel, maakt het wat interactiever)
SQL (in combi met je gekozen SS-taal)

Zoals ook al eerder gezegd moet je deze talen GOED kennen. Begin met HTML, dan CSS, dan PHP (of asp of...), SQL, en dan Javascript.

Het duurt jaren voordat je deze dingen redelijk onder de knie hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan