Onze goede vrienden van Microsoft hebben er een beetje een puinhoop van gemaakt.
Als ik het goed begrijp is de locatie van de verschillende onderdelen bij ieder van de programma's verschillend, nl als volgt:
E-mails Outlook Express C:\ Documents and Settings \Gebruikersnaam \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANGE NAAM TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express\mapnaam.dbx Voor iedere map met e-mails bestaat een dbx-bestand Windows Mail C:\ Gebruikers\Gebruikersnaam \ Local Settings \ AppData \ Local \ Microsoft \ Windows Mail\Local Folders\Mapnaam Voor iedere map met e-mails is er een map Windows Live Mail Op de server van Microsoft Outlook C:\Documents and settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst Er is één bestand voor alle e-mails en het adresboek Adresboek Outlook Express C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Address Book\Gebruikersnaam.wab Er is één wab-bestand Windows Mail C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\Contactpersonen In de Windows Contactpersonen map zit voor ieder contact een bestand met de naam van het contactpersoon Windows Live Mail Op de server van Microsoft PAS OP: er bestaat ook nog een map Contactpersonen a la Vista in Windows 7 Outlook C:\Documents and settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst Er is één bestand voor alle e-mails en het adresboek
Klopt dit?
Laatst aangepast door PH-RVG : 13 april 2010 om 19:01
Hoi,
Voor een deel klopt het.
De gegevens van WLM, die worden ook lokaal opgeslagen:
C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
Alleen de gegevens van provider Microsoft bewaren ze op hun server. Mailaccounts van andere providers dus niet.
Bovendien is je info over MsOutlook niet volledig .....
Het is met onze 'vrienden' van Microsoft zelfs nog 'erger': hoewel allemaal uit één stal, levert het overzetten van gegevens tussen deze mailprogramma's soms aanzienlijke problemen op ......
Laatst aangepast door vanveelen : 13 april 2010 om 23:38
Groet, Tée
Working with Windows[/SIZE]
is like driving a submarine
Open windows
and the problems begin[/URL]
Dit topic even sticky gemaakt
Handig overzicht !
Als iemand aanvullingen / verbeteringen heeft, dan graag![]()
No way ..... !
Synchronisatie geldt alleen voor @live.nl of @hotmail.com -mailaccounts en dan nog alleen als je bent aangemeldt bij één van deze en de zaak is gesynchroniseerd.
Maar zoals je weet, kan je ettelijke mailaccounts onderbrengen in WLM.
Die worden dus niet gesynchroniseerd bij de 'Microsoft Server'.
En nog iets: wanneer je bent aangemeldt bij een van de bovenvermelde accounts bij Live of Hotmail. wordt de contactpersonenlijst uit die webmailaccount in WLM gebruikt, en anders ..... kennelijk een lokale map.
Ik ben er niet achter, waar zich die 'map' nu kennelijk bevindt; in elk geval is het NIET de map Contactpersonen die (onder Vista en later) onder je gebruikersnaam voorkomt en door Windows Mail (Vista) wordt gebruikt.
Zelf gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid MsOutlook, o.a. omdat ik synchroniseer met een PDA.
Mod-Edit:
Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.
.
Laatst aangepast door Paul-RT : 13 april 2010 om 20:18
Groet, Tée
Open windows
Zeg je dat als je bij WLM een Hotmail of Live Mail account gebruikt alles op de server staat en voor andere accounts alles (e-mails en adressen) op je computer?
Hoi,
Inderdaad.
Voorbeeld: ik heb een hotmail-account, een Gmail-account en twee mailaccounts gekoppeld aan mijn eigen domeinnaam.
Ik regel - zeg maar - de mail van deze vier accounts in WLM.
Wanneer ik nu aangemeld ben bij Hotmail of Live met mijn hotmail-account, dan synchroniseert hij alleen alle mail van deze account.
Dit gebeurt ook met de contactpersonen.
Ik kan dus, wanneer ik on-line via hotmail inlog op mijn mail-account (dus buiten wlm om), alleen de mail zien van hotmail en niet van de andere accounts.
Binnen mijn hotmail- of live-account kan ik ook ándere mailadressen beheren ..... maar alleen van hotmail of live zélf en niet van andere mailproviders.
Daar schuilt ook direct de beperking van die microsoft mailpakket ..... !!!!
Laatst aangepast door vanveelen : 13 april 2010 om 22:08
Groet, Tée
Open windows
en als je die andere (niet hotmail/live) accounts wilt synchroniseren, moet hotmail/live mail dan uitgelogd zijn? is dat wat je zegt?
Hoi,
Ben je bezig me te 'overhoren' of zo ...... ?
Je begon te stellen (in je overzicht) dat de gegevens van WLM op de server van Microsoft worden opgeslagen en dat is niet waar.
Dat geldt alleen voor hotmail- en live-accounts.
Je wekt daarmee dus de suggestie dat, ook al zit je niet achter je eigen computer, je tóch alle mail van alle accounts die je onder WLM beheert op een willekeurig andere lokatie (dus niet achter je eigen pc) weer ter beschikking zou hebben. En dat klopt dus niet!
De mailaccounts van andere providers die je in wlm hebt ondergebracht, daarvan wordt de mail helemaal niet op de server van Microsoft opgeslagen.
En op die 'stelling' ging ik in.
Wat je verder met 'synchroniseren bedoelt zal me een biet.
Wat eronder verstaan moet worden, is dat gegevens op twee locaties 'identiek' worden gemaakt.
Of dat onder wlm gebeurt is geheel afhankelijk van de instellingen van je account bij andere dan de 'Microsoft' provider. Gebruikelijk is, dat je je mail ophaalt, dus net als een postbus bij het postkantoor. Daar blijft ook geen kopie van je brieven liggen .... dácht ik zo.
Je kunt echter instellen dat dat wel moet gebeuren bij bepaalde (dus niet alle) mailproviders. Pas dán is er sprake van 'synchronisatie'.
Als je WLM start wordt direct de mail voor de accounts gecheckt.
Kortom: WLM .... 'gebakken lucht', want doet exact hetzelfde als andere mailprogramma's.
Welterusten ....![]()
Laatst aangepast door vanveelen : 13 april 2010 om 23:47
Groet, Tée
Open windows
@Vanveelen
Hallo,
Ik heb om mijn PC een recovery gedaan, met optie Backup.
U gaf aan dat de gegevens in deze map zitten: C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail . Dat klopt inderdaad, maar de contacten heb ik nergens gevonden.
Een idee waar die dan zitten?
Met dank
EfBe
Volgens mij (maar niet gecontroleerd) in C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts (de bron is http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html )
Overigens worden de contactpersonen van Windows 7 opgeslagen in C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\Contactpersonen
Laatst aangepast door PH-RVG : 2 januari 2012 om 12:40 Reden: completering