• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een txt bestand invoegen in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1985

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
39
Hoe kan ik door middel van een macro een txt bestand invoegen in Excel? het is de bedoeling dat het bestand in een tabel komt te staan (tabel in Excel is een 'onderlegger' en is aangepast aan het txt bestand.) Het betreft meerdere txt bestanden (verschillende bestanden zelfde tabelsoort) die onder elkaar moeten komen te staan.Als dit is gebeurd wordt dmv formules de waarden in de txt tabellen aangepast etc etc.

Om het leuk te maken moeten de txt bestanden direct onder elkaar ingevoegd worden....
 
Frank,

Met de macro recorder kun je het importeren opnemen.
Voeg vervolgens de imports tezamen en daarna is de macro aan te passen naar behoefte.
 
Hallo,
met de macro recorder opnemen lukt wel, alleen er moet steeds boven het vorige ingevoegde, ingevoegd worden.
Kan er niet een map aangegeven worden waarbij je txt bestanden kunt selecteren die in het excel werkblad onder elkaar gezet worden?
 
Frank,

Ja dat kan.
Als je een macro hebt opgenomen dan kun je deze toch aanpassen dat alle .txt bestanden worden afgelopen en vervolgens alles netjes onder elkaar komt te staan.
 
Superzeeuw:

Zou je mij ook een voorbeeld kunnen geven (werkblad of macro?) ik kom er zelf namelijk niet uit....

Bij voorbaat dank!!
 
Frank,

Een werkende versie.

Bijgevoegd het Excel bestand in 2003 en een map met txt bestanden.
 

Bijlagen

  • Tekst bestanden inlezen.rar
    11,3 KB · Weergaven: 142
Superzeeuw:

Allereerst hartelijk dank voor deze reactie!

Heb alleen nog een aantal opmerkingen: (zie bijlagen)
-De txt bestanden staan niet allemaal in dezelfde map. ik moet dus in vba zelf de map wijzigen (bijlage deel 2) Kan de desbetreffende map ook aangegeven worden op het tablad? zodat vba de desbetreffende map automatisch 'pakt' en bij wijziging deze automatisch wijzigt?

-De ingevoegde txt bestanden (origineel is Windows ANSI) worden niet goed weergegeven (bijlage deel 1)

-In bijlage deel 3 vind u een voorbeeld txt bestand die ik gebruik.
 

Bijlagen

  • deel 1.jpg
    deel 1.jpg
    101,2 KB · Weergaven: 121
  • deel 2.jpg
    deel 2.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 81
  • V.3 Plinten e.d. Verticaal HQ.txt
    2,3 KB · Weergaven: 70
@Frank Willems: waarom contacteert u mij privé met deze vraag, als u ook de vraag stelt op een forum?
 
er zijn meer wegen die tot Rome leiden!
De vraag is opgelost, bedankt allen!
 
@ Wigi,

Bedankt voor de reacties.

Dat scheelt een hoop energie.

En de vraag is ook opgelost, goed gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan