Utorrent verbindings problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belthazor

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
17
Hey Mensen,

Ik had mijn comp opnieuw geinstalleerd (XP Prof pirated unattended), maar nu met U torrent 1.6 krijg ik maar geen groen icoon, en blijft er een gevaren driehoek in beeld. Ook bij testen via u torrent krijg ik de melding dat de betreffende poort niet open is. Echter wordt er wel geup- en gedownload. Wel is de verbinding zeer onstabiel en daar komen dan ook onstabiele snelheden uit voort. Dit komt NIET door het aantal seeders, ook bij uploaden is hetzelfde probleem.

In mijn firewall (Bit defender) is Utorrent toegevoegd aan uitzonderingen en mag elke poort gebruiken die er wordt ingevoerd, in mijn geval 60256. Ook de meest gebruikte poort 50005 werkt niet goed. Als ik de program control uitschakel blijft hetzelfde probleem. Dus het ligt niet aan bit defender lijkt me.

Mijn router is goed geconfigureerd, het is niet de eerste keer dat ik het gedaan heb, dus ik denk niet dat het daar aan ligt
Met PFConfig is geen optie gezien mijn router, sweex RO003, er niet tussen staat.
Voorheen werkte het ook op poort 60256, dan zal het nu ook moeten werken.

Bij Utorrent heb ik de optie "Utorrent toevoegen aan uitzondering windowsfirewall" aangevinkt.
Echter kan ik mijn windows firewall niet openen. De service kan niet gestart worden.
Bij handmatige opstart krijg ik de melding dat de ondersteunende service niet aanwezig is, of is aangevinkt voor verwijdering.

Gezien ik een pirated editie heb geinstalleerd lijkt het mij dat de windows firewall in zijn geheel niet aanwezig is.
Iets wat niet aanwezig is kan geen conflict veroorzaken.
Dus waarom krijg ik dan geen groen icoontje, en blijf ik de melding krijgen dat de poort niet open staat?

Nu krijg ik de melding dat een firewall/router voor problemen zorgt, en is de gevaren driehoek nu een rood icoontje met een uitroepteken.
 
Laatst bewerkt:
je hebt op dit moment voor deze pc je poort instellingen doorgegeven?
of eerder op een andere pc al?

dan zou ik zeggen je hebt hem op mac adres een ipnr toegewezen.
ik zou eerst kijken of je voor dit ip een poort open gezet hebt en zoja welke.
verder updaten naar utorrent 2.0
in de opties van utorrent zelf de poort toewijzen waar hij hem op moet pakken dus auto poort nemen uitzetten

mocht het dan nog niet werken je firewall even uitzetten en kijken hoe het dan gaat?
maargoed maakt niet uit hoeveel seeds/peers er zijn je houd toch altijd snelheidschommelingen.

zo kom ik 9/10x met genoeg seeds en peers ook amper boven de 1mb terwijl ik ook wel eens 4/5mb gehaald heb.. met torrents weet je het gewoon nooit
 
Het is dezelfde PC, alleen opnieuw geinstalleerd.
De poorten in de router heb ik niet veranderd.
Bij het opnieuw installeren heb ik dezelfde poort bij Utorrent ingevoerd als voorheen.
Heb net een film binnen gehaald met 1 MB en ook uploaden gaat wel.
Echter is de upload zo een 40 kbs terwijl het voorheen 130 kbs was.
Uiteraard heeft dit met leechers te maken, maar hij blijft traag en het icoon blijft in beeld.

Bij alleen uploaden krijg ik die oranje driehoek, bij ook downlaoden wordt deze een rode uitroepteken. Maar er is wel verbinding:shocked:

Voorheen had ik NOD32 en geen problemen, Bitdefender heb ik ook al uit gehad, maar blijft hetzelfde.

Op het net las ik dat bitdefender wel vaker problemen veroorzaakt met utorrent.
Oplossing is het deinstalleren en opnieuw installeren van Utorrent.
echter heeft dit bij mij geen zin.

Wellicht dan maar een andere firewall proberen?
 
valt altijd te proberen.
zal sowiezo voor de zekerheid checken of je ip goed staat in combinatie met het ip waar je je poorten naar toe geforward hebt.

verder zou upload niets te maken moeten hebben denk ik.
ik kan uploaden met 400kb maar meestal doe ik het maar met 100kb
ligt er ook maar net aan hoe je utorrent ingesteld hebt
 
ja das ook zo iets raars met dat uploaden.
Ik heb een pakket met 1,5 Mbps upload. Maar hoeveel is dit nu eigenlijk in kbps?
Ik kom niet hoger dan 130 soms 150 en pieken van 250 kbps.
Maar deze pieken duren maar een paar seconden en komen niet veel voor voor.
1.5 Mbps is toch zeker meer dan 250kbps???

Over het algemeen upload ik met een snelheid van ca. 85 kbps. Dat moet toch veel sneller kunnen als je upload 1.5 Mbps is????

Ik heb via ipconfig het ip adres van mijn computer opgezocht die door de router wordt gegeven. Deze ook ingesteld bij het port forwarden.
Maar zoals ik al zei staan de instellingen nog precies hetzelfde, alleen is de computer opnieuw geinstalleerd. Dus ik kan er niet bij dat het met mijn router instellingen te maken zou hebben?

Ik denk dat ik bitdefender er maar af gooi en een andere ga proberen.
Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met port forwarden in Nero internetsecurity of NOD32. nu gebruik ik voor het eerst Bitdefender en stuit dus op dit probleem :mad:
 
Laatst bewerkt:
delen door 8 dus 1.5 wordt dan 1500:8 = 187.5 +-

tjah torrents zijn altijd raar daarom gebruik ik het nu alleen in uiterste noodgevallen
 
Ik snap het nu ff wat meer over die bits en bytes:D

Maar ik heb nog steeds een probleem.
Ik heb bitdefender eraf gegooid en dus zonder firewall verbinding proberen te maken.
Echt onbeschermd ben ik niet gezien er ook nog een router tussen zit.

Maar zelfs zonder firewall krijg ik nog steeds de melding dat de poort niet open staat:mad:
Inmiddels heb ik Utorrent 2.0 geinstalleerd en ook nog eens op portforward.com in de handleiding van mijn router gekeken.
Maar ik heb toch echt niks fout gedaan. Kan ook niet anders, voorheen werkte het ook.

Ik begin nu toch mijn twijfels te krijgen of het niet aan de verwijderde windowsfirewall ligt.
Voor de installatie had ik een windows firewall die wel werkte, en geen problemen.

Nu is de firewall er helemaal niet, maar zelfs zonder secundaire firewall is de poort niet open??:shocked:
 
ja heb ik ook met windows 7 en utorrent hij geeft aan dat mijn poort dicht is terwijl ik er gewoon via internet op mijn apparaten hier kan komen. dus zal wel fout zijn weet niet of je win 7 hebt

zal je aan raden eens naar nieuwsgroepen te checken begin maar eens met binaries4all daar leer je heel wat van :D
 
Ik gebruik XP prof service pack3.
Ik wil wel hoger (vista, windows 7) en mijn systeem heeft wel de minimum vereisten, maar ik ben bang dat mijn comp zo traag wordt als ik weet niet wat.

Ben toevallig een tijd geleden al begonnen met nieuwsgroepen en NZB uit te zoeken.
UPC heeft echter geen binarie service, dus video downloaden is niet mogelijk, alleen text:mad:
 
raad ik je aan een payserver te nemen..
kost je 3 euro in de maand ofzo en 400 dagen retentie.
of is dat het probleem niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan