Andere wandcontactdoos aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dae

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
9
Hallo iedereen :)

Ik heb even op de website van Ziggo rondgekeken over kabelinternet. Ik heb toen een handleiding doorgekeken hoe je dat installeert in huis. Je moet dus een soort verdeler aansluiten op de plaats waar nu de wandcontactdoos zit voor radio en tv.

Nou is dat niet erg handig ivm kabels trekken e.d. dus ik heb op internet gezocht of je dat ook op een andere wandcontactdoos kon aansluiten. Er stond dat het wel werd afgeraden, maar het is mogelijk, vanwege signaalverlies. Dit vertelde ik aan mijn vader en mijn vader zei daarop dat dat meeviel, omdat er een versterker op zat.
Later had ik weer even gezocht en toen vond ik iets dat een versterket het internetsignaal blokkeert..

Kan iemand dit bevestigen? Het zou ons namelijk een hele hoop moeite besparen om die verdeler elders in huis te plaatsen ;)

Alvast bedankt :)
 
*correct me if I am wrong*

volgens mij heb je dan een one-way versterker. Er komt dus dan wel een binnenkomend signaal maar geen uitgaand. Voor internet heb je uiteraard two-way nodig dus zul je een two-way versterker moeten halen.
 
Laatst bewerkt:
Aha..
Is het mogelijk dat wij al een two way versterker hebben? En hoe controleer ik dat?

We hebben tot nu toe alleen radio en tv signaal naar binnen gekregen.

Hartelijk bedankt voor je antwoord :thumb:

Dae
 
Voor kabel internet wordt de verdeler naast de centraaldoos voor de TV/Radio geplaatst. Alleen het signaal van TV/Radio wordt versterkt. Het signaal van internet wordt 1 op 1 doorgegeven.
Het modem moet zo dicht mogelijk bij de verdeler van de centraaldoos geplaatst worden. Aangezien alles draadloos is bij internet, hoef je geen kabels voor internet te trekken.
 
Hallo.

De internet aansluiting moet inderdaad aangesloten worden zo dicht mogelijk bij de centrale contact doos.
Als deze inde meterkast zit dan moet het modem daar komen.
En wat het vorige antwoord betreft moet je wel degelijk kabels trekken want niets bij internet is draadloos.
Je moet dan een modem hebben dat voor draadloos geschikt is os een draadloze router erachter zetten.
Als je al eenversterker hebt dan moet je inderdaad kijken of deze retour geschikt is.
Zoniet dan moet je een nieuwe kopen.
Je kan in de gebruiksaanwijzing zien of hij retour geschikt is, heb je die niet meer dan kun je het alleen zien als je er internet op aansluit en hij doet het niet.
Zo dat was een heel verhaal.
Ik hoop dat je er uiutkoimt.

Vriendelijke groeten van een oud centrale antenne medewerker.

:thumb::thumb:
 
Het is duidelijk. De wandcontactdoos moet gewoon worden aangesloten bij de meterkast, neit elders in huis.

Hartelijk dank :D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan