Meerdere OF criteria in query

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tibs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibs

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Bij het opstellen van een query met criteria heb je slechts de keuze uit 2 verschillende criteria?

Of is het mogelijk om 3 verschillende in te voeren?
Nu heb je:

Criteria
Of

Ik wil (of zou graag hebben):

Criteria
Of
Of

Is dit mogelijk?

Je hebt criteria
dan of

en dan een hele boel lege regels.
Deze lege regels dienen ook als of. Dus je kan nog wel wat of's maken

Suc6

Ronald

Hmm, is het dan ook mogelijk om een bepaalde voorrang in te stellen?

Bij het invullen van een tekstvak wil ik ervoor zorgen dat in het begin alle records getoond worden die voldoen aan de eerste selectie, als er een waarde in het tweede selectievakje staat moeten de waardes in het tekstvak voldoen aan deze 2 selecties en als er 3 waardes geselecteerd zijn moeten de waardes in het tekstvak aan al deze 3 eisen voldoen.

Als ik ze alledrie als volgt onder elkaar plaats krijg ik enkel alle waardes die voldoen aan de eerste voorwaarde.

Veld : Selectie 1 | Selectie 2 | Selectie 3

Criteria: Selectie 1
of: Selectie 1 | Selectie 2
of Selectie 1 | Selectie 2 | Selectie 3

De "|" duiden op het feit dat deze waardes in de desbetreffende kolom staan. (Duidelijker beeld als bijlage.)

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Query.JPG
    Query.JPG
    23,7 KB · Weergaven: 59
Ik denk om overzicht te bewaren kan je dan beter meerdere queries maken.
Dus gewoon een querie met een criterium en een volgende querie bazeren op de vorige met een criterum

gr,

Misschien kun je wat met de bijlage. Begin maar eens om per veld een letter in te typen.

Bijlagen

Ik versta het gebruik van de Like functie niet echt.

Wat ik nu wel gemaakt heb zijn 3 verschilende queryes met een opsomming van de codes. Hoe kan ik nu bepalen welke query er moet getoond worden in het tekstvak?

Een union query gaat volgens mij niet lukken.

Voila, bij deze een klein voorbeeldje van wat ik wil.

Bij het selecteren van een Fabrikant wil ik alle codes van die fabrikant in het onderste veld.
Als er dan een Model wordt geselecteerd moeten de codes vervangen worden door de codes die overeenstemmen met het model en de fabrikant.
Als men dan ook nog eens een vermogen selecteerd wil ik enkel de codes die aan deze 3 voorwaarden voldoen zien.

Ik heb, zoals in het voorbeeld ook, 3 tabellen met de desbetreffende codes. Bij mijn groter project zijn het echter wel query's, maar dat komt op hetzelfde neer dacht ik?

Hopelijk is het hiermee iets duidelijker?

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: Versie 2007 & 2003 zitten in bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je 'm ook in 2003 format?

Wat je eigenlijk wilt, is de keuzelijsten afhankelijk maken van de bovenliggende keuzelijst, niet? Zodat je in de vervolgkeuzelijsten alleen de waarden ziet uit de vorige keuzelijst.
Ik zal je voorbeeldje daar in ieder geval op aanpassen.

En dan krijg je zoiets...

Bijlagen

Door het voorbeeldje van Octafish is het ook gelukt!

Dank u zeer! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan