Hoe en waarmee draadloze reikwijdte vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

Wij maken gebruik van een speedtouch 780 wl en onze provider is hetnet.
Nu willen wij de reikwijdte van ons daadloos netwerk vergroten, omdat het niet toereikend is. Nu komt het, de een zegt zet er een willekeurige expander tussen en de ander(speedtouch zelf) zegt doe de Thomson Speedtouch 185n (2,4 & 5GHz.) Multimedia AP/Repeater/ClientBridge ertussen.
Dit ding kost rond de 100 euro, terwijk ik ook expanders zie van rond de 50 a 60 euro.
Wie kan mij vertellen en uitleggen wat de beste oplossing is om de reikwijdte zonder problemen te vergroten?
gewoon een willekeurige expander ertussen en zoja welk, of een andere oplossing?
Misschien kan er ook verteld worden waar op gelet moet worden bij aanschaf van het een of het ander hulpmiddel.
graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Range Extender

Ik heb onlangs bij iemand een Range Extender van Sitecom geinstalleerd, eerst als brug om het netwerk te vergroten (de router was een Netgear, maar deze Range Extender werkt met alle draadloze routers en netwerken, ook beveiliging neemt ie naadloos over)
De situatie was dat de router in de meterkast hing (beton met houten deur, voor in het huis), en de persoon in het zomerhuis achter het gewone huis en tuin, wilde draadloos daarop mee liften. Het bereik was dusdanig slecht in het zomerhuis dat er geen goed werkend netwerk mogelijk was.
Na het plaatsen van deze range extender was het bereik al een heel stuk beter. De range extender stond aan de achterkant van het voorhuis bij het raam, en in het zomerhuis was prima ontvangst, goed genoeg in elk geval om op de internet verbinding mee te liften.
Uiteindelijk bleek het in deze specifieke situatie nog beter te functioneren als ik de range extender als draadloze netwerkkaart instelde en met een UTP kabel op de computer in het zomerhuis aansloot. Ik neem alleen niet aan dat deze opstelling in jouw situatie wenselijk is.

De range extender is relatief eenvoudig te configureren, er zit een heldere installatie/configuratie poster bij waarmee het eigenlijk niet fout kan gaan. Configureren moet eenmalig met een UTP kabel (meegeleverd), daarna plaats je hem draadloos op een plek tussen de router en het punt waar je draadloze dekking wilt hebben. Zorg ervoor dat de range extender wel binnen het bereik van het netwerk blijft, anders werkt het uiteraard niet. De range extender moet continue op het stopcontact zijn aangesloten, dus er moet wel stroom in de buurt zijn.
Dit product koop je voor om en nabij de 50 euro, je hebt er maarliefst 10 jaar garantie op, en hij werkt met alle draadloze routers prima samen, ook beveiliging neemt ie naadloos over. kortom, het is beslist een aanrader. En nee, ik heb geen aandelen in Sitecom :)

Hier de details : http://www.sitecom.com/Wireless-Range-Extender-300N/WL-330/p/714

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Range extender

mooi zo een helder uitgelicht antwoord.
Daar kan ik wat mee.
Bij ons is de situatie niet veel anders. Bij de voordeur in de meterkast(hout-gipsplaat) is de router. 7 mtr verder de oorspronkelijke buitenmuur. 3mtr verder de huidige buitenmuur(alles geen glas). vervolgens gaan we de tuin in direct gelegen in het verlengde van de bovengenoemde ruimten. Daar zouden wij dus graag ook gebruik maken van internet. lekker in de openlucht.
na je verhaal hoef ik alleen het zomerhuis weg te halen en ik heb dezelfde situatie als bij mij.
Ik ga denk ik dus zo'n extender aanschaffen en ga er van uit dat het werkt.
Zijn er nog bepaalde goede merken waar je uit kunt kiezen of kun je zeggen, als je die neemt ben je zeker van je zaak dat het werkt.

alvast bedankt.

paul

Het is niet zo dat elke repeater zonder problemen met elk netwerk overweg kan, van deze Sitecom weet ik het in ieder geval wel zeker dat ie met elk draadloze netwerk overweg kan. Hij is ook geschikt voor 300N netwerken, dus ook voor toekomstige situaties heb je hier echt wel wat aan.

Hier vind je een overzicht met de goedkoopste webshops waar ie te bestellen is :
http://tweakers.net/pricewatch/79172/sitecom-wl-330.html

Je kan hem ook bij een beetje computer zaak halen natuurlijk, da's makkelijker met ruilen/retourneren mocht dat uiteindelijk nodig zijn.

Succes :thumb:

Hoi,

Zoals gezegd doe ik bij deze even de terugkoppeling van hetgeen wat heeft plaatsgevonden.
Ik heb de sitecom 300n wl330 besteld bij Azerty. Goedkoopste en geen bezorgkosten.
gisteren ontvangen en gisterenavond geinstalleerd.
Moet zeggen dat ik er niets van begrijp dat ze de pc's etc niet op de een of andere manier kunnen voorzien van een universeel installatieprogramma.
Ik heb gisteren dus aardig liggen klommelen, de instructiekaart(voor onze zeeeeeeeeeeeeeer slechtzienden onder ons) liet mij bij stap 3 al in de steek.
instructie aan de kant en zelf aan de gang. Uiteindelijk het apparaat aan het werk gekregen en ik moet zeggen:
het werkt als een speer. Ik kan tot achter op ons erf(+60mtr)in de garage nog een zwak maar werkend signaal ontvangen.
kortom, om in de tuin te werken, wat dus dichterbij is, is het een fantastisch ding.
Nu nog een beetje handige installatiehandleiding en het is helemaal top.
Bedankt voor je goede advies.

met vriendelijke groet,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan