Draadloos netwerk slot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Basman

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Berichten
10
Hallo, allemaal.

Ik heb al heel lang een probleem met mijn draadloze netwerk en of Lan verbinding;
Als ik mijn andere computer ( winows XP ) opstart, geeft deze onderin de balk geen draadloos netwerk icoon weer. Hoe krijg ik hem weer terug?
Daarna heb ik een Lan verbinding geinstalleerd, maar die heeft al een hele tijd beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, als ik naar: computer; netwerkverbinding; netwerkverbindingen weergeven ga staat er rechtsboven het icoontje ( aan die soort van lijn )staat er een klein slotje, ik weet niet wat het is. Dus mijn vraag is ook: wat is het? Is het goed? Als het niet goed is, hoe krijg ik het dan weg? want daardoor heb ik al een hele tijd geen internetverbinding.
Het blijkt ook dat mijn computer geen IP adres kan verkrijgen en dat als ik er een invoer, hij dat niet herkend en niet gebruikt, automatisch IP adres heb ik ook al geprobeerd, helaas kan hij die op de een of andere manier niet vinden, terwijl het modem vlak naast me staat.
Hoe kan ik deze bovenstaande problemen eventueel oplossen??

mvg The Basman
 
dat slotje betekend waarschijnlijk dat het netwerk beveiligd is. Om het icoontje terug te krijgen klik je in netwerkverbindingen met de rechtermuisknop op de draadloze verbinding en kies je voor "eigenschappen" hier kan je het vinkje aanzetten bij de twee onderste opties. Probeer dan eens een draadloze verbinding op te zetten en de beveiligingscode in te voeren.
 
Dat is het hem, de draadloos netwerk geeft hij ook niet bij mijn netwerklocaties weer, bij die Lan verbindingzit er geen beveiliging op.., Ik zal het slotje beter beschrijven: Je hebt het Lan verbinding icoon, daarom heen zit een soort vierkante draad of lijn en rechtsboven zit een heel klein geel slotje.

Nota Bene: Zowel de draadloos en Lan verbinding deden het eerder..,
Dus mijn vraag is precieser: Hoe haal ik de draadloze netwerk weer terug? En Hoe krijg ik het kleine slotje weg zo nodig?

Ik ben blij dat u probeert me te helpen.
M.V.G.
The Basman
 
Heb je een draadloze adapter ingebouwd, of heb je een usb stick/adapter voor het draadloze internet?

Als je met de rechtermuisknop op "deze computer" klikt en dan kiest voor eigenschappen, dan ga je daar naar het tabblad "hardware" en kies je vervolgens voor "Apparaatbeheer". Zie je daar ergens een uitroepteken of rood kruisje staan?

Als je een laptop hebt, zit er dan ergens op de laptop een knop of switch om draadloos netwerk aan of uit te zetten?
 
Hallo,

Ik heb dus een draadloze adapter ingebouwd, als ik doe wat us zei, naar apparaatbeheer staat er een uitroepteken.

Onderin de balk ( naast de klok ) staat ook een uitroepteken, elke keer als ik de computer opstart staat daar ''Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden''.

Het is geen laptop maar een windows XP computer met het probleem.
PS: Die slotjes waarover ik het eerder had zijn er soms wel soms niet ik weet niet waarom.

Zou U mischien meer mogelijkheden hebben om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.
M.V.G.
The Basman
 
Hallo The Basman,

Die slotjes wat jij omschrijft zijn voor dat jij met firewall bent verbonden

Dit zijn de stappen ze te laten zien: Rechter Muisknop op verbindings incoontje -> status -> eigenschappen -> tabblad geavanceerd -> dan in het kopje windows firewall in stellingen.

En dan doe inschakelen.
 
Ok, bedankt voor die uitleg.., maar er is nog iets anders: ik startte de computer een paar dagen geleden op en ik had gewoon normale verbinding via mijn draadloze netwerkverbinding, hij deed het heel goed voor ongeveer 5 dagen..,
daarna was het draadloos netwerk-icoontje weer verdwenen op de een of andere manier.., ik keek dus bij computer-mijn netwerklocaties en daar stond hij ook niet.., het andere probleem is dat ik soms wel soms niet verbinding heb ( deze berichten schrijf ik met een andere computer ) terwijl op mijn laptops ik dezelfde verbinding gebruik en het daar wel werkt..,

Hoe kan dit??

Alvast bedankt.
M.V.G.

The Basman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan