Opstart / Afsluit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Opstart, afsluit probleem. Via een site kwam ik terecht op een handleiding, die uitgevoerd, nu elke keer als ik hem afsluit eindigt hij met blauw foutmelding scherm. Dit had ik vroeger voor de duidelijkheid niet. Met die handleiding heb ik in het menu Start - rechtermuisklik Computer - eigenschappen - Geavanceerd - Instellingen - Opstart en herstelinstellingen - de computer automatisch opnieuw opstarten, die laatste heb ik uitgevinkt, dat moest volgens deze handleiding :>

http://support.microsoft.com/?kbid=320299

EDIT bij afsluiten krijg ik foutmelding C000021A ( Onherstelbare Systeemfout ), jeeh kan dat allemaal komen van één debiel dom programmatje erop zetten?

Ik zal wat meer info geven. Dit heb ik allemaal al geprobeerd.

- Gevonden op Fok.nl, iets gesleuteld met REGEDIT, value's veranderen. - WERKT NIET
- Al mijn virussoftware, geüpdatet en scannen, één bestand gevonden, verwijderd - WERKT NIET
- Voor de duidelijkheid, mijn PC vertoonde nog niet deze kuren, voordat ik er Microsoft Security Essentials op had gezet, dat is nou twee dagen geleden, gebeurt.
- Uitvinken van knopje - computer automatisch opnieuw opstarten - in (START - R.Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Instellingen voor Opstart en Herinstellingen ) heeft niet geholpen,

kreeg een BLAUWE FOUTMELDING toen, met systeemfout C000021A. Nou heb ik even gegoogeld, en is C000021A blijkbaar een serieuze probleem. Nou vraag ik mij af hoe kan ik deze systeemfout krijgen door alleen maar een ander antivirus programma erop te zetten? Het oude (AVG) niet goed verwijderd?

Aub, help mij.

Een herstel-installatie van Windows verhelpt het probleem (LET OP: een HERSTEL installatie, GEEN HER installatie)

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole.(dit dus NIET doen!!!) Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm.

Ik ga het proberen, bedankt! Alleen ben je dan alle software kwijt die op je PC staat?

Nee, bij een HERSTEL-installatie, hou je gewoon al je software en ook al je bestanden!!

Daarom dus GEEN HER installatie, dan ben je wel alles kwijt!

Ok het proberen waard, bedankt zal het morgen proberen, bedankt voor je hulp, hoor je morgen - avond waarschijnlijk wel op het gelukt is.

Even een update, misschien is het probleem uit zichzelf verholpen, ik heb nou twee keer vlot achter elkaar een melding van mijn MSE gekregen van een Trojan, eerste verwijderd, tweede toch maar in Quarantaine gezet, nu gister afgesloten en hij deed het weer normaal. Twee heb ik overigens net gekregen, wel apart dat hij dan nog één vind, nadat de eerste al is verwijderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan