Computer voor videobewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim G

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
14
Ik wil een nieuwe computer kopen of zelf bouwen voor het bewerken van video en het maken van films via de normale videobewerkingsprogramma's.
Kan iemand mij aangeven welke moederbord en processor ik het beste kan gebruiken? Het moet redelijk krachtig zijn omdat ik veel video bewerk.
 
Ik zou, als de pc niet voor games e.d. gebruikt wordt, gaan voor minimaal een i5 processor. Die kan redelijk zware taken aan, dus ook het videobewerken. Daarnaast is er nog de i7 processor, maar ik denk dat die over the top is als de pc alleen voor videobewerking gebruikt wordt. Bovendien is i7 een stuk duurder.
De processor komt neer op zo'n 180 euro, moederbord variërend van 75 tot 200+ euro. Als je geen gekke dingen gaat doen met je pc, zoals overclocken, is een goedkoop moederbordje goed genoeg. De snelheid van je pc wordt niet belemmerd met een goedkoop moederbord.

P.s. let wel op dat het moederbord een S1156 moederbord is, anders kan je de processor niet aansluiten. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met computers, maar ik zeg het even voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Zou je mss eerst niet zeggen welk budget je hebt... Ik bedoel maar heb je 3000 euro tot je beschikking of maar 800 euro het maakt een groot verschil als wij je hier wille helpen
 
Wat dacht je van een snelle disk (raptor 10000 toeren van WD) en een dikke videokaart? Wel handig als je wil videobewerken en daarna renderen, een snelle CPU is niet voldoende. En een aparte disk om data op te slaan, want videobewerking betekent veel data :)

Leuke hobby videobwerking, alleen kost echt veel tijd.
 
Beste Wim,

Omdat ik ook opzoek ben naar een compleet nieuwe HD videobewerkings PC configuratie kwam ik naast dit topic ook op een andere site terecht. De opstelling die daar wordt aangeraden is er eentje van 2009, maar ik heb daar zojuist de vraag gesteld hoe de ideale configuratie er anno 2010 uit ziet.

Zie hier:
http://www.hardware.info/pcadvice/bpufZpthag/viewconfig/

Succes met de speurtocht en hopenlijk kunnen we elkaar op de hoogte houden van elkaars vindingen en conclusies.

----------------
UPDATE:
Voor een zeer recente opstelling (mei 2010) zou u eens moeten kijken naar deze HD videobewerkings PC:
http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufb5tpag/viewconfig/
 
Laatst bewerkt:
ik had die vraag ook open staan keer hier maar dit is wat ik gekocht heb en het werkt supers:thumb:

Systeem Maat koste € 1.220,00

Antec Sonata 3 + 500 Watt voeding Antec
Intel Core i7-930 2,8 Ghz
Asus P6T SE Moederbord
Kingston 4 GB DDR3 1333 Mhz KO2
nVidia GeForce GT 220 1 GB PCI-E
Samsung 1 TB 7200 rpm 32 MB SATA2
DVD Brander Black
Interne Card Reader Black 1
Pinnacle Studio Moviebox Plus
Microsoft Windows 7 Professional 64 bits
 
Beste HappyFM,

Wanneer heeft u deze samenstelling gekocht? Ofwel hoe recent is deze samenstelling?
Het Asus P6T SE moederbord heeft een x58 chipset en dat is ideaal icm USB3, heb ik me later vertellen.
Echter is een PLX chip ook essentieel, dus ik snap het niet helemaal meer. Heeft dit moederbord een PLX chip?

Vreemd dat dit moederbord dan enkel USB2 aan boord heeft.

Kunt/mag u de webwinkels vernoemen waar u de onderdelen gekocht heeft?
 
sinds 2 dagen en werk volop ermee. CS5 staat erop te draaien perfect in mijn ogen.
 
ohja pc winkel is 1 online shop :thumb: Ik heb geen idee of ik de naam mag zeggen hier:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan