Dvd met dvd rip overgezet, en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo, ik wilde, omdat een dvd het helemaal niet deed hem overzetten naar de pc met dvd rip zodat ik hem vanaf de pc misschien kon spelen.Maar dat feest ging niet door, de dvd hapert ook hierbij. Had een andere dvd waar hij alleen de comentaries niet van pakt dus heb die dvd ook geprobeerd over te zetten en dat is wel gelukt. Maar de manier van afspelen werkt anders dan met een menu wat je normaal hebt. Kon een paar episodes wel afspelen (met vlc media player) maar zodra het titel scherm van de dvd in beeld komt (ergens na 4 episodes, dus de volgorde is ook kassie wijlen) kom ik niet meer verder, als ik op "skip" klik blijft die eindeloos terugkeren naar dat titel scherm. Dus of iemand me misschien kan uitleggen hoe ik nu kan bepalen wat ik van de gekopieerde dvd (dus van de pc af) af wil spelen.

Zelf rip ik met DVDFab, welke software heb jij gebruikt?
Ook wil de afspeel software nog weleens niet meewerken dus welk programma gebruik je daar voor?

Als een DVD in een normale speler voor bij de TV het al niet meer doet .. Dan is de kans erg klein dat die het wel gaat doen in een speler voor de PC ;)

En met DVDshrink, zou je gewoon álles moeten kunnen rippen wat zich op een dvd bevindt, dus ook het top level menu :)

Zelf rip ik met DVDFab, welke software heb jij gebruikt?
Ook wil de afspeel software nog weleens niet meewerken dus welk programma gebruik je daar voor?

Heb gister apart een programma ervoor gedownload waar ik hem mee afspeelde, maar omdat een spelletje spelen daarna op één of andere manier niet meer wilde heb ik systeem herstel gedaan en die software is er nu vanaf en herinner me de naam niet meer.
Op windows media player wilde het niet. Heb dvd shrink en dvd rip gebruikt.

Oh "vlc media player" zie ik in mijn eigen tekst staan nu.

Laatst bewerkt:
Als een DVD in een normale speler voor bij de TV het al niet meer doet .. Dan is de kans erg klein dat die het wel gaat doen in een speler voor de PC ;)

En met DVDshrink, zou je gewoon álles moeten kunnen rippen wat zich op een dvd bevindt, dus ook het top level menu :)

Dat menu kopieert die wel maar vanaf de pc werkt het niet zoals wanneer je het van een dvd speler afspeelt.
Maar kon nu wel episodes gewoon afgespeeld krijgen maar niet vanaf een menu gekozen maar gewoon als aangeklikt bestand.
Dacht zo zal ik de commentaries misschien ook kunnen afspelen maar dat wilde niet echt vlotten, ben daar niet heel lang mee bezig geweest, dus kan aan mij liggen (kan het sowieso wel, maar goed).

Laatst bewerkt:
Als je met DVDFab een complete rip doet wordt alles meegenomen ook de menu's.
Je kunt er ook nog een iso van laten maken, voor het geval je hem wil mounten op je pc via Daemon tools/Virtual Clonedrive.

Met het aanklikken van het menu kwam ik er niet maar ben er nu achter dat die wel als je hem gewoon van het begin afspeelt
ook de commentaries mee speelt dus met wat ouderwets fast forward kom ik er wel, bedankt voor de moeite, ga deze op opgelost zetten.

Als je met DVDFab een complete rip doet wordt alles meegenomen ook de menu's.
Je kunt er ook nog een iso van laten maken, voor het geval je hem wil mounten op je pc via Daemon tools/Virtual Clonedrive.

Klinkt meer voor gevorderden waar jij het allemaal over hebt, dus bij deze deel ik even mee dat ik dat niet echt ben, probleem is gelukkig voldoende opgelost ondertussen dus das mooi voor mij. Bedankt voor de moeite in ieder geval, zal zaken misschien nog wel eens googelen. Doeg.

Laatst bewerkt:
DVDFab is redelijk eenvoudig in gebruik, mag aannemen dat dat niet heel veel problemen zou moeten opleveren.
Betreft dat mounten. Dat klinkt wellicht ingewikkeld maar het is niets anders dan dat Virtual Clonedrive een virtueel dvd-station aanmaakt en dat de ISO daarin geladen wordt.
Zelfde als dat je de echte dvd (=ISO) in een echte dvd-station zou stoppen.

Met een juiste dvd-speler in windows, b.v. windows media player .. Krijg je net zoals bij een reguliere dvd speler bij je tv gewoon het top level menu te zien van je dvd disc ;)

Met een juiste dvd-speler in windows, b.v. windows media player .. Krijg je net zoals bij een reguliere dvd speler bij je tv gewoon het top level menu te zien van je dvd disc ;)

Was er ook net achter. Begin ook te vermoeden dat de dvds verschillend werkten. Dat je bij één rechtstreeks de commentaries af laat spelen en bij de ander de comentaries op "on" zet en vervolgens de episode af laat spelen die dan met de commentaries erbij wordt afgespeeld, maar zal dat nog eens nakijken. De dvds die niks doen laat ik maar voor wat ze zijn,en bedankt weer voor de moeite luitjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan