• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit meer bestanden in 1 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bigbrains

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende..ik heb enquetes die door verschillende mensen worden ingevuld in excel. Na het invullen ontvang ik de bestanden terug. Nu is het nog zo dat ik de gegevens uit de verschillende bestanden een voor een kopieer naar een ander bestand toe.

Nu wil ik het volgende bereiken. Ik wil een bestand hebben dat de tabbladen uit die verschillende bestanden ophaalt, zonder dat ik de namen van de bestanden moet aangeven of alle bestanden moet openen. Ieder tabblad MET gegevens moet dan een tabblad worden in mijn "bronbestand"", de lege tabbladen moeten dus genegeerd worden.

Ik heb al wel iets soortgelijks gevonden hier op het forum. Er werd een macro gebruikt met een "pull" functie. mijn kennis van excel en vba is helaas niet toereikend om dit naar mijn wensen aan te passen.

hieronder een link naar de oplossing van een forumlid op een soortgelijke vraag
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/426839-samenvoegen-van-data-uit-verschillende-xls-files

ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik werk overigens in excel 2003 nederlandse versie.

groeten, Jones

Laatst bewerkt:
Bigbrains,

Als je het bestandje van Warme bakkertje van je link download staat op het tabblad Overzicht een uitleg.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om dat op te volgen, lijkt mij.

Maak er zo nodig even een kopie van en dan doen wat er staat, blijft het orgineel bestaan.
Je moet zoals er staat de bladnamen bij de 3 file's het zelfde maken evn zo de bereiken.

Als het je allemaal lukt kun je trots op je zelf zijn.

Suc6

Laatst bewerkt:
Bigbrains,

Als je het bestandje van Warme bakkertje van je link download staat op het tabblad Overzicht een uitleg.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om dat op te volgen, lijkt mij.

Maak er zo nodig even een kopie van en dan doen wat er staat, blijft het orgineel bestaan.
Je moet zoals er staat de bladnamen bij de 3 file's het zelfde maken evn zo de bereiken.

Als het je allemaal lukt kun je trots op je zelf zijn.

Suc6

Hoornvan, dat heb ik al geprobeerd. Het ligt niet aan luiheid dat ik deze vraag hier stel.

Het werkt ook wel. Alleen wil ik weten hoe ik complete tabbladen kan kopieren en zonder de namen te hoeven noteren van de bestanden. Het bestand voldoet dus niet helemaal aan wat ik nodig heb. en met aanpassen kom ik dus niet verder helaas.

Wat jij wil bereiken is helaas niet mogelijk. De bestanden moeten nu eenmaal geopend worden om er de werkbladen uit te halen.
Begin eerst en vooral met maar 1 tabblad per bestand te maken. Dit vergemakkelijkt het ophalen van de gegevens naar 1 centraal bestand. Plaats ze allemaal samen in 1 directory en doorloop deze met een loop waarmee je de bestanden 1 voor 1 opent, kopieër het tabblad naar je centraal bestand en sluit het bestand terug af.

Wat jij wil bereiken is helaas niet mogelijk. De bestanden moeten nu eenmaal geopend worden om er de werkbladen uit te halen.
Begin eerst en vooral met maar 1 tabblad per bestand te maken. Dit vergemakkelijkt het ophalen van de gegevens naar 1 centraal bestand. Plaats ze allemaal samen in 1 directory en doorloop deze met een loop waarmee je de bestanden 1 voor 1 opent, kopieër het tabblad naar je centraal bestand en sluit het bestand terug af.

Dank je voor reactie., dan weet ik in ieder geval dat dat geen optie is.

maar het is wel mogelijk om vanuit gesloten bestanden gegevens op te halen met de pullfunctie, zoals jij had laten zien in een ander topic. Ik probeer nu op deze manier de gegevens uit de andere excel bestanden te halen..alleen krijg ik dus de fout melding #waarde wanneer ik dat bestand probeer te testen...

enig idee wat de oplossing kan zijn?

Bijlagen

Bigbrains,

Met formule evalueren kun je volgen wat er gebeurd in de formule.

De 2 bestanden heten als ik de formule volg;
Paul.xls en Piet.xls
Klopt dit?

Laatst bewerkt:
Bigbrains,

Met formule evalueren kun je volgen wat er gebeurd in de formule.

De 2 bestanden heten als ik de formule volg;
Paul.xls en Piet.xls
Klopt dit?

Dat is correct, paul.xls en piet.xls zijn de bronbestanden.

Ik had inderdaad de formule geevalueerd, ik weet waar de fout zit in het alleen geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen of wat daadwerkelijk niet correct is. hieronder het resultaat van het evalueren

vert.zoeken("Vraag 1";pull( "D:\Younes[Paul.xls]Vragen 1-3'!$A$3:$B$5");2;0)

of vert.zoeken("Vraag 1";#WAARDE!;2;0)

Ik kan het ook niet vinden wat de fout kan zijn.
Misschien dat Warme bakkertje er nog op reageer.

Kun je dit niet gebruiken?

Combine All Workbooks From One Folder
This macro will copy all the worksheets from all the workbooks in one folder into the active workbook.

http://vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=221

Dit zou eventueel ook wel kunnen werken voor me, moet even zien of ik m aan de praat krijg.
Weet je toevallig hoe ik er voor kan zorgen dat lege tabbladen niet meegekopieerd worden, of doet de macro dit al. en moet ik een knop maken om de macro uit te voeren. sorry, zijn een hoop vragen..maar hoop toch dat je me wat antwoorden kunt geven

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Beste Bigbrains,

Hier is een kan en klaare versie werkt prima!

Mv-Gr

thnx...je bent mn held van de dag.

Het werkt, heb er even snel naar gekeken. zal er morgen even wat uitvoeriger naar kijken.
misschien dat ik naar aanleiding daar van nog even lastigvallen.

voo nu ontzetten bedankt...de moed was me al in de schoenen gezakt.

hoi allemaal,

oplossing werkt, alleen wil ik het nu een stap verder brengen als dat mogelijk is.

is het mogelijk om de informatie van de tabbladen die worden geimporteerd op een bestaand tabblad te importeren. Ik wil namelijk een aantal formules in ieder tabblad hebben.

Een vraag die dan bij mij opkomt is dat wanneer je werkt met x-aantal bestanden en x-aantal werkbladen, hoe je dan gaat sturen dat werkblad y uit bestand z gekopiëerd moet worden naar werkblad t in je centrale bestand. Of moet alles onder elkaar op 1 werkblad ?

Een vraag die dan bij mij opkomt is dat wanneer je werkt met x-aantal bestanden en x-aantal werkbladen, hoe je dan gaat sturen dat werkblad y uit bestand z gekopiëerd moet worden naar werkblad t in je centrale bestand. Of moet alles onder elkaar op 1 werkblad ?

Goede vraag, daar zit ik nu ook mee te worstelen.

Ik weet vooraf niet hoeveel bestanden ik heb..ik weet wel dat uit ieder bestand 1 werkblad naar het centrale bestand wordt gekopieerd. Dat gedeelte werkt, dankzij de oplossing van een ander forumlid.

Alleen moet nu een reeks berekening uitgevoerd worden op ieder tabblad alleen wil ik voorkomen dat ik in telkens de formules in de geimporteerde tabbladen moet kopieren. Waar ik onder meer tegen aan loop is dat de namen van de tabbladen die worden geiporteerd worden vooraf niet bekend zijn. De geimporteerde tabblade zijn allemaal hetzelfde wat bereik en soort gegevens betreft.

Geen idee hoe ik dit het makkelijkst kan aanpakken...dus alle ideeen zijn welkom:)

hallo allen,

oplossing uit bestand combineallworkbooks werkt, alleen heeft iemand enig idee of en en zo ja hoe het mogelijk is om de macro aan te passen, zodat deze ook beveiligde tabbladen kan importeren.

bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan