Spelen zonder DVD-drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

ligro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Op mijn netbook (zonder dvd-drive) wil ik graag twee spellen spelen die ik op mijn gewone pc ook heb staan. Voor ik verder ga wil ik wel even zeggen dat het om de orginele spellen gaat, niks illegaals dus. Nu heb ik de spellen wel kunnen installeren door er iso bestanden van te maken en ze dan met gizmo te mounten, maar die virtuele drives herkent 'ie niet als ik de spellen wil starten, hij vraagt gewoon om de dvd's.
Nu heb ik ook al gevonden dat het soms mogelijk is met de zogenaamde no-cd cracks, maar ten eerste werkt dat ook niet en ten tweede heb ik begrepen dat dat ook illegaal is, zelfs al heb ik de orginele spellen.
Eigenlijk wil ik dus graag weten of iemand nog een andere methode weet of dat ik simpelweg die spellen niet op mijn netbook kan spelen.

Thanks!

Die is er niet.

Of je moet je originele CD's gebruiken of no-cd cracks.
Lijkt me sterk dat deze allebei niet helpen.

Suc6 :thumb:

volgens mij is er aan no-cds niks illegaals...
en dan nog, als je een keer een no-cd crack gebruikt (of zelfs 200 keer) zal het de uitgevers weinig boeien zolang je de spellen maar echt koopt...
ik gebruik altijd nocds omdat ik dan niet steeds het CD'tje/DVD'tje hoef te zoeken:).
grtzz,
coen

Persoonlijk ben ik benieuwd of dat netbook de spellen uberhaubt wel aan kan. Voloet deze wel aan de eisen die de spellen stellen?

Maar ja, een no-cd/dvd crack is de einige optie of je moet al een externe dvd speler aanschaffen. En volgens de regels zal je zelf op zoek moeten naar zo'n crack.

Bedankt voor de reacties. Moest naar een verjaardag, dus heb gisteren niet meer kunnen reageren. Even voor de goede orde, ik heb niet en ook niet impliciet gevraagd naar no-cd cracks, en evenmin wordt er iets aangespoord want ik wist het al. Nou, ik heb nu dus begrepen dat dat de enige twee opties zijn en dat ik ze dus niet kan spelen op m'n netbook.
En of 'ie het aan zou kunnen weet ik ook niet. Volgens de systeemeisen wel, maar soms is het beeld te klein om het weer te geven en bij andere spellen gaat het wel. Dus ja, geen idee of ze het zouden doen, want ik krijg ze niet aan de praat.

Nogmaals bedankt voor de reacties, zal ik me toch met serieuze zaken bezig moeten houden als ik m'n netbook bij me heb :P.

Je zou op www.canirunit.com kunnen testen of je netbook de games aan kan, maar dat zegt nog niet alles.

De crack is geen optie? Is wel de makkelijkste weg naar mijn mening.

Gewoon NO CD/DVD Crack/Patch.
Niets illegaals aan, dit is puur dat je de dvd niet nodig hebt om te spelen.

Kwestie van een .rar file downloaden, uitpakken in je map waar het spel in staat en ook de oude .exe file :)

Gewoon overschrijven en je kunt voor de zekerheid ook even een backupje maken van de originele file voor als de crack corrupt werkt.

Tis niet dat het legaal is of niet. :)

Het mag niet besproken worden op helpmij.nl :) zie huisregels

Het is wel degelijk mogelijk om veel spellen te spelen zonder cracks en zonder de originele CD/DVD in de drive.

Wat je hier voor nodig hebt is een programma dat kopieerbeveiligingen 1:1 kan meenemen in een image en vervolgens, al dan niet met extra emulatie, kan laden in een virtuele schijf.

Alcohol 120%, Alcohol 52% (de gratis variant), DAEMON Tools Pro en Virtual CD zijn voorbeelden van zulke software. CloneCD in mindere mate, omdat die niet in staat is om de nieuwere beveiligingen te omzeilen. BlindWrite is een ander voorbeeld, alleen heb je dan een ander programma nodig om een virtuele schijf aan te maken.

Wat je eerst moet weten is welke beveiliging er op het spel zit. Dit kun je nakijken met verschillende tools, bijv. A-Ray Scanner of ProtectionID. In de laatste versie van Alcohol 120% zit al zo'n tool ingebouwd. Ik raad je aan om het betreffende spel eerst te installeren en vervolgens de directory waar de .exe in staat te scannen. De meest gebruikte beveiligingen zijn SecuROM en SafeDisc.

Als je weet welke beveiliging er op het spel zit, kun je een image van de CD/DVD maken met 1 van de bovenstaande programma's. Alcohol 120%/52% en DAEMON Tools Pro hebben profielen voor de meest voorkomende kopieerbeveiligingen. Zorg ervoor dat je het formaat van het programma gebruikt en NIET het ISO formaat. Na het maken van de image kun je deze mounten (laden) in de virtuele schijf. Als de backup goed is, zal het spel starten net als of de originele schijf in de drive zit. In sommige gevallen heb je extra emulatie nodig. A120%/52% en DT Pro hebben die opties. In geval van DT kun je ook nog gebruik maken van het tooltje YASU om SecuROM v7.xx en SafeDisc v4.xx beveiligingen te omzeilen. In de laatste A120% zit YASU al geïntegreerd, onder de naam ACID. De meeste backups gemaakt in A120%, DT Pro en BlindWrite werken ook in DAEMON Tools Lite (de gratis versie).

Het gebruik van een crack is inderdaad makkelijker. Maar een crack heeft ook nadelen. Niet alle cracks werken goed, zeker niet van de nieuwere beveiligingen. Als er een update voor een spel is, kun je in de meeste gevallen gewoon je backup gebruiken en hoef je niet te wachten op een crack.

Let wel dat je hiermee geen beveiligingen omtrent online activatie kan omzeilen. Dit is puur om het te spelen zonder de originele schijf.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan