Windows Live Messenger webcam probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomgreep

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Gister heb ik via http://download.live.com/ Windows Live Messenger geüpdatet. Nu ik mijn webcam in WLM wil aanzetten start hij standaard een videogesprek. Is dit een nieuwe feature, of is er ergens iets fout gegaan?

Als het goed is krijg je een nieuw venstertje waarin je kan kiezen voor videogesprek of alleen je webcam aan te zetten. (Mits je op 't cammetje drukt naast je avatar).

Ja, dat deed ik ook altijd, en nu weer, maar dat werkt dus niet meer. Dan wordt er direct een videogesprek gestart.

Heb exact hetzelfde probleem! Vraag me ook af of dit nu een nieuwe functie is... Mis namelijk het 'kijken met de webcam' en 'webcam inschakelen'!

Ik vind het ook zo vervelend omdat de kwaliteit bij een videogesprek bij mij altijd zo laag is. Weet iemand anders waar de vorige versie te downloaden is?

Weet nog niemand het?
Ik heb al een oudere versie gedownload via een forum waar stond dat ie t wel deed, maar tevergeefs...

In de nieuwste Messenger versie (Versie 2009, build 14.0.8117.416) die enkele dagen geleden is uitgekomen is de functie 'Mijn webcam starten' er inderdaad uit gehaald. Meerdere webcams (zonder geluid) tegelijk bekijken, of de webcam van een ander bekijken zonder dat je gelijk je eigen cam laat zien is daardoor dus niet meer mogelijk. Waarom deze functie eruit is gehaald is voor mij ook compleet onduidelijk.

Het is nog wel mogelijk om je webcam te laten zien zonder dat de persoon aan de andere kant een cam en/of microfoon heeft. Als je een videogesprek start kan de persoon aan de andere kant zonder cam/mic je nog steeds zien en horen. Als je alleen videobeelden van je cam wilt laten zien zonder geluid is dat ook nog steeds mogelijk, je kan in een videogesprek je geluid dempen.

Maar functies zoals meerdere cams tegelijk bekijken zijn dus inderdaad echt verdwenen in de nieuwe versie en zullen hoogst waarschijnlijk ook niet meer terug komen. Wat je zou kunnen doen is de huidige (nieuwe) versie verwijderen en dan de iets oudere versie installeren waar deze functie nog wel aanwezig is. Versie 2009, build 14.0.8089.726 (2009, Wave 3, QFE 2) is degene die je wilt hebben. Je kan hem hier downloaden:

Windows Live Essentials 2009 14.0.8089.726 Nederlands
Windows Live Essentials 2009 14.0.8089.726 Engels
Voordat je deze versie installeert zal je wel eerst de huidige versie die je nu geïnstalleerd hebt moeten verwijderen. Dit doe je via het Windows Start menu -> Configuratiescherm -> Software -> Windows Live Essentials -> Verwijderen.

Je kan hem hier downloaden:

Windows Live Essentials 2009 14.0.8089.726 Nederlands
Windows Live Essentials 2009 14.0.8089.726 Engels
Voordat je deze versie installeert zal je wel eerst de huidige versie die je nu geïnstalleerd hebt moeten verwijderen. Dit doe je via het Windows Start menu -> Configuratiescherm -> Software -> Windows Live Essentials -> Verwijderen.

Waar is de link dan:d

sorry je zal ff moeten zoeken want de links werken niet meer ik had het zelfde probleem en heb dit op een andere forum gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan