vista dvd branden verificatiefouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesuisLeroy

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Ik gebruik Vista 32 bits versie.
Heb een Optiarc DVD RW AD-7200S ATA device.
Het lukt me niet om zonder fouten te branden. Houd mijn hart telkens vast op goed geluk. Als ik meerdere films op een dvd brand, doet de ene keer die film het niet en de andere keer weer een ander niet. Heb er al veel dvd's mee verpest, ook doublelayers.

Bij de dvd-brander kreeg ik Nero 7 Essentials. Heb de laatste update geïnstalleerd.
Tijdens het schrijven gaat het goed tot de verificatie geloof ik. Als ik vanuit Nero na het branden het logje bekijk lijkt het al eerder fout te gaan.

16:32:21 #20 SPTI -1065 File SCSIPassThrough.cpp, Line 181
CdRom0: SCSIStatus(x02) WinError(0) NeroError(-1065)
Sense Key: 0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)
Sense Code: 0x20
Sense Qual: 0x00
CDB Data: 0xF9 15 01 FF 00 00 00 00 00 00 00 00
Sense Area: 0x70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 20
16:32:21 #21 SPTI -1065 File SCSIPassThrough.cpp, Line 181
CDB Data: 0xF9 14 01 FF 00 00 00 00 00 00 00 00
16:32:21 #22 Text 0 File DVDR.cpp, Line 7427
Drive: Optiarc DVD RW AD-7200S
Book Type request [gen]: DVD-ROM, write to EEPROM
Changing the Book Type was finished with error, return code -1065

In mijn ogen (van een leek) lijken er nog geen fouten in te zitten. Maar vanaf #20 tot het eind (#102) eigenlijk alleen maar.

Als ik handmatig bestanden naar de dvd sleep, werkt ook niet, want bij "sessie sluiten" lijkt hij niets te doen, met als resultaat dat ik hem op geen enkele dvd-speler werkzaam krijg.

Wie weet er iets van de problemen die ik tegenkom? Of heeft misschien nog handige tips of alternatieven ?
Een goed alternatief vista compatibel schrijfprogramma met meeste kans van slagen
en het liefst nog werkzaam met branden op een leuke snelheid.
Als jullie willen helpen , heel graag, bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Vista 32 bits versie.
Heb een Optiarc DVD RW AD-7200S ATA device.
Het lukt me niet om zonder fouten te branden. Houd mijn hart telkens vast op goed geluk. Als ik meerdere films op een dvd brand, doet de ene keer die film het niet en de andere keer weer een ander niet. Heb er al veel dvd's mee verpest, ook doublelayers.

Bij de dvd-brander kreeg ik Nero 7 Essentials. Heb de laatste update geïnstalleerd.
Tijdens het schrijven gaat het goed tot de verificatie geloof ik. Als ik in mijn log kijk lijkt het al eerder fout te gaan.

16:32:21 #20 SPTI -1065 File SCSIPassThrough.cpp, Line 181
CDB Data: 0xF9 15 01 FF 00 00 00 00 00 00 00 00
16:32:21 #21 SPTI -1065 File SCSIPassThrough.cpp, Line 181
CDB Data: 0xF9 14 01 FF 00 00 00 00 00 00 00 00
16:32:21 #22 Text 0 File DVDR.cpp, Line 7427
Drive: Optiarc DVD RW AD-7200S
Book Type request [gen]: DVD-ROM, write to EEPROM
Changing the Book Type was finished with error, return code -1065

In mijn ogen (van een leek) lijken er nog geen fouten in te zitten. Maar vanaf #20 tot het eind (#102) eigenlijk alleen maar.

Als ik handmatig bestanden naar de dvd sleep, werkt ook niet, want bij "sessie sluiten" lijkt hij niets te doen, met als resultaat dat ik hem op geen enkele dvd-speler werkzaam krijg.

Wie weet er iets van de problemen die ik tegenkom? Of heeft misschien nog handige tips of alternatieven ?
Een goed alternatief vista compatibel schrijfprogramma met meeste kans van slagen
en het liefst nog werkzaam met branden op een leuke snelheid.
Als jullie willen helpen , heel graag, bedankt :thumb:
Ik zou denken dat er iets mis is met je brander, wat is het merk/type?

Optiarc DVD RW AD-7200S ATA device
( zie ik in het apparaatbeheer ).
Erg onbekend waarschijnlijk? Iemand die er verstand van heeft heb ik de pc in elkaar laten zetten.

In het begin heb ik zo nu en dan een foutloos schijfje kunnen branden,
en begrijp me niet verkeerd de dvd's zijn op zich nog steeds leesbaar.
Op 1 of meerdere filmbestanden na die dan of niet of met storing of afgebroken worden tijdens het spelen.

Ik zat zoiezo te denken misschien een (goedkoop) Lightscribe brander aan te schaffen,
dat zal dan misschien in elk geval wat meer duidelijkheid verschaffen.
Maar wil ook wel andere brandsoftware proberen.
(voor Vista waar ik ook Doublelayers mee kan schrijven)

Optiarc DVD RW AD-7200S ATA device
( zie ik in het apparaatbeheer ).
Erg onbekend waarschijnlijk? Iemand die er verstand van heeft heb ik de pc in elkaar laten zetten.

In het begin heb ik zo nu en dan een foutloos schijfje kunnen branden,
en begrijp me niet verkeerd de dvd's zijn op zich nog steeds leesbaar.
Op 1 of meerdere filmbestanden na die dan of niet of met storing of afgebroken worden tijdens het spelen.

Ik zat zoiezo te denken misschien een (goedkoop) Lightscribe brander aan te schaffen,
dat zal dan misschien in elk geval wat meer duidelijkheid verschaffen.
Maar wil ook wel andere brandsoftware proberen.
(voor Vista waar ik ook Doublelayers mee kan schrijven)

Ik snap niet wat het probleem is...
Probeer eens andere brandsoftware, werk dat niet, dan kan je voor die Lightscribe brander gaan.

ashampoo burning studio 6 free edition is een goed brandprogramma.

verder hoe brand je de films?
brand je ze als data? dus de ....(bestandsextensie) bestand of worden de video's geconverteerd?
welk merk schijfjes gebruik je?
heb je een ander merk schijfje geprobeerd?

Met die Optiarc DVD RW AD-7200S ATA device is helemaal niks mis, prima Sony brander!

Dankjewel voor de reacties !
De dvd's brand ik altijd als data-dvd.
En als merken heb ik 3 verschillende geprobeerd:
Platinum plus, Memorex en als dvd+r DL Arita.
De ene keer brand ie op het ene merk opeens een foutloos schijfje
en dan weer op een ander. Meer als uitzondering dan regel zeg maar.
Het is zelfs een Sony brander? Ik besef me niet veel aandacht te hebben gegeven aan het stuurprogramma,
dat is wel verstandig nog even te doen natuurlijk he?
En Ashampoo burning studio ga ik ook even proberen. :thumb:

Die filmbestanden die je als data brandt, wat voor bestanden zijn dat precies?

En ehh.... dvd/cd branders hebben geen eigen apart te downloaden drivers hoor

Bijna altijd .avi en soms een schijfje met daarnaast ook nog .srt bestanden.
Niks spannend toch eigenlijk?

En O, haha dat is dan de reden geweest dat ik dat nog niet gedaan had haha. Helaas beetje jammer.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon eerst eens een ander brandprogramma proberen, en dan geen Ashampoo....

Neem deze eens, de gratis versie van Burnaware, werkt simpel en eenvoudig en doet wat het moet doen: goed branden, niks meer en niks minder

http://www.burnaware.com/downloads.html

kan je dvd speler wel overweg met het formaat avi? en srt zo branden en mee laten spelen emt de film werkt meestal ook al niet.
als je films wil branden op dvd kan je ze het besten als een ECHTE dvd branden. met nero is dat deze functie:make your own dvd -video. (correct me when i'm wrong) dan weet je zeker dat ze afgespeeld worden. alleen weet ik niet of deze subtitles mee brand. volgens mij niet.

[edit] waarom geen ashampoo? [/edit]

Laatst bewerkt:
kan je dvd speler wel overweg met het formaat avi? en srt zo branden en mee laten spelen emt de film werkt meestal ook al niet.
als je films wil branden op dvd kan je ze het besten als een ECHTE dvd branden. met nero is dat deze functie:make your own dvd -video. (correct me when i'm wrong) dan weet je zeker dat ze afgespeeld worden. alleen weet ik niet of deze subtitles mee brand. volgens mij niet.

[edit] waarom geen ashampoo? [/edit]

Hoe kom je daar nou bij???:o
Het gaat hier toch over fouten bij het BRANDEN en NIET over het AFSPELEN

En Ashampoo tracteert je gratis en voor niets op bergen SPAM de rest van je leven....

Hoe kom je daar nou bij???:o
Het gaat hier toch over fouten bij het BRANDEN en NIET over het AFSPELEN

En Ashampoo tracteert je gratis en voor niets op bergen SPAM de rest van je leven....

sorry had ik even overheen gelezen.
met als resultaat dat ik hem op geen enkele dvd-speler werkzaam krijg.

en met spam (volgens u) valt het wel mee want dat kan je uit zetten.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, mijn speler herkent de bestanden. Speelt zelfs bepaalde xvids af die mijn pc als een zwart beeld aangeven zeg maar. Ondertiteling heb ik ook nooit een probleem mee gehad. Nee het is echt zo van, ik brand bijvoorbeeld een serie van 20 afleveringen. De eerste keer als ik brand mislukken aflevering 18 en 19 , en de 2e x als ik brand bijvoorbeeld 14 en 15 , en daarna 2 , 3 en 4 . Etcetera, totdat ik eindelijk een foutloos exemplaar heb, maar ben dan 10 dvd'tjes lichter zeg maar. Heel vervelend.
Ashampoo en Burnaware , ik ga me er even in verdiepen. Toppie:thumb:

oke maar passen al die afleveringen op een dvd? gebruik je geen overburn (ofzoiets).
je zegt in je eerste bericht dat het fout gaat bij het afsluiten van de schijf. kun je de instellingen laten zien die je gebruikt om te branden?

Spam uitzetten? Hoe doe je dat dan?
in het programma zelf zal dadelijk wel eens een screenshotje maken

[edit]In het programma instellingen >niewskananlen configureren. en dan de hokjes voor alle 2 de opties uitvinken. (zie screenshot)[/edit]
10n6h4x.jpg

Laatst bewerkt:
OKAY heb zowel Ashampoo als Burnaware geprobeerd.
Dit is er aan de hand:
eerst Burnaware, daar gaf hij aan dat de verificatie mislukt was.
De schijf wil vervolgens niet afspelen op mijn pc en dvd-speler en laat mijn pc zelfs telkens op tilt slaan als ik hem erin doe.

Daarna dus Ashampoo, daar gaf die vervolgens DIT aan:
De verificatie van de opgenomen data-DVD is mislukt.
Dit betekend dat sommige bestanden geen exacte kopiën zijn van hun origineel
en de data-dvd zal mogelijk niet goed functioneren.
Een mogelijke oorzaak hiervan is een incompatibiliteits probleem
tussen uw dvd-schrijver en de dvd die u hebt gebruikt.

Op mijn pc speelt die niet soepel af, het laden duurt heel lang. Op mijn dvd-speler helen stukken beter. Op 1 of 3 avi-bestanden van de circa 20 na die of met haperingen gaan, of speelduur 0:00 hebben. Dat is ook het geval als ik met Nero brand.
Verder klik ik in bijna alle programma's aan : "verifiëren na het branden" en "sessie in 1x vervolgens sluiten"

Wie o wie weet waarom het verifiëren telkens mislukt en wat ik nog zou kunnen proberen?
Zie zelf alleen nog de mogelijkheid om betere(/duurdere?) dvd's aan te schaffen en/of een andere dvd-brander.
(Was laatst toch al aan het overwegen voor een goedkoop lightscribe brandertje.)

mrmusic bedankt voor het advies, cd-dvd-magic was een leuk idee.
Een programma'tje die mij nog wel eens van pas zal komen,
maar het mocht niet baten. Nog steeds verificatie mislukt.
In de brandprogramma's is het mogelijk om de verificatie uit te schakelen,
maar daarmee is het probleem waarschijnlijk niet opgelost(?), alleen even onwetend gehouden.
Zijn er misschien andere programma'tjes om mee te verifiëren?

By the way,
Ik lees het een en ander over Firmware.
Via de Sony-optiarc site wordt er een firmware update voor mijn type aangeboden.
Er staat alleen een verhaal bij over:
You can only update from Firmware versions 1.00, 1.01, 1.02 to 1.09. Previous firmware version(s) other than in the format mentioned here are probably OEMs and therefore cannot be updated with this file. Contact your PC manufacturer (FTS, DELL, HP....) if you require firmware updates for these drives.

Via nero heb ik gezien dat ik waarschijnlijk versie 1.06 heb.
Zou andere firmware de oplossing kunnen zijn? En zo ja, zijn er andere manieren om up te daten?
want waarschijnlijk zit er dan nu een non-OEM versie op deze.

Kan het kwaad om toch te proberen v1.09 te installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan