MSn valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Microban

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
30
Hallo,

Ik heb al een paar weken last van dit fenomeen.
Namelijk dat MSN steeds onverwacht zich afmeldt/verbinding valt uit
en dan meld hij zich weer automatisch aan.
En mijn virusscanner en Malware hebben niks bijzonders gevonden.
Ik dacht dat het aan Vista lag. Dus heb alles verwijderd en Windows 7
geïnstalleerd. Helaas dat mocht niet baten MSN valt nog steeds uit.

Overigens heb ik kabel internet. Heb ik 2 bijbehorende afbeeldingen gemaakt van de scan van Hijack This.
En wat ik me ook afvraag is als je al een alternatieve firewall bezit ( in mijn geval G-Data) moet
je dan ook nog windows firewall aan laten staan? En zo nee hoe zet je hem standaard uit?

Kan iemand me helpen?

Bedankt!
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    104,4 KB · Weergaven: 64
  • 1.jpg
    1.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je eraan gedacht dat het misschien aan je internet kan liggen? Als je internet heel even verbinding verliest dan meld msn zich automatisch af.

Als je bekabelt internet hebt kan dit ook gebeuren. Het kan zijn dat je computer af en toe een nieuwe lease aanvraagt en dan verbreekt hij de verbinding voor een paar ms. Om dit anders in te stellen moet je in je router gaan rommelen.

Hier heb ik dan je type router voor nodig, of je kan zelf even googlen.

redmar
 
Hallo,

Het router type is de Sitecom 54G Turbo Oranje. Overigens moet ik er wel bij vertellen dat de internet binnenkomt
via de draadloze modemrouter van Siemens Gigaset van de provider ADSL totaal. Vanuit daar gaat een netwerkkabel
naar de 1e verdieping de Sitecom router. En weer vanuit daar naar de 2e verdieping naar een accespoint tevens van
Sitecom en uiteindelijk vanuit daar naar mijn pc.
 
Ik heb echt het serie nummer nodig. Bij sitecom begint dit meestal met WL en dan een getal.

Maar er even van uit gaand dat de meeste sitecom routers hetzelfde werken.

type in de adresbalk van je browser: 192.168.0.1 username: admin password: admin als je die nooit hebt aangepast

Ga in het scherm (nadat je hebt ingelogt) naar het 2de tabblad (LAN)

Dan zie je een blauw balk met daarin: LAN IP

Tussen deze blauwe balk en de volgende is de laatste optie: Lease tijd

Als deze lease tijd niet op "altijd" staat. Zet hem hier dan op en probeer het nog eens

redmar
 
Hallo,

Ik heb net bij de Siemens Modemrouter bij lokaal netwerk de lease tijd van 30 minuten
naar nooit verloopt veranderd. Dat was ip adres 192.168.2.1.

De Sitecome router is de WL 173. Waarna als het goed de ip adres 192.168.0.1 is.
Echter er gebeurd niks als ik die ip adres intoets. Verscheidene andere variaties mochten ook niet baten.

Ik zou snel merken of dit enige resultaat oplevert.

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Wel gisteren ging alles nog goed. Maar vandaag valt internet en ook msn om de haverklap uit.
Ik denk dat het ontstaat als er meedere gebruikers van deze netwerk gebruik gaat maken.

Moet het steeds resetten wat wel voor even helpt maar dan valt het even later
weer onverwachts uit.

Help!
 
Wordt er toevallig 1 van de computers of laptops in slaapstand/standby gebracht waarna deze wordt opgestart en het niet doet?

In dat geval kun je eens proberen om alle netwerkapparaten (computers, laptops, mobiele telefoons, ipods etc) statisch IP toe te wijzen.

Hiervoor verwijs ik je graag naar http://portforward.com/networking/staticip.htm

Wees er ook zeker van dat alle static IPs in het IP bereik van je router liggen! Verder zal deze site alles goed uitleggen ervan uit gaande dat je goed engels kunt lezen!

redmar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan