[Probleem] Laptop beeldscherm problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GlennDeClerq

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Beste, ik wou dit eerst bij beeldscherm plaatsen maar heb maar besloten dit bij laptop te plaatsen.
Ik heb een laptop, ongeveer 2 jaar oud en sinds gisteren heb ik problemen.

Gisterenavond startte ik mijn laptop op, alles werkte nog goed en na 5/10 minuutjes kwamen er roze verticale strepen op het scherm, ok, ik dacht ''laat ik de laptop even opnieuw opstarten en het is misschien weg''
Maar ik startte hem opnieuw op en ik zag ineens 6x hetzelfde!
2 kolommen waarin ik in elke kolom 3x hetzelfde zie.
Ook is de tekst zeer onduidelijk en zie ik precies een ''schaakbord'' met roze vierkantjes.

Ik heb al geprobeerd de Windows 7 cd-rom erin te steken en dan geprobeerd opstartherstel te kiezen maar dit maakte niets uit (als ik via de cd-rom draaide was het juist hetzelfde).
En ja, daarom zoek ik dus hulp vooraleer ik richting de computerwinkel ga, misschien dat ik het zelf kan oplossen zonder veel te betalen

Alvast bedankt voor jullie help,
Glenn

Waarschijnlijk is je videokaart defect aan het raken. en dat is een duur grapje.

al een externe monitor er op aangesloten?
zo ja zelfde probleem?

zo nee even proberen weten we of het aan de monitor of aan de kaart ligt

Dankjewel allebei voor de hulp maar ik heb hem maar binnengedaan.
Ik laat jullie wel weten wat het probleem was

Toevallig een HP laptop uit de DV6xxx of DV9xxx serie?

Toevallig een HP laptop uit de DV6xxx of DV9xxx serie?
Nee, het is best wel een niet zo bekend merk... (pointer systems)
---------------------------

Maargoed, vandaag telefoontje gekregen, de kosten zullen rond de 400 euro liggen.
Lijkt me dan beter een nieuwe laptop te kopen want wie weet volgen er binnenkort nog kosten en zijn de kosten gelijk aan een nieuwe laptop... ik open hier zometeen een onderwerp voor een nieuwe laptop maar toch alvast bedankt voor de hulp iedereen!

Hallo

"Gisterenavond startte ik mijn laptop op, alles werkte nog goed en na 5/10 minuutjes kwamen er roze verticale strepen op het scherm"

Deze symptomen duiden op het warm "heet" worden van de videochipset.

Vermoedelijk slechts door stofophoping in de ventilatiesleuven/heatpipe .

Je kunt altijd zelf eens proberen om deze zuiver te blazen d.m.v. luchtdruk.

De ventilator mechanisch blokkeren d.m.v. cocktailprikker , en d.m.v. luchtdruk in de omgekeerde richting v/d normale airflow blazen.

Of zelf doen , of een bevriende kennis om hulp vragen .

Een nee heb je , een ja kun je krijgen...

Uteraard deze p.c. recuperen bij deze p.c. winkel , mits deze voor hen aan een betaalbare prijs onherstelbaar is .
Peter

Laatst bewerkt:
Een een eventuele reflow van de videochip kan ook soelaas bieden.

Weet iemand die dat doet voor 50,- euro op nu cure no pay basis, dus zeker de moeite waard om te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan