kpnxchange meldingen onbestelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

janstaal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
2
Bij mailing voor vereniging zet ik per keer zo'n 30 mailadressen in BCC. Nu krijg ik geregeld foutmeldingen als onderstaande van kpnxchange:

Reporting-MTA: dns;CPEXBE-EML15.kpnsp.local
Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml04.kpnxchange.com
Arrival-Date: Thu, 20 May 2010 23:32:28 +0200

Final-Recipient: rfc822;dekke944@planet.nl
Action: failed
Status: 5.2.2
X-Display-Name: dekke944@planet.nl


Het vervelende is nu, dat in die 30 BCC-adressen er wel vijf zijn bij planet.nl, maar niet één dekke944, laat staan rfc822;dekke944.

Hoe kan ik er nu achter komen op welk adres dat ik gebruikt heb de melding slaat? Hopelijk kan iemand mij helpen!

M.v.gr. Jan van Staalduinen

 
Kan evt. een alias of doorstuuradres zijn iemand (hoeft niet eens noodzakelijkerwijs van een planet e-mail adres uit jouw adresseringslijstje te zijn).

Wat ik zou doe is die 30 mensen eens bellen en vragen of zij een e-mail adres/alias/doorstuuradres kennen dat overeenkomt met dat dekke994 e-mail adres. Ook kan het zijn dat de e-mail 'gehackt' is van een van de 30 en dat daar dan zo'n doorstuur-adres is ingesteld.

Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat de kans klein is dat het probleem bij jou ligt, zeker nu je hebt nagekeken dat nergens dat dekke994 als e-mail adres bij de geadresseerden voorkomt.

Tijs.
 
Ik dank Tijs voor zijn antwoord. Het zou leuk zijn, als KPN gewoon aanspreekbaar zou zijn voor dit soort vragen.
 
Als je die 30 mensen dan toch belt: Vraag dan direct even na of jouw mailing bij hen is aangekomen. Krijg je van (precies) 1 te horen dat de mailing niet is aangekomen, dan kun je ervan uitgaan dat die (bewust/onbewust/gehackt) een doorstuuradres heeft ingesteld.

Andere mogelijkheid (hoef je maar 1 keer te doen): Stuur de vólgende mailing rechtstreeks via het Aan: veldje naar het e-mail adres van iedere ontvanger afzonderlijk. Betekent (met normaal gesproken 30 ontvangers van je mailing) dus (eenmalig) 30x dezelfde mail versturen, waarbij je in het Aan: veldje het e-mail adres invult/kiest van de individuele ontvanger.
Er zou dan natuurlijk wéér zo'n weiger-mailtje van kpnxchange moeten komen, maar die bevat dan specifiekere informatie, dus je moet dan kunnen teruglezen naar wie specifiek dat geweigerde mailtje gestuurd was.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan