Htc Hd2 Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

heerenveen

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo,

Is het ook mogelijk om Android te installeren op een htc hd2,

die van fabriek met Windows mobiel 6.5 is uitgerust ?

Met vriendelijke groet, Heerenveen.

Helaas moet ik je teleurstellen dat het (nog) niet mogelijk is om Android op een HTC HD2 te laten draaien.

Er zijn wel een aantal mensen op het XDA forum aan het knutselen met de android op de HD2 dus mocht je daar meer informatie over willen hebben dan raad ik je aan deze thread te lezen op het XDA forum (LINK).

Mocht je echt up-to-date willen blijven dan kan je de logboeken van de IRC chat van de "hackers" lezen op deze LINK.

Jup, is nu wel mogelijk.. check xda, daaar staan veel releases draai er zelf nu ook op :D

Jup, is nu wel mogelijk.. check xda, daaar staan veel releases draai er zelf nu ook op :D

Kan jij mij vertellen wat je precies gedaan hebt ?
Waar je wat gedownload hebt en dat soort informatie ?

je download de andriod benodig heden bij XDA en dan zet je deze op je SD kaart en dan de cdlad aanklikken en daarna de harret opstarten dit duur ongeveer een half uurtje en je heb andriod op je telefoon.

en het werkt echt super

je download de andriod benodig heden bij XDA en dan zet je deze op je SD kaart en dan de cdlad aanklikken en daarna de harret opstarten dit duur ongeveer een half uurtje en je heb andriod op je telefoon.

en het werkt echt super

Kan u mij in een email de locatie van de juiste bestanden toe sturen ?
En wat nou als ik hem weer terug wil zetten naar de orginele versie ( als hij bijvoorbeeld defect is en hij opgestuurt moet worden ) ?

Met vriendelijke groet, de Boer.

Ik heb toevallig afgelopen zondag Android op mijn HTC HD2 geïnstalleerd. Windows mobile draait er ook nog gewoon op. Na een reboot kan ik weer in Windows mobile komen. Android wordt op de Microsd kaart gezet en draait daar vanaf.

Je moet even een account aanmaken bij XDA forum, anders kun je geen bestanden downloaden. Je zal eerst de HSPL op je telefoon moeten flashen en daarna de Radio flashen naar een nieuwere versie. Radio wordt gebruikt voor aansturing WiFi, bluetooth enz.

@Gio1985,

Je vergeet dat je eerst nog twee keer de telefoon moet flashen, anders werkt het niet.;)

Laatst bewerkt:
Kunnen jullie mij ook een exacte locatie geven ? desnoods via de mail ?

En klopt het dat als je de telefoon opnieuw opstart dat hij dan gewoon weer Windows mobile pakt ?

En hoe welke versie moet je radio hebben dan ?

En is die android versie ook gewoon Nederlands ?

Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad hij draait ook windows nog maar de kernel van windows wordt down gebracht door linux dit omdat linux zelf de kernel nodig heeft.

maar het flashen heeft nog geen zin omdat dan een aantal dingen niet werken.
hij draait inderdaad op je SD kaart maar dan nog is die sneller als windows vanaf je telefoon.
ik heb het zelf op een iphone draaien en dat is ook echt super.
ik gebruik de andriod 2.2 versie met de HTC disire HD sense.
dus je kunt ook net als je op de reclame ziet die dingen kun je ook gebruiken.
mdj froyo hd
dat is echt een top andriod.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823491 lees deze even door want er is ook weer een update geweest.
je moet wel even een account aanmaken.

maar het accu gebruik ligt iets hoger maar die heel veel. het ligt er ook aan of je er veel mee zit te spelen.
succes ermee maar wel eerst de

- Place "Android" folder on the root of your SD card
- With keypad lights on, run "CLRCAD.exe" then "haret.exe"
- First boot will take up to 10-15 minutes

soms duurt het iets langer ligt ook aan de class van je SD-kaart.
ik heb er een class 6 in zitten dus die is wat sneller.

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:
veel plezier en succes.

Maar als ik mijn telefoon dus uit doe en aan doe dan moet ik alles weer opnieuw doen ?
hebben ze daar nog niets voor gevonden ?

hij blijft alles onthouden zolang je je SD kaart maar niet formateerd

Oke mooi.

Ik ga het zo snel mogelijk proberen maar ik begrijp van u dat flashen niet direct nodig.
En ik heb al een account bij xda.

Nee dat is ge*** dat je hem direct moet flashen.
kijk eerst maar of het je bevalt anders moet je weer moeilijk gaan doen om een wm rom erop te zetten.

mijn bevalt het super maar ja ik doe er misschien andere dingen mee als jij

Nou hij staat er op ik heb versie 1.7 er op gezet en ben nog geen problemen tegen gekomen wel moet hij soms het hoofdscherm opnieuw laden waar je dan een aantal seconden op moet wachten.

Net zoals jullie al zeiden draait deze veel sneller en heb je veel meer mogelijkheden.

Op het moment dat ik mijn telefoon aan en uit doen moet ik dan alle stappen weer door lopen ?

ik zou dan toch even de 2.2 versie zoeken want ik hoef dat namelijk niet

dit is namelijk de zelfde rom als op de disire HD

Ik heb wel android versie 2.2 maar de maker noemt het versie 1.7.

Graag de "quote" knop wat meer met rust laten, zie de reden onder de bewerkte berichten.

Als je de telefoon reboot, moet je om Android te starten eerst "CLRCAD.exe" en dan "haret.exe" weer starten, zodat Android opstart.

Als je de telefoon reboot, moet je om Android te starten eerst "CLRCAD.exe" en dan "haret.exe" weer starten, zodat Android opstart.
dit is niet helemaal waar er staan ook apps op de xda site dei je als root opstarter kan gebruiken die die handelingen vanzelf uitvoert werkt perfect
:thumb:

Het is dus wel waar, zoals de vraagsteller het nu geïnstalleerd heeft.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan