XP installatie resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kikfteo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hallo
Ik heb XP geinstalleerd, maar welk programma moet ik gebruiken om de installatie altijd na restart te resetten. Als iemand iets wijzigt of een programma downloadt, dan moet het na restarten opnieuw "nieuw" worden zoals het nu is.

Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

Begrijp de vraag misschien niet goed...
Je wilt het systeem telkens weer terug kunnen brengen naar de toestand zoals deze was direct na de installatie?
Indien ja: dat kan met syssteemherstel (onder bureauaccessoires > systeemwerkset... )

Maak zodra je klaar bent met het installeren van alle programma's en drivers een systeemherstelpunt aan...
Vervolgens kun je het systeem dan telkens weer terugbrengen naar de toestand van dat moment.... wel ben je dan alle wijzigingen en toevoegingen die je ondertussen gedaan hebt weer kwijt...

als je deze functie echt nodig hebt zo je ook eens kunnen kijken of je ergens een 2e hands reborn kaart kunt vinden. Deze zet bij iedere herstart het systeem hele terug naar het ingestelde beginpunt.

Vraag me wel af waarom je dit zou willen. De hedendaagse software is zo dynamisch als maar zijn kan. Kijk maar naar alle updates die over je uit worden gestort de hele tijd. Als je steeds teruggaat naar het begin is je systeem redelijk onbruikbaar binnen de kortste keren.

Bedankt allemaal
Nee, ik heb windows geïnstalleerd en alles. De kinderen gebruiken het en downloaden (vaak onbewust want ze klikken gewoon ok ok next next) van alles. De bedoeling is dat na restart of na het volgende gebruik van de computer alles normaal wordt zonder die extra programma's en cookies en banners en wijzigingen aan de instellingen enzovoort. Ik had ooit een software gebruikt, het was gratis, maar ik ben het vergeten.

Met systeemwerkset (backup) of image (backup) maken moet je handmatig doen, maar met een software gebeurt alles automatisch na het gebruik en restart van de pc.

Laatst bewerkt:
Hallo,

voor dit probleem gebruik ik het programma SHADOWUSER PRO.
De kids mogen klooien zoveel ze willen,virussen oplopen, alles wissen,programma's installeren/wissen.....na een restart staat alles terug zoals het was.

Je kan het programma enabled/disabled laten werken en als je iets wil bewaren als het "aan"staat is er de mogelijkheid om dat ene bestand of map te bewaren.

Als je goed googled vind je wel een vrije versie.

Succes

Je doet er verstandiger aan een eigen PC te geven.
Ongemerkt halen ze een berg rotzooi,en virussen naar binnen.
Hou je eigen PC schoon.
Vertel ik uit ervaring. ben een week bezig geweest om het weer goed te krijgen.
Handen af,vn mijn PC.
Vraag maar aan oma! hahahaha.die heeft er ook 1. Echt!!!

Niet iedereen kan het zich veroorloven om zomaar een 2de pc aan te schaffen en met het programma die ik vernoemd heb mogen ze rotzooien zoveel ze willen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan