Windows Live Communications Platform

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauraJ

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Goede Avond,

Misschien hebben meerdere mensen last van het probleem dat Windows Live Messenger tegenwoordig een fout melding geeft met de Tekst: In windows Live Communications platform is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, etc.
Als je dan op bericht niet verzenden klikt wordt je gelijk van MSN afgegooid. Echter, je kunt wel gebruik maken van messenger en het bericht verslepen, maar dit is erg irritant om het zo te verwoorden. Ook kan ik G��N contactpersonen toevoegen, of krijg ik nog uitnodigingen binnen om te accepteren. Zijn er misschien meer mensen met dit probleem die al een oplossing hebben gevonden?

Wel heb ik al 10x verwijderd en opnieuw ge�nstaleerd, maar ik blijf de fout melding houden..

Mijn vraag: HELP !!?? :)

Vriendelijke groeten,

Laura

Ga naar deze site en doe wat Destana in vierde posting aangeeft.

Ik vermoed namelijk dat het probleem niet in het Live Messenger programma ligt maar in de (instellings-)bestanden die op jouw gebruikersnaam zijn opgeslagen.
Je zou (als je dat zeker wilt weten) een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken in Windows, uitloggen, daarna op die nieuwe gebruiker inloggen en dan Live Messenger starten en inloggen onder jouw MSN-naam. Het zou me niet verbazen dat dat géén problemen oplevert.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Dank je wel voor je reactie! Ik heb uitgeprobeerd via de site die je mij hebt doorgegeven, alleen dit lukt niet :(
Heb messenger opnieuw geinstaleerd, maar helaas WEER de fout melding.. Ik ga het nogmaals proberen, via de site, misschien ben ik iets over het hoofd gezien! ik ga net zolang door tot ie het weer doet hihihi..
Mocht je nog meer tips hebben, hoor ik het graag!

Groetjes,
Laura

Ga naar deze site en doe wat Destana in vierde posting aangeeft.

Ik vermoed namelijk dat het probleem niet in het Live Messenger programma ligt maar in de (instellings-)bestanden die op jouw gebruikersnaam zijn opgeslagen.
Je zou (als je dat zeker wilt weten) een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken in Windows, uitloggen, daarna op die nieuwe gebruiker inloggen en dan Live Messenger starten en inloggen onder jouw MSN-naam. Het zou me niet verbazen dat dat géén problemen oplevert.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Dank je wel voor je reactie! Ik heb uitgeprobeerd via de site die je mij hebt doorgegeven, alleen dit lukt niet :(

1. Wat heb je niet van die instructie kunnen doen precies (noem elk mislukt stukje van de instructie en wat daar dan mis ging).
2. Heb je nog getest met een nieuw gebruikersaccount, en gekeken of je dáár hetzelfde probleem hebt? Als je namelijk bij die test hetzelfde probleem hebt dan lijkt het me dat de instructies van Destana je niet gaan helpen (het probleem moet dan 'dieper' liggen, lijkt me).

Tijs.

Hoii,, ik heb alles gedaan zoals aangegeven, zojuist ook een geheel nieuw email adres aangemaakt nu met @live.nl (mijn andere MSN account was met @hotmail.com) in de hoop dat hier de fout mee zou oplossing,maar ook met dit geheel nieuwe adres krijg ik de foutmelding... dus ben bang dat het zoals jij al zegt "dieper" ligt.

Gr. Laura

1. Wat heb je niet van die instructie kunnen doen precies (noem elk mislukt stukje van de instructie en wat daar dan mis ging).
2. Heb je nog getest met een nieuw gebruikersaccount, en gekeken of je dáár hetzelfde probleem hebt? Als je namelijk bij die test hetzelfde probleem hebt dan lijkt het me dat de instructies van Destana je niet gaan helpen (het probleem moet dan 'dieper' liggen, lijkt me).

Tijs.

Laura, je hebt helaas niet begrepen waar het mij met de test om ging: Je gebruikt je gewone @hotmail Live Messenger account, maar op een nieuwe Windows gebruikersnaam op je computer.

Dus via Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (o.i.d) maak je een nieuwe Windows gebruikersnaam aan, je herstart je pc, je logt in op die nieuwe Windows-gebruiker die je had gemaakt, je start Live Messenger, je logt in met je standaard @hotmail account en je kijkt of je dan óók tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Pas als het, ingelogd als die nieuwe Windows gebruiker, óók misgaat, dan ben ik inderdaad bang dat er 'diepere' oorzaken zijn voor je probleem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ah zo, oh sorry excuus, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen!
Ga ik dat proberen! Sorry ben niet zo heel handig met computers, maar wel blij dat ik hier op deze site ben gestuit en hulp kan vragen! Dank alvast voor de advies die je geeft!
GRTZ

Laura, je hebt helaas niet begrepen waar het mij met de test om ging: Je gebruikt je gewone @hotmail Live Messenger account, maar op een nieuwe Windows gebruikersnaam op je computer.

Dus via Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (o.i.d) maak je een nieuwe Windows gebruikersnaam aan, je herstart je pc, je logt in op die nieuwe Windows-gebruiker die je had gemaakt, je start Live Messenger, je logt in met je standaard @hotmail account en je kijkt of je dan óók tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Pas als het, ingelogd als die nieuwe Windows gebruiker, óók misgaat, dan ben ik inderdaad bang dat er 'diepere' oorzaken zijn voor je probleem.

Tijs.

Tijs, Mag ik je heel hartelijk danken! Een nieuweWindows Account heb ik aangemaakt en nu geen problemen meer, en doet ie het weer zoals ie het hoort te doen!! Nogmaals bedankt!

Groeten, Laura

Ah zo, oh sorry excuus, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen!
Ga ik dat proberen! Sorry ben niet zo heel handig met computers, maar wel blij dat ik hier op deze site ben gestuit en hulp kan vragen! Dank alvast voor de advies die je geeft!
GRTZ

Hi Laura,

Fijn dat dit werkt. :)

Geeft mij het idee dat als je de instructies van Destana helemaal zou uitvoeren op het 'oude' account je het daar ook werkend kunt krijgen. Als je goed kijkt heeft 90% van zijn/haar instructies betrekking op het 'opschonen'/leegmaken van mappen die per gebruiker worden aangemaakt via het gebruik van Live Messenger...

Als het voor jou goed genoeg is om het nieuwe account te gebruiken vanaf nu, dan is dat natuurlijk prima! :)

Graag nog even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan