MSI R5770 Hawk piepend/zoemend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

woeluh

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik heb net een nieuwe MSI R5770 Hawk videokaart aangeschaft. Ik heb hem geinstalleerd in mijn pc maar zodra ik hem opstart komt er een aardig hard piepend/zoemend geluid uit.

Ik heb de kast opengemaakt en het piepgeluid lijkt inderdaad uit mijn nieuwe videokaart te komen. Verder geeft mijn pc geen beeld als ik hem probeer op te starten. Nu weet ik niet of het piepgeluid van de ventilatoren komt (niet passief gekoeld) of een soort beveiliging als er iets mis is. Wat kan ik nu het beste doen?

Zitten alle voeding connectoren goed op je 5770?

Ik heb even goed gekeken en inderdaad miste ik de connectoren vanaf de voeding naar de videokaart.

Hij maakt nu niet meer het piepende geluid als ik hem opstart maar ik heb nog steeds geen beeld.

Heb je toevallig ook een onboard videokaart?

Ja. Orgineel zat er een onboard videokaart op. Destijds vervangen door een geforce 8600 gt. Maar hij zit er dus nog steeds op.

edit:

Met de 5770 erin krijg ik geen beeld uit mijn 5770 en mijn onboard. Als ik mijn 5770 eruit haal krijg ik wel beeld uit mijn onboard. Toen geprobeerd om in de bios de onboard uit te schakelen maar nog steeds geen beeld uit een van de beide zodra de 5770 erin zit

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik zou als op de onboard beeld heb de drivers van de oude videokaart eraf halen en dan opnieuw opstarten kijk dan eens wat er gebeurt .Zit zomaar even mee te denken hoor.

Edit: welke voeding heb je erin zitten?

Laatst bewerkt:
Een DPS-250-AB

250W dus

edit:

Ik zie zelf dat dit zeer weinig is. Ik kijk nu net op de doos: "450W or greater required"

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat we daar het probleem hebben de ati vraagt om 450 watt zo uit mijn hoofd nu is dat ook niet echt heilig maar 250 watt is zeker te weinig.

Oke dan lijkt me duidelijk dat de voeding het probleem is.

Om het probleem te verhelpen moet ik dus minimaal een 450W voeding hebben dus ik zat aan de volgende te denken:

Deze

Zal die het probleem verhelpen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan