Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben111555

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een nieuwe computer en heb deze gemaakt op ALTERNATE.nl
Ik ga hem vooral gebruiken om op te gamen en dan speel ik best wel veel eisende spellen zoals COD MW2.
Ik vraag me af of alles op elkaar past en of dit een werkend systeem kan worden. Als er echt iets nodig is dat ik moet veranderen zeg het dan graag.

Alvast heel erg bedankt!

NVIDIA GeForce 9800 GT, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
€ 112,90

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit, 1 licentie
€ 79,90

AMD Athlon II X2 250 2x 3000 MHz
€ 66,90

Cooler Master ExtremePower 460W
€46,99*

Behuizingen Midi Tower Antec VSK-2000
€ 39,99

DVDWriters Serial-ATA LG H22LS30
€ 20,99

Behuizingen Koelers Arctic-Cooling F12 120x120x25
€ 4,99

Moederborden Socket AM3
Asus M4A785TD-V EVO
AMD 785G, ATX, Onboard, 2x PCIe x16 v2.0, AM3
€ 84,90

Harddisks 3,5 inch SATA Seagate ST3500418AS 500 GB
€ 42,99

Geheugen DDR3-1333
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333
€ 99,90

DVD-drives Serial-ATA LG DH-16NS
€ 14,99

Subtotaal: € 615,44

Mooi systeempje ik had alleen een 5770 gekocht ipv 9800 misschien iets minder performance maar tog wel weer dx 11 en omdat je toch wel moderne games wilt spelen is dus een beetje meer visuele effecten wil en een beetje fps in levert
voor de rest zou ik je coolermaster voeding vervangen door een be quiet voeding

Dit heb ik even samengesteld, het voldoet denk ik net wat beter aan jou wensen, maar is wel 40 euro duurder dan jou eerste samengestelde pc. Je kunt natuurlijk proberen te besparen op sommige onderdelen, zodat het ong. 600 euro word maar je moet maar even zien ;)

pctje.jpg

Hallo,
Hier even wat tips. de opzet is niet logisch:
DVD writer kan ook lezen dus dit is een optie: Klik bespaar je weer 10.

Ik zou ook voor een ati gaan: 5770 is goed.

Voeding: coolermaster is ook goed. zelf fan van Zalman

moederbord van 60euro is al goed: Klik en daar is weer 25euro weg.

Harddisk: ik weet niet wat je ermee gaat doen, maar kan je ook op bezuinigen.

mvg,

Hallo,
Hier even wat tips. de opzet is niet logisch:
DVD writer kan ook lezen dus dit is een optie: Klik bespaar je weer 10.

Ik zou ook voor een ati gaan: 5770 is goed.

Voeding: coolermaster is ook goed. zelf fan van Zalman

moederbord van 60euro is al goed: Klik en daar is weer 25euro weg.

Harddisk: ik weet niet wat je ermee gaat doen, maar kan je ook op bezuinigen.

mvg,

oftewel komt redelijk overeen met een systeem wat ik voorstelde :) Je kan bijvoorbeeld in 500gb hdd nemen, bespaar je 20 euro, je kan natuurlijk een goedkopere 5570 nemen, maar deze is toch wel zeer goed en zal MW2 wel gaan draaien:D

Hallo,

Ik kan de link niet openen.
''kan configuratie niet openen''.

oftewel het winkelmandje is leeg.

mvg,
Elija

verstuur je winkelmandje naar je eigen emailadres, dan krijg je de link van het door jou samengestelde winkelmandje zodat wij kunnen zien wat je gekozen hebt. Anders maak je gwn een printscreen of typ je het even over ;)

Oke, ik heb nu de volgende configuratie:

ATI HD5770 Hawk edition
AMD Athlon II X4 2.8 Ghz
4GB werkgeheugen
Dat goedkope moederbord van 64 euro M4A78 nog wat...
1 kast
2 fans
500 GB hdd
500 watt OZC ModXStream voeding
En een SATA DVD writer van samsung
En natuurlijk WIN7 home premium

Ik kom dan uit op een bedrag van 680 euro

Nog even over dat moederbord, daar zit een 760G chip in.
Is dat niet wat verouderd? Of merk je daar niks van en is de kwaliteit even hoog?
Dat vroeg ik me nog even af :P

Hallo,

500w heb je niet nodig (Bron. en daar kan je nog 50w vanaf trekken. 500 is wel handig als je weet dat je later nog gaat upgraden.

En voor 5euro meer heb je deze CPU: Hiero
Kijk even naar de benches: zijn gem. hetzelfde maar de phenom is nieuwer: bench. en het is een 3.2ghz

mvg,

edit: ik heb niet gezegd dat je die mobo moest kopen. ik zei rond die prijsklasse is goed. maar aangezien je nou voor een betere cpu gaat is het beter als je weer een mobo van 70 euries koopt

Laatst bewerkt:
Hallo,

500w heb je niet nodig (Bron. en daar kan je nog 50w vanaf trekken. 500 is wel handig als je weet dat je later nog gaat upgraden.

En voor 5euro meer heb je deze CPU: Hiero
Kijk even naar de benches: zijn gem. hetzelfde maar de phenom is nieuwer: bench. en het is een 3.2ghz

mvg,

edit: ik heb niet gezegd dat je die mobo moest kopen. ik zei rond die prijsklasse is goed. maar aangezien je nou voor een betere cpu gaat is het beter als je weer een mobo van 70 euries koopt

Athlon x4 quad core 2,8ghz lijkt mij beter dan dualcore 3,2ghz, alhoewel als je naar de benchmark kijk het meevalt:) Ik zou persoonlijk voor de quad core gaan, maar de dual core is nieuwer:)

Laatst bewerkt:
Ja klopt. maar ik denk dat de phenom beter is voor de toekomst.
maar hij kan natuurlijk de x4 nemen.

Maar de quad core is toch wel beter voor gaming?
Ik heb van iemand gehoord dat de nieuwste games worden opgebouwd uit vier factoren en daarom zou het met een quad core soepeler draaien.

Ik ga zelf liever voor die quad, ook omdat hij goedkoper is, al is het maar 5 euro:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan