image maken windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmorenburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb windows xp op mijn pc staan en wil graag een image maken van mijn harde schijf. Ik zie dat de meesten hier norton ghost gebruiken/adviseren. Zijn er nog andere programma's die dit ook goed kunnen of is norton gewoon de beste/enige?

(zijn de kosten voor norton ghost eenmalig of jaarlijks? werd mij niet duidelijk op hun website)

Als ik een image ga maken, zijn dan ook alle bestanden, documenten, etc bewaard gebleven of alleen de programma's en zo?

alvast bedankt,


Peter Smorenburg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien heb je hier wat aan maar denk dat ghost wel beter is maar wie weet.
 
DriveImage XML (en ook Ghost) kun je starten vanaf de Hirens Boot CD (makkelijkst vanuit de Mini Windows XP).
Zorg ervoor dat je externe harde schijf ook gezien wordt, zodat je zeker bent dat de image ook gaat lukken. Een image zetten op een interne schijf kan ook, maar dan moet het óf een geheel andere fysieke schijf zijn als die je wilt backuppen óf je moet een image maken van een partitie en die gemaakte image op een andere partitie neerzetten.

Feitelijk geldt dezelfde instructie als hier staat m.b.t. Hirens Boot CD, met deze aanmerkingen:
a. De documenten, programmatuur etc. die op de partitie staan die je imaget blijven ook in de image staan.
b. Je kunt ook DriveImage XML starten vanaf het Menu -> Backup gedeelte van het HBCD Menu. DriveImage XML is gratis. Je kunt kiezen backups te maken op bestandsbasis of in "raw modus", oftewel de sectoren van de schijf.
c. Bij Norton Ghost werkt het maken van een image precies andersom als het terugzetten van een image:
Local -> Disk -> To Image
danwel
Local -> Paritition -> To Image

Verder geldt alles wat er staat m.b.t. het moment dat je het image terugzet: Alles wat je op de harde schijf/partitie hebt gezet ná de image gaat dan verloren, zoals daarna geïnstalleerde programmatuur/updates, daarna gemaakte (gebruikers-)bestanden etc.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
clonezilla

Dag,

Was voorbije dagen zelf opzoek naar een programma om een image te maken van m'n XP bestanden. Ben via via ( IT beheerders ) bij het programma Clonezilla terecht gekomen.
Clonezilla is een Free Download - Open Source programma met nogal wat voordelen. Krijgt goede reviews o.a. op Youtube. Is een beetje zoeken in het begin maar waard om proberen.

Indien iemand al " gevorderde" ervaring heeft met dit programma, graag de bevindingen ( ups en dows ?) via dit forum en/of via mail.

Vrg,

Guy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan