MAC OS Paar vragen over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
Hallo,

Ik ben vandaag van plan om een mac te gaan kopen voor school. Mijn school stelt een paar eisen. Als 4gb ram, min. 230gb harddisk, win 7 64bit, i3 processor en video kaart met eigen geheugen.

Dit is dus geen mac, maar ik mag wel een mac kopen en gebruiken. (maar koop hem dan niet vanuit school) Ik ga een opleiding als vormgever doen, dus ga veel photoshopped (op dit moment ook veel mee bezig). Nu kwam ik op internet een Mac in de uitverkoop tegen en vroeg mij af of dit een goede laptop is.

Ook vroeg ik mij af of het wel verstandig is een mac aan te schaffen (velen zeiden van wel, omdat in de grafische wereld met de mac gewerkt word) en wat het verschil is tussen 10.5 en 10.6. En of ik dan gewoon een update daarvoor kan kopen :)

Hier de laptop die ik dan wil aanschaffen:

1277800014-390.jpg
 
Als ik jouw was zal ik gewoon een Windows kopen want die pas beter bij je school.

Mac is in algemeen beter dan Windows maar, het kan zo zijn dat jouw school met een programma ten werk gaan die op Mac niet werkt of niet er op staat, dan moet je weer geld betalen om die versie te kopen (ik denk dat het geval zal zijn)

Bijvoorbeeld ik gebruik voor school/werk een Windows laptop een voor mijn muziek maken gebruik ik een Mac,


Gr
O.M
 
ik ga met adobe series werken, dus ik denk dat dat niet zo'n probleem is aangezien de adobe producten beter werken met MAC dan met windows.
 
Ziet er goed uit. Waar ga je hem bestellen? 10.5 is Leopard. 10.6 is Snow Leopard. Voor €29,- heb jij 10.6 bij elke Apple Premium Reseller. MediaMarkt etc..

Succes, Peter

P.S.: Laat ons even weten wat het geworden is.
 
Laatst bewerkt:
klopt!!! adobe werkt beter op een mac maar daar voor moet zowiezo weer geld betalen!

maar dat is ook bij Windows dus is de keus aan jouw elke jij wilt?

ik neem aan dat je mac gaat kopen ( ik vind dat je juist keuze doet) :thumb:
 
Als je vraag zo beantwoord is, zet je de status van de vraag dan even op beantwoord aub?

Gr. Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan