internet switch, internet werkt niet op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
373
Wie kan mij helpen met het volgende.
Mijn zoon en ik hebben al jaren beiden een PC met internet.
Tot enkele dagen geleden had ik daar een router tussen staan die alles mooi verdeelde.
Enkele dagen geleden had ik ineens op beide PC's geen internet meer en ik had het idee dat de cable router stuk was.
Wanneer ik de kabel rechtstreeks op beide PC's aansluit draait internet correct op de aangesloten PC (bij ons dus geen draadloos).
Maar omdat ik op beide PC's internet wil en niet alleen op de rechtstreeks aangesloten PC heb ik een Switch gekocht.
Deze deelt internet, pc's, printers etc.

De kabelverbinding heb ik ingeplugt in de switch.
Vervolgens 2 andere kabels naar beide PC"S.
Op 1 pc hen ik nu correct internet maar op de andere PC krijg ik nu geen internet.
Hij heeft problemen met het verkrijgen van een IPadres.
WIe weet raad hoe te handelen ???
 
Wat voor Switch heb je precies? Ik werk zelf met een LAN-Switch, maar moet 1 pc het internet laten delen en vanaf daar naar de Switch die het voor de rest deelt.
 
is de router er nu tussen uit.?
 
router is er tussenuit.
Het betreft een Eminent networking switch 8 port 10 / 100 mbps met 8 identieke pporten aan de achterzijde.
 
Nog even een reactie op het antwoord van Crash:
* betekent dit dat de inkomende bekabelde internetverbinding in mijn "werkende" PC moet binnenkomen en van hieruit een kabel naar de switch moet lopen ???
* zo ja, moet ik dan nog op de een of andere pc instellingen aanpassen ?

Hoor graag van je !!!
 
Kabel internet van upc of ziggo....dan heb je daar een modem bij gekregen heeft deze modem extra kabel uitgangen of maar 1 om naar je pc te gaan.
Als er maar 1 kabel aansluiting op dat modem zit dan zul je toch een router nodig hebben om je internet te kunnen verdelen.
Alleen met een switch werkt dat niet.

Dus vertel eens wat er gebruikt wordt door de kabelaanbieder.
 
Hoi Puppie,
het betreft internetkabel van Ziggo.
Daarbij heb ik een motorola modem met 1 uitgaande vaste kabelverbinding.
Deze heb ik dus nu ingestoken in de switch.
Vanuit de switch dus 2 aparte kabels naar beide PC"S.
Op 1 is dus maar internet werkend.
Bij mijn computerzaak vertelden ze me dat ik middels een switch beide PC's kon voorzien van internet.
Is dit incorrect ??
 
die switch kun je beter terug brengen naar de winkel.
en neem een kabel router met meerdere uitgangen.
De winkel heeft je verkeerd voorgelicht.

ik ben ook ziggo gebruiker.
vanaf mijn modem ( motorola) gaat er een utp kabel naar de router (sitecom 300n) daar zitten vier poortjes op waar weer vier utp kabels inkunnen.
vanuit daar ga je de 2 computers aansluiten.
op 1 van die poorten heb ik een netwerkkabel aangesloten en daarop een switch aangesloten van 16 poorten dus daar kan ik dan weer 15 andere computers - apparaten aansluiten.

maar zoals jij het nu aansluit gaat echt niet werken.
 
bedankt voor jullie reacties.
Vandaag de switch geruild voor een router.
De installatie van de router mbv cd-tje was een fluitje van een cent.
Beide Pc's hebben weer internet.

Bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan