bussnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mingus14

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
hallo,

ik ga een 75.00 euro game pc maken daar bij heb ik deze CPU gekozen:

AMD Black Edition AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz processor

het punt is dat ik net heb gelezen over "bussnelhied"van je MOBO en dat is 2600 Mhz:

MSI 870A-G54

maakt dat wat uit? of vermindert dat m`n CPU prestatie`s ?

Dat MSI bord wat je gekozen hebt, is een prima bord, wat de volle potentie van die Phenom benut.

Suc6! :thumb:

Nogmaals dan :)

Omdat je 2de vraag verwijdert is :

Wat is precies je vraag en wat heb je gelezen dan?

Die CPU draait gewoon 100% op dat moederbord.
Je hebt ook AM3 mobotjes die een max bus snelheid hebben van 1000, daar draaien de nieuwste CPU van amd niet op (phenom 2 X6)

De MSI 870A-G54 ondersteund deze ook.

okee TNX

okee, hartstikke bedankt: ik dacht dat als je een MOBO met2600MHZ had dat er dan dus maar 2.6 Ghz van m`n 3.4 werd gebruikt:p

bedankt:thumb:

Nogmaals dan :)

Omdat je 2de vraag verwijdert is :

Wat is precies je vraag en wat heb je gelezen dan?

Die CPU draait gewoon 100% op dat moederbord.
Je hebt ook AM3 mobotjes die een max bus snelheid hebben van 1000, daar draaien de nieuwste CPU van amd niet op (phenom 2 X6)

De MSI 870A-G54 ondersteund deze ook.

De Phenom X6 draait prima op borden AM2/AM2+ .. Dat is allemaal backwards compatible, al zul je dan zeer waarschijnlijk niet het volledige potentieel van de processor mee pakken ;)

Dat is nou nét het leuk van het AMD platform, oftewel socket AM2/AM2+ en de AM3 .. Allemaal compatibel met elkaar :)

Dat wist ik niet :) weer wat geleerd.

Maar dat draait niet lekker lijkt me.

Dat wist ik niet :) weer wat geleerd.

Maar dat draait niet lekker lijkt me.

Als je een AM3 cpu in een AM2+ bord prikt, dan wordt hij gewoon als dusdanig herkent .. En in de praktijk (dagelijks gebruik) merk je daar op zich niet veel van hoor, dan zou je echt moeten gaan meten om het verschil uberhaupt te kunnen waarnemen :)

Maar waar je wel vaak mee zit op het AMD platform, is dat er nogal veel CPU's zijn met verschillende wattage's. En niet ieder moederbord (kan) dat ondersteunen. Zo heb ik zelf een 125 watt CPU in mijn desktop zitten, waar naar ik een aardig tijdje zoet was, om uberhaupt een moederbord te vinden wat een goede ondersteuning geeft aan 125 watt processoren (en nee, dat is niet te verhelpen met een bios update) ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan