PC blijft voor/in Bios hangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Hieraan ging vooraf dat ik de melding van windows kreeg dat de verkenner niet meer reageerde na het (niet juist) verwijderen van de USB stick en dus starte ik de pc opnieuw op. Ik weet niet of het ermee te maken heft maar ik meld het toch maar even.

Opeens!! blijft mijn PC na de herstart hangen in/voor het nog opstarten van het BIOS.
Hij staat als het ware in het zwarte opstartscherm waarbij je nog DEL, F8 of F9 kan kiezen.
Ook al kies je één van deze opties er gebeurt niets meer. Ik heb alles los gehaald in de pc aan kaarten en schijven. Ook heb ik een geheugen module omgewisseld en met één module (a 1 GB) proberen te herstarten maar zonder resultaat.

Ook batterij verwisseld zonder resultaat.:evil:

Heeft iemand nog suggesties hoe ik mijn systeem aan de praat kan krijgen?

je kan dit proberen

residu spanning kan zich opbouwen in een pc als je deze vanaf het stroom net haalt. of maal stroom uitval gehad hebt. effect hiervan is soms na een aantal opstart beurts te merken door slechte boots enzo of een onderdeel van de apparaat dat niet werkt.

fix bij mijn pc was toen;
1. voeding op 0 (uit)
2. aanknop 5 sec indrukken.
3. stekker uit trekken.
4. nog maal de aanknop indrukken voor de grap.
5. bios batterij er 30 min uit (5+ min plus reset het, maar 30+ is alle stroom opgebruikt.)
6. pak een biertje
7. batterij er weer in
8. stekker erin
9. voeding op - (aan)
10. 1 min wachten nadat voeding weer terug aan gezet is en dan de pc proberen op te starten.

als dit niet werkt een onderdeel uit de pc halen en dan opstarten. als het piept bij 1 onderdeel heb je meer informatie. (de bios geeft een specifieke piep code bij elke fout.)
haal eerst de grafische kaart eruit. geen piep dan terug zetten volgende...'
2. geheugen (alles eruit.)
3. is alle drives (HD and DVD's stroom stekkers is genoeg volgens mij.)
4 is alle rand apparatuur. (keyboards.....t/m webcam)

p.s. controleer eerst of alles vast zit. (kabels, geheugen+graphic goed geplaatst enzo.)

hopelijk krijg je het beestje weer aan de praat.

Het zou kunnen dat je op de pause knop hebt gedrukt tijdens het opstarten
in dat geval kan je gewoon de pauze / break knop weer indrukken

Tjeemig wat stom!!!

Voordat ik de pc herstarte had ik een nieuw SD kaartje in de reader gedaan.
Waarschijnlijk ging het daardoor fout want nadat ik het kaartje eruit had gehaald starte de pc weer op.....
Wel een paar uur en een hoop stress verder:cool:

USB drive laat bios hangen

Ik heb een soortgelijk probleem.
Wanneer ik mijn USB harde schijf aan het systeem gekoppeld laat krijg ik bij het opstarten het opstartscherm van de bios, maar verder niets meer.
Als ik F1 ingedrukt houd tijdens het opstarten krijg ik op het opstartscherm de tekst dat Setup wordt gestart.
Maar het blijft bij die mededeling, verder gaat het systeem niet.

USB kabel los et voilá! De PC start weer op.

De oplossing is dus eenvoudig, maar ik zou wel eens willen weten wat er nu eigenlijk aan de hand is.
En is er een bios instelling die het loskoppelen van een USB drive onnodig maakt?

Laatst bewerkt:
Ik had het zelfde probleem met een USB 1TB HD.
In de Bios legasy USB .... uitgeschakeld en het probleem was verholpen.
Ik weet echter niet wat die Legasy USB ... doet en als iemand dat wel weet dan zal ik een reactie heel erg waarderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan