ik ben het wachtwoord van mijn sitecom router kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

majid15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Berichten
1
ik ben het wachtwoord van mijn sitecom router kwijt geraakt :eek: ik heb ook geen boekje waar het in staat.
ik hoop dat iemand mij kan helpen om het wachtwoord terug te halen.

alvast bedankt.
 
misschien handig om te vertellen om welke router het gaat. Heb je destijds niet het wachtwoord veranderd. In veel gevallen is het gewoon 1234 of 4321.

hier een beter form er over
 
Ik neem dus gewoon aan dat je nog internet hebt maar gewoon de key wilt hebben zodat je hem bijvoorbeeld voor een andere laptop of gadget wilt gebruiken?
Als dat het geval is en je bent je key kwijt ga je eerst naar http://www.whatsmyip.org.com.
Dan kopieer je die en plak je die in je adres balk en ga je daarheen.
Meestal kom je dan gewoon in je router configuratie enz.
En daar kun je kijken bij je draadloze instellingen en als je eventjes verder kijkt vind je hem daar waarschijnlijk wel in.
Gr, Tim
 
Mocht je een wachtwoord krijgen bij het invoeren van het ip adres, is dat vaak nog:

gn: admin of 1234 of 4321
ww: admin of 1234 of 4321

Grt

Rens
 
Ik neem dus gewoon aan dat je nog internet hebt maar gewoon de key wilt hebben zodat je hem bijvoorbeeld voor een andere laptop of gadget wilt gebruiken?
Als dat het geval is en je bent je key kwijt ga je eerst naar http://www.whatsmyip.org.com.
Dan kopieer je die en plak je die in je adres balk en ga je daarheen.
Meestal kom je dan gewoon in je router configuratie enz.
En daar kun je kijken bij je draadloze instellingen en als je eventjes verder kijkt vind je hem daar waarschijnlijk wel in.
Gr, Tim

je kan beter een via command achter halen

windowstoest + r
type cmd
type ipconfig /all

je standaard gateway = is de router
dns servers kan naar je router gaat of het ip adres van zelf op geven
 
Van de Sitecom-routers zijn de volgende logins bekend:

192.168.0.254
gebruikersnaam: admin
password: admin

of

192.168.0.1
gebruikersnaam: (leeglaten)
password: sitecom

Mocht je er helemaal niet meer in kunnen komen dan kun je de router resetten (meestel met speldje ofzo aan de achterkant) en dan middels deze standaard-logins je router weer benaderen.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan