• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro uitvoeren in een beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

danvis

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
33
Is het mogelijk om een macro uit te voeren in een beveiligd werkblad?

Zonder de beveiliging werkt de macro correct. Als ik het werkblad beveilig en voer dan de macro uit, krijg ik de melding "Fout 1004 tijdens uitvoering". Bij extra-macro-beveiling-vertrouwde uitgevers heb ik het vinkje geplaatst bij Toegang tot Visual basic-project vertrouwen. Alvast bedankt voor de reactie(s).
 
In ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("[COLOR="red"]Naam van je blad[/COLOR]"). Protect userinterfaceonly:=True
End Sub
Bestand opslaan >> Afsluiten >> Heropenen
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zelf 0,0 verstand van Visual Basic (kan wel een Macro opnemen). Ik krijg nu de volgende melding op onderstaande formule:
Code:
Sub Filteren()
'
' Filteren Macro
'

'
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Buis").Protect userinterfaceonly:=True
End Sub
    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=">0", Operator:=xlAnd
End Sub
Er wordt een Sub End verwacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gooit de sub in een andere sub. Dat is niet de bedoeling.
De nieuwe code (sub) moet op een nieuwe witregel beginnen, na de "End Sub" van de vorige macro :)
 
Ik heb de sub nu na de "end sub" van de vorige macro gezet, maar ik krijg nog steeds de fout 1004.

Code:
Sub Filteren()
'
' Filteren Macro
'

'

    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=">0", Operator:=xlAnd
End Sub
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Buis").Protect userinterfaceonly:=True
End Sub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Herlees mijn Post#2 aandachtig over de plaatsing van mijn macro.
Jouw andere macro hoort thuis in een bladmodule of een standaardmodule
bladmodule = rechtsklik op bladtab >> Programmacode weergeven >> Macro plakken
standaardmodule = ALT+F11 >> Invoegen >> Module >> Macro plakken
 
Ik had inderdaad niet gelezen dat deze formule in Thisworkbook moest komen. Als ik de formule in Thisworkbook plak, veranderen alle formules ook de formule welke ik in de standaardmodule heb gezet en welke in Blad (Buis) staat (dit is dezelfde als in de standaardformule). Het lijkt wel of deze 3 modules aan elkaar gekoppeld zijn.

grt
Danny
 
Aan deze uitleg krijig ik kop noch staart. Post je bestandje eens (zonder gevoelige info uiteraard) waar je de macro's in wil gebruiken
 
Bij deze het bestandje.
 

Bijlagen

  • Buis test.xls
    90,5 KB · Weergaven: 170
Nog steeds hetzelfde antwoord
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Buis").Protect userinterfaceonly:=True
End Sub
DEZE MOET IN THISWORKBOOK
Je filtermacro werkt niet omdat er zich 2 lege rijen bevinden tussen de kolomkoppen en de gegevens.
Oplossing: Verwijder de 2 lege rijn tussen de kolomkoppen en de gegevens
 
Beste Rudi,

Het lukt mij nog steeds niet. Ik begrijp het niet. Want als ik mijn macro in de bladmodule zet en daarna jouw macro in ThisWorkBook, wordt mijn macro in de bladmodule veranderd in jouw macro (in de bladmodule en ThisWorkBook staat dezelfde formule).
 
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Buis test.xls
    93 KB · Weergaven: 350
Dan mag de vraag nog op opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan