Re-install van Snow Leopard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbinski12

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
248
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn partition map, waardoor ik Windows niet kan installeren met bootcamp. Om die reden wil ik mijn harde schijf graag back-uppen, formatteren en de back-up herstellen. Voor de zekerheid wil ik graag vragen of de manier waarop ik dit van plan ben wel een goed idee is. Ik wil:
  1. Een map maken op mijn Ext. HDD, en daarin alles van mijn Macintosh HD partitie zetten (kopieren uiteraard)
  2. Booten van mijn Mac OS install disc, met Disk Utility alles erasen
  3. Mijn harde schijf her-partitioneren (1 partitie, boot camp zal 'm opdelen in 2)
  4. Alles terug kopieren van mijn Ext HDD naar mijn harde schijf

Is dit slim, en hoe krijg ik alles terug op mijn harde schijf als ik bij stap 4 ben?

Alvast bedankt!!
Gr. Robin Kanters
 
Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb Windows op korte termijn nodig op mijn Mac, dus snelle antwoorden zouden gewaardeerd worden :)

Mvg. Robin
 
Het makkelijkst is het om timemachine te gebruiken. Je maakt gewoon een full backup van je systeem en je kan later alles weer terug zetten naar de partitie die jij wilt.


Op deze manier kan je dan vervolgens weer restoren van je TimeMachine backup. Alles blijft dan exact zoals je wilt! Werkt als een trein!

Zie deze link hoe je de backup weer moet terug zetten!

http://www.tuaw.com/2008/01/27/restoring-your-mac-from-a-time-machine-backup/

Succes!
 
Ja? Is alles dan weer zoals nu?
Terwijl ik dit bericht schrijf is er een back-up bezig klaar, zou ik dan nu kunnen beginnen met formatteren en booten van de install disc?
 
Hoelang heeft de backup geduurd? Heb je de backup van timemachine naar jou externe hd laten copieeren?

Wat ik als eerste zou doen is even checken of je inderdaad kan restoren voordat je alles weggooid..
Dus gewoon de restore procedure starten en kijken of de installer de timemachine backup ziet.

Dan weet je zeker dat alles goed is snap je? Ik ben altijd voorzichtig met dit soort dingen, dus ik check altijd eerst of het allemaal werkt.
 
Ja, ik ook.. Daarom vraag ik het ook!
Zal het eens proberen :)

Ik zal laten weten of het gelukt is ;)

Gr. Robin
 
Zoo... herinstallatie zit erop, alles lijkt hetzelfde.. Ga nu proberen Windows te installeren, meer nieuws volgt.

UPDATE: Zit nu op zojuist geinstalleerde Windows 7. Heb achteraf spijt dat ik geen x64 gedaan heb, want hij kan nu niet alle RAM gebruiken (geeft 'ie ook aan: 4.00 GB (2.72 GB Usable)). Desalniettemin ben ik wel blij dat alles nu werkt.

Bedankt :)


Gr. Robin
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan