Hulp gevraagd bij vreemd pprobleem op MacBook Pr

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvangastel

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2001
Berichten
97
Graag had ik jullie hulp bij een vreemd probleem;

In finder staat sinds kort onder 'gedeeld' een computernaam; cp1043172-a' (lijkt op gebruikersnaam van ZIGGO maar is niet van mij). Als ik op andere comp uit de lijst klik krijg ik de mededeling dat verbinding niet is gelukt.

Als ik op cp1043172-a klik krijg ik de mededeling; de server cp.. is beschikbaar op deze computer. Ga lokaal naar de volumes en bestanden.!!!

Onder Airport komt dezelde cp...a onder WINS voor bij NetBIOSnaam. Tevens de vermelding dat cp....a is momenteel in gebruik. Wijzigen helpt niet!!!

Ik krijg een beetje een vreemd gevoel. Wat heb ik aan mijn fiets hangen??
 
Je hebt geen enkele Windowscomputer in huis? Dan zit hij op je Airport! Beveiligen met WPA2.
Als je al een beveiliging hebt, zou ik eens gaan kijken naar een nieuw paswoord.

Succes, Peter
 
Heb je misschien een vorm van sharing op je router aangezet? Dit soort namen zitten wel eens aan een router gekoppeld.
Of heb je misschien op je MacBook windows geinstalleerd in een VMWare/Parallels/VirtualBox -achtige omgeving? Dan kan je deze ook zien in je finder.

Wat voor een vorm van beveiliging heb je op je draadloze netwerk?
 
Bedankt voor beide reacties.

Het netwerk bestaat uit 7 pc (een mac de andere windows XP, Vista en 7), 2maal Ps3, Wii en printerserver. WPA2 beveiliging met handmatige uitgifte IP-nummer, Macadressen voor toegang wireless. Sleutels van >80 karaters. Meer kan ik volgens mij niet doen.

De MacBook is uitsluitend voor internet, mail en telebankieren. Behalve openoffice, messenger flipmac en silverlight, staat er geen software op. Zeker geen illegaal spul (daar hebben we per slot van rekening de windows pc's voor;).

De vorm van de naam komt overeen met mijn hostname. Staat ook in Netbiosnaam. Verwijderen en overschrijven kan niet!!!

Op internet staan meer soortgelijke opmerkingen.

Ga eerst eens met apple bellen! Lijkt wel een bug in de laatste os X update.
 
Via een ander forum de oplossing (zo lijkt het in ieder geval) gekregen:

D.m.v. delen maakt OSx naar het schijnt een server aan. Dit is de eigen computer. Ik had printerdeling aanstaan (waarom weet ik niet want ik gebruik een printerserver). Deze heb ik op aanraden uitgevinkt zodat er niets gedeeld werd. Computernaam is uit finder verdwenen. In WINS staat nu Macbookpro 5sb is actief.

Ik kijk het voorlopig even aan maar denkt dat dit de oplossing is.

Bedankt voor jullie meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan