MODs maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NPS25

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
85
ik heb een vraag, ik weet niet of ik het in het juiste forum heb gezet...
ik programmeer al een jaar ongeveer en ben (vind ik zelf) redelijk gevorderd.
en ik dacht, kan ik niet de uitdaging aangaan om met iets anders bezig te zijn,
een vriend van mij maakt MODs dus ik dacht, kan ik daar ook mee beginnen.

hoe maak je mods en waarmee maak je het
en is het wel geschikt voor mij (ik heb ervaring met programmeren)
kan iemand uitleg geven waarmee je MODs kunt maken en site's met tutorials:confused:

ik hoop dat de vraag duidelijk is...
Groeten,
Nick
 
Bedoel je zo iets?
http://www.udk.com/

Mocht je left 4 dead of halve live kan je ook de valve hammer editor gebruiken.

of vraag ff aan die vriend.

Wil je zelf games maken licht het er aan welke taal je kan veel games zijn bijvoorbeeld c++.
 
Laatst bewerkt:
Die vriend van mij maakt niet hele games maar hij maakt mods voor games en dat wil ik ook maken (dus niet hele games)...
wat voor modmaker moet ik downloaden om ook bijvoorbeeld mods voor games te maken
en heb ik misschien andere software nodig om mods voor games te maken?
het gaat mij voornamelijk om die modmakers...:confused:

Groeten,
Nick

PS. ik programmeer in Visual Basic en een beetje in C, C++
maar ik heb begrepen van die vriend dat je met modmakers geen programmeertaal gebruikt...
of is dat niet zoo??
 
Laatst bewerkt:
Beste NPS25,

welkom in the modding scene.
Voor alle duidelijkheid: MOD wil zeggen, de bezigheid om van een bestaand spel een variant voor een spel te maken.
Dit kan zijn een toevoeging (game-map, achtergrond, monsters, speeltechniek) tot en met een compleet nieuwe game gebaseerd op een bestaande game zijn.

Er is inmiddels een hele nieuwe generatie mensen bezig om van bestaande games nieuwe te maken.
Meestal gebeurt dit uit interesse voor een spel, of gewoon omdat iemand zo gek van een game is geworden,
dat ie 't niet kan laten om er zelf iets aan toe te voegen.

Je geeft niet aan welk spel je zelf leuk vind, dus is 't voor mij een beetje moeilijk om aan te geven wat je wilt.
Om dus bij 't onderwerp te blijven geef ik mezelf als voorbeeld.
Ik heb geen touw verstand van programeren, weet iets van Qbasic, dus mijn mogelijkheden zijn beperkt.
Ik ben wel knettergek op Quake, en dan met name Quake1, mede om de rede dat de assembly language
die hier bij komt kijken nog vrij, uhm.., redelijk vrij simpel is.

Toen ik begon met levels maken voor Quake wist ik nog niet eens dat dit MODDING heette.
Loop dus niet te hard van stapel als je een mod wilt gaan maken, maar je weet nog niet voor welk spel.
Dan zou je beter Blender kunnen downloaden, om te ontdekken wat voor inzet 't kost
om een balletje van een heuveltje af te laten rollen, dan wel stuiteren.
Dit klinkt een beetje kinderachtig, maar vergeet niet, als 't je lukt dan is 't ook JOUW game!

Ga je verder met bv net als ik Quake1, dan zijn er allerlei editors die 't makkelijk voor je maken om voor die game te MODden.
Klinkt stom in 't Nederlands, maar zo is 't nou eenmaal.
Ga je nog verder dan kun je proberen om de game-engine aan te passen met programeertaal,
waardoor een monstertje plotseling iets anders gaat doen dan in de orginele game.
Ga je nog verder, dan blijft er van Quake nix meer over, maar wordt 't een totaal nieuwe game.
Ben je echt zo gek, dan staat weldra de game-maker zelf aan de deur om z'n licentie's terug te vragen.
(Ja, lach maar, je zou de eerste niet zijn die er een centje mee bij verdiend, lees bijgejat.

Ik beperk me bewust tot Quake1, omdat ik gemerkt heb de lat niet hoger te leggen dan dat ik kan begrijpen.
Tot slot een paar links die je kunnen helpen, eerst m'n eigen link voor de mod van Quake1 die ik heb gemaakt.

http://members.home.nl/gimli/gimli20.htm

Dan één voor de open source game Blender, aanrader! maar lees de handleiding..,aijaijaijaah!

http://www.blender.org/

Geloof je er echt in en wil je me toch volgen met een vraagje, go to 3DInside
waar een team aan mensen klaar staan om je te helpen met jouw game, jouw mod, of snuffel 'ns rond.

http://www.inside3d.com/showtutorial.php?id=136

Geen zin in dit alles? Speel 'ns een MOD, en je weet zo waar 't over gaat!

http://www.moddb.com/mods/abandon

Lol!

:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gimli,
ik wil je heel erg bedanken voor de nodige info. Ik zal zeker een kijkje nemen op de sites die je hebt gestuurt.
Ik kan met deze informatie heel veel:thumb:
Nogmaals heel erg bedankt:d

Groetjes,
Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan