Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjekukel

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Terwijl ik bezig was viel mijn PC (AMD Athlon 2500) plotseling uit.Leeftijd is plm 6 jaar
Na enige tijd geprobeerd op te starten.
Nu komt hij meestal niet verder met de vraag hoe ik de computer wil opstarten.
Ik heb inmiddels meerdere malen geprobeert weer leven in de brouwerij te krijgen, maar telkens met het zelfde resultaat.
Hij start telkens weer opnieuw op voor hij aan het windows menu is toegekomen.
Soms krijg ik het zwarte XP scherm, maar dan strandt hij daar.
Ook het opstarten vanaf CD Rom vertikt ie.

Enig idee wat en hoe definitief er kapot dan wel ontregeld is ?

Al geprobeerd in de veilige modus te starten (door F8 in te drukken bij het opstarten en deze te blijven indrukken)?

Je kunt ook het volgende eens proberen :

1. Ontkoppel de stekker voor de netspanning achterop de PC.
2. Druk de Aan/Uit schakelaar voorop de PC 5 maal herhaaldelijk in.
3. Sluit de netspanning weer aan en Start de PC.

Een en ander is bedoeld om 'opgebouwde' restspanning te verwijderen.

Geluk(t)

1) diverse malen getracht om vanuit de veilige modus te starten, ook dan gaat ie weer terug naar af.

2) Het lijkt de oplossing te zijn Ronnie. de eerste keer ging hij tot de vraag of ik veilig op wilde starten, de tweede keer mocht ik zelfs min ww invoeren voor hij weer op zwart ging en de derde keer liep ie er helemaal doorheen.
gelijk maar even een systeemherstel gedaan.

Hartelijk dank tot zover.:d

Ik had / heb er zo mijn twijfels over, maar ik wilde het feestje (met mijn argwaan) niet bederven, zie ook hier.

@Pietjekukel : dat je pc niet vanaf CD / DVD wil starten komt omdat in het bios de eerste bootoptie niet op CD / DVD staat. Ga dus naar het bios en zorg dat de hdd op plaats 2 komt te staan en de DVD / CD op plek 1.

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen.
je hoort nog van me, maar vandaag niet meer.
Vr groet piet

@ Pietjekukel

Heb begrepen, dat het toch niet jofel (b)lijkt te zijn afgelopen . :(

Zonder hiermee m'n gelijk te willen halen , zou ik je willen vragen 'mijn' procedure te herhalen en , zoals gast0225 aangeeft , te proberen in het Bios te geraken , hier de Bootvolgorde aan te passen en met de CD-ROM de Windows installatie te repareren.
Het BIOS is te bereiken door na het starten - mogelijk wordt de betreffende toets zichtbaar gemaakt - herhaaldelijk de toets F1 , F2 of DEL in te drukken .

Mocht een en ander niet lukken , dan bestaat ook de mogelijkheid , dat de PC 'aan z'n einde' is . Dit , omdat het zich aan laat zien , dat het een probleem met de hardware betreft.

Kast al eens geopend en op stof gecontroleerd ? Je weet maar nooit .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan