Folder Redirection werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebeatproducer

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Berichten
19
Hallo allemaal!,

Ik ben bezig met een thuisnetwerkje, en wil hierbij graag de Mijn documenten map redirecten naar een locatie op de server.
De huidige instelling (bij Default domain Policy én bij alle users) is "Redirect to the users home directory", de home directory staat ingesteld op een netwerkverbnding op de server (z- schijf).. Maar wanneer ik de Mijn Documenten snelkoppeling open, krijg ik de standaard map te zien (c:/documents and settings/user/mijn documenten):evil: Enig idee wat mis gaat?

Met Vriendelijke Groet

Joost
 
Had je beter in de Besturingssystemen -> Windows 2003 danwel Besturingssystemen -> Windows 2008 neer kunnen zetten.

Kijk op het werkstation na wat er staat in de Logboeken rond het moment van inloggen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Tijs.
 
re

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met
Had je beter in de Besturingssystemen -> Windows 2003 danwel Besturingssystemen -> Windows 2008 neer kunnen zetten.

En ik heb even gekeken, maar zou niet weten welke van de meldingen ik zou moeten hebben....

Voor de rest was ik vergeten te vermelden dat ik met Windows Server 2003 werk, en dat ik de redirect met Group policies wil bereiken

GR

Joost
 
Ik zal vragen of deze vraag verplaatst kan worden naar Windows 2003 sectie.

Vergeet niet opnieuw in te loggen om het nieuwe groepsbeleid van toepassing te zien worden op de gebruiker.
Foutmeldingen rondom aanmelding/folderomleiding in Logboeken moeten als bron USERENV of Folder Redirection hebben in logboek Toepassing (zie bijlage 4).

Upload anders ook een stel schermafdrukken.
In de bijlagen alvast hoe het werkt op mijn W2003 domein voor de gebruiker testuser in de Afdeling/OU TestOU3
Zie dat ik ook gebruik maak van de Group Policy Results wizard in Group Policy Management (downloadllink) om te checken of het groepsbeleid ook echt correct ondertussen van toepassing is.

Succes,

Tijs.

folder_redirection_w2003.jpgfolder_redirection_w2003_2.jpgfolder_redirection_w2003_3.JPGfolder_redirection_w2003_4.jpg
 
helaas

Hallo

Ik ben een tijdje weg geweest, maar heb nu kunnen kijken wat er in de eventvwr staat. (zie bijlage)
Ik weet echter niet waardoor ik deze foutmelding krijg. Kan een van jullie mij daar meer over vertellen ?

MVG..
Joost
 

Bijlagen

  • fout.JPG
    fout.JPG
    37,6 KB · Weergaven: 122
Eerst checken of de computer nog goed in het domein zit. Verder checken of de eerste DNS-server wel de W2003 server is op het werkstation (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all)
Je kunt ook op de server in het logboek Security / Beveiliging kijken of daar nog iets staat dat een hint geeft naar verkeerd inloggen van danwel het werkstation danwel de daarop gebruikte gebruikersnaam.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan